Zisk pod zlatými oblúkmi
Asi najznámejšie svetové franchisovej sieti McDonald'sv prvých troch mesiacoch tohto roka stúpli tržby o 0,5 %. Veľkou mierou k tomu prispeli reštaurácia v Európe, ktorých tržby vzrástli o 1,4 %, rast zaznamenali aj fastfoody McDonald's v Ázii, oblasti Tichomoria , Blízkeho východu a Afriky. Ten predstavoval 0,8 %. Ako však spoločnosť ďalej uviedla, na americkom trhu došlo k poklesu, a to o 1,7 %.
Práve pokles tržieb reštaurácií otvorených najmenej jeden rok v Spojených štátoch amerických sa podľa vedenia McDonald's negatívne odrazil na zisku, ktorého spoločnosť v prvom kvartáli tohto roka celosvetovo dosiahla. Ten sa totiž medziročne znížil o 5,5 % na 1,2 miliardy dolárov. Podľa prezidenta a generálneho riaditeľa McDonald's Dona Thompsona možno už v aprílových výsledkoch vidieť určité zlepšenie. "Na dnešnom dynamickom trhu je naším cieľom posilňovať aj naďalej dôveryhodnosť našej značky a ponúkať našim zákazníkom kvalitné jedlo a pitie. Zároveň počítame aj s ďalšími investíciami do modernizácie našich reštaurácií a ďalšieho rozširovania siete," doplňuje Don Thompson.
McDonalds má vo viac ako stovke krajín cez 35 tisíc pobočiek, zhruba 80 percent z nich je v poruchách franchisových partnerov. Zamestnáva približne 1,8 milióna ľudí. Prvá reštaurácia McDonald's na Slovensku bola otvorená v októbri 1995 v Banskej Bystrici. Odvtedy sa sieť reštaurácií McDonald's na Slovensku rozrástla – dnes pozostáva z viac ako 29 prevádzok.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Franchising – čo to je?
/03.10.2013
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.