Zisk pod zlatými oblúkmi

Asi najznámejšie svetové franchisovej sieti McDonald'sv prvých troch mesiacoch tohto roka stúpli tržby o 0,5 %. Veľkou mierou k tomu prispeli reštaurácia v Európe, ktorých tržby vzrástli o 1,4 %, rast zaznamenali aj fastfoody McDonald's v Ázii, oblasti Tichomoria , Blízkeho východu a Afriky. Ten predstavoval 0,8 %. Ako však spoločnosť ďalej uviedla, na americkom trhu došlo k poklesu, a to o 1,7 %.
Práve pokles tržieb reštaurácií otvorených najmenej jeden rok v Spojených štátoch amerických sa podľa vedenia McDonald's negatívne odrazil na zisku, ktorého spoločnosť v prvom kvartáli tohto roka celosvetovo dosiahla. Ten sa totiž medziročne znížil o 5,5 % na 1,2 miliardy dolárov. Podľa prezidenta a generálneho riaditeľa McDonald's Dona Thompsona možno už v aprílových výsledkoch vidieť určité zlepšenie. "Na dnešnom dynamickom trhu je naším cieľom posilňovať aj naďalej dôveryhodnosť našej značky a ponúkať našim zákazníkom kvalitné jedlo a pitie. Zároveň počítame aj s ďalšími investíciami do modernizácie našich reštaurácií a ďalšieho rozširovania siete," doplňuje Don Thompson.
McDonalds má vo viac ako stovke krajín cez 35 tisíc pobočiek, zhruba 80 percent z nich je v poruchách franchisových partnerov. Zamestnáva približne 1,8 milióna ľudí. Prvá reštaurácia McDonald's na Slovensku bola otvorená v októbri 1995 v Banskej Bystrici. Odvtedy sa sieť reštaurácií McDonald's na Slovensku rozrástla – dnes pozostáva z viac ako 29 prevádzok.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.