Zisk pod zlatými oblúkmi

Asi najznámejšie svetové franchisovej sieti McDonald'sv prvých troch mesiacoch tohto roka stúpli tržby o 0,5 %. Veľkou mierou k tomu prispeli reštaurácia v Európe, ktorých tržby vzrástli o 1,4 %, rast zaznamenali aj fastfoody McDonald's v Ázii, oblasti Tichomoria , Blízkeho východu a Afriky. Ten predstavoval 0,8 %. Ako však spoločnosť ďalej uviedla, na americkom trhu došlo k poklesu, a to o 1,7 %.
Práve pokles tržieb reštaurácií otvorených najmenej jeden rok v Spojených štátoch amerických sa podľa vedenia McDonald's negatívne odrazil na zisku, ktorého spoločnosť v prvom kvartáli tohto roka celosvetovo dosiahla. Ten sa totiž medziročne znížil o 5,5 % na 1,2 miliardy dolárov. Podľa prezidenta a generálneho riaditeľa McDonald's Dona Thompsona možno už v aprílových výsledkoch vidieť určité zlepšenie. "Na dnešnom dynamickom trhu je naším cieľom posilňovať aj naďalej dôveryhodnosť našej značky a ponúkať našim zákazníkom kvalitné jedlo a pitie. Zároveň počítame aj s ďalšími investíciami do modernizácie našich reštaurácií a ďalšieho rozširovania siete," doplňuje Don Thompson.
McDonalds má vo viac ako stovke krajín cez 35 tisíc pobočiek, zhruba 80 percent z nich je v poruchách franchisových partnerov. Zamestnáva približne 1,8 milióna ľudí. Prvá reštaurácia McDonald's na Slovensku bola otvorená v októbri 1995 v Banskej Bystrici. Odvtedy sa sieť reštaurácií McDonald's na Slovensku rozrástla – dnes pozostáva z viac ako 29 prevádzok.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.