Franchisa s automobilmi
Franchisové koncepty, ktoré expandujú na zahraniční trh, majú komplikovanejšiu pozíciu v tom, že vyvolávajú väčšiu nedôveru ako domáce. Preto musia vynaložiť väčšie úsilie, aby sa na trh dostali. Franchisový systém autopožičovní Rentis, ktorý má pôvod v Poľsku, sa minulý rok rozhodol vstúpiť na tuzemský trh a húževnato nepovoľoval v hľadaní franchisového partnera. Úspech sa dostavil.
Prvým štátom okrem Poľska, kde môžu klienti využiť služby autopožičovne Rentis, sa stane susedná Česká republika. Slovensko bude hneď po nej. „V ČR sme uzatvorili zmluvu s prvým partnerom a prvú autopožičovňu otvoríme v priebehu apríla,“ vysvetľuje konateľ spoločnosti Rentis Bartosz Janowicz a dodáva: „Na Slovensku očakávame, že prvé obchodné miesto bude v prevádzke už za 2, maximálne 4 mesiace.“ Kde konkrétne by sa autopožičovne mali nachádzať, nechcel Bartosz Janowicz špecifikovať.
Na českom trhu jedná firma Rentis s ďalšími potenciálnymi klientami, Slovensko však nezostáva pozadu. „Počas troch rokov plánujeme ustáliť náš vozový park v ČR na 150 až 200 vozidiel a dosiahnuť obrať v hodnote 2 miliónov euro, na slovenskom trhu očakávame podobné čísla,“ približuje plány Bartosz Janowicz. Na domácom trhu v Poľsku prešla firma zmenami, fungovala tu pod menom Global Rent a car, ale počas roku sa rebrandovala na Rentis. Tento názov používa na domácom i zahraničnom trhu.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.