Nápady na biznis z Paríža
Parížske výstavisko Porte de Versailles je momentálne cieľom záujemcov o podnikanie pod známou značkou. Práve tu sa totiž koná už 33. ročník medzinárodného veľtrhu Franchise EXPO Paris, na ktorom sa predstavujú značky z celého sveta. Záujemcom o franchisový spôsob podnikania sa tento rok predstavuje 435 franchisových konceptov z 25 krajín sveta, čo oproti minulému roku predstavuje nárast o 30 percent.
Vystavovatelia na tohtoročnom veľtrhu pochádzajú zo 75 odborov, medzi ktorými tradične dominujú gastronomické koncepty. "Ich podiel na celkovom počte vystavovateľov činí 19 % . Na každom kroku tak stretnete fastfoodové alebo kaviarenské koncepty," informuje priamo z Paríža Gabriela Petrová zo spoločnosti PROFIT system. Za všetky môžeme menovať značky ako Burger King, Subway, Planet Sushi alebo Steak'N'Shake.
Najväčšími trendy, ktoré možno v tomto roku na veľtrhu vysledovať je pomerne vysoký počet konceptov zaoberajúcich odvykaním od fajčenia, resp. predajom elektronických cigariet. Medzi také patria značky Sunny Smoker, Nicotech, Cig Concept ai. Ďalšou "trendy" oblasťou sú potom koncepty z rad výrobcov a predajcov mrazených jogurtov.
Organizátori očakávajú v tomto roku účasť vyššiu než vlani. Sú pripravení privítať 34 tisíc ľudí, z ktorých takmer pätina by mohla byť tvorená záujemcami o franchisové podnikanie zo zahraničia. Ani vystavovatelia nepochádzajú len z Francúzska, mimo španielskych konceptov sa môžu záujemcovia oboznámiť aj so systémami pochádzajúcimi napríklad z Talianska, Holandska, USA alebo Kanady. Naraziť však možno tiež na značky z Bulharska, Poľska či Rumunska. Vrátane bánk, právnikov alebo poradcov potom celkový počet vystavovateľov činí 518.
Prečítaj články
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.