Nápady na biznis z Paríža
Parížske výstavisko Porte de Versailles je momentálne cieľom záujemcov o podnikanie pod známou značkou. Práve tu sa totiž koná už 33. ročník medzinárodného veľtrhu Franchise EXPO Paris, na ktorom sa predstavujú značky z celého sveta. Záujemcom o franchisový spôsob podnikania sa tento rok predstavuje 435 franchisových konceptov z 25 krajín sveta, čo oproti minulému roku predstavuje nárast o 30 percent.
Vystavovatelia na tohtoročnom veľtrhu pochádzajú zo 75 odborov, medzi ktorými tradične dominujú gastronomické koncepty. "Ich podiel na celkovom počte vystavovateľov činí 19 % . Na každom kroku tak stretnete fastfoodové alebo kaviarenské koncepty," informuje priamo z Paríža Gabriela Petrová zo spoločnosti PROFIT system. Za všetky môžeme menovať značky ako Burger King, Subway, Planet Sushi alebo Steak'N'Shake.
Najväčšími trendy, ktoré možno v tomto roku na veľtrhu vysledovať je pomerne vysoký počet konceptov zaoberajúcich odvykaním od fajčenia, resp. predajom elektronických cigariet. Medzi také patria značky Sunny Smoker, Nicotech, Cig Concept ai. Ďalšou "trendy" oblasťou sú potom koncepty z rad výrobcov a predajcov mrazených jogurtov.
Organizátori očakávajú v tomto roku účasť vyššiu než vlani. Sú pripravení privítať 34 tisíc ľudí, z ktorých takmer pätina by mohla byť tvorená záujemcami o franchisové podnikanie zo zahraničia. Ani vystavovatelia nepochádzajú len z Francúzska, mimo španielskych konceptov sa môžu záujemcovia oboznámiť aj so systémami pochádzajúcimi napríklad z Talianska, Holandska, USA alebo Kanady. Naraziť však možno tiež na značky z Bulharska, Poľska či Rumunska. Vrátane bánk, právnikov alebo poradcov potom celkový počet vystavovateľov činí 518.
Prečítaj články
Crazy Bubble mieri na Slovensko
/08.09.2025
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja maloobchodnej a franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?