Nápady na biznis z Paríža
Parížske výstavisko Porte de Versailles je momentálne cieľom záujemcov o podnikanie pod známou značkou. Práve tu sa totiž koná už 33. ročník medzinárodného veľtrhu Franchise EXPO Paris, na ktorom sa predstavujú značky z celého sveta. Záujemcom o franchisový spôsob podnikania sa tento rok predstavuje 435 franchisových konceptov z 25 krajín sveta, čo oproti minulému roku predstavuje nárast o 30 percent.
Vystavovatelia na tohtoročnom veľtrhu pochádzajú zo 75 odborov, medzi ktorými tradične dominujú gastronomické koncepty. "Ich podiel na celkovom počte vystavovateľov činí 19 % . Na každom kroku tak stretnete fastfoodové alebo kaviarenské koncepty," informuje priamo z Paríža Gabriela Petrová zo spoločnosti PROFIT system. Za všetky môžeme menovať značky ako Burger King, Subway, Planet Sushi alebo Steak'N'Shake.
Najväčšími trendy, ktoré možno v tomto roku na veľtrhu vysledovať je pomerne vysoký počet konceptov zaoberajúcich odvykaním od fajčenia, resp. predajom elektronických cigariet. Medzi také patria značky Sunny Smoker, Nicotech, Cig Concept ai. Ďalšou "trendy" oblasťou sú potom koncepty z rad výrobcov a predajcov mrazených jogurtov.
Organizátori očakávajú v tomto roku účasť vyššiu než vlani. Sú pripravení privítať 34 tisíc ľudí, z ktorých takmer pätina by mohla byť tvorená záujemcami o franchisové podnikanie zo zahraničia. Ani vystavovatelia nepochádzajú len z Francúzska, mimo španielskych konceptov sa môžu záujemcovia oboznámiť aj so systémami pochádzajúcimi napríklad z Talianska, Holandska, USA alebo Kanady. Naraziť však možno tiež na značky z Bulharska, Poľska či Rumunska. Vrátane bánk, právnikov alebo poradcov potom celkový počet vystavovateľov činí 518.
Prečítaj články
Chute sveta pod jednou strechou
/04.12.2025
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.