McDonald´s členom SFA
Na tuzemskom trhu má pôvodom americký franchisový koncept McDonalds takmer 30 reštaurácií, z ktorých časť je v rukách franchisových partnerov. Aj naďalej hľadá záujemcov o franchisové licencie. Na začiatku marca sa McDonalds pridal do Slovenskej franchisingovej asociácie.
Partnerstvom v systéme McDonald’s sa franchisant zaväzuje dodržiavať stanovené štandardy a zároveň využívať jeho výhody. Franchisant tejto značky musí osobne vykonávať každodenné riadenie reštaurácie. Nie je možné prevádzkovať reštauráciu bez jeho prítomnosti alebo len ako vedlajšiu činnosť. Franchisantmi sa môžu stať iba fyzické osoby, koncept neposkytuje licencie spoločnostiam. Franchisová zmluva umožňuje prevádzkovať danú reštauráciu počas určitej doby, ktorá je obvykle 20 rokov.
Firma McDonald´s neočakáva a nepožaduje od záujemcu nebytové priestory alebo vlastnú reštauráciu. Tiež nepožaduje vyhľadanie vhodnej lokality pre budúcu reštauráciu, toto je v plnej kompetencii spoľočnosti. Franchisant naopak nesmie byť v akomkoľvek spojení s nehnuteľnosťou, v ktorej sa reštaurácia McDonald´s nachádza. Pri výbere miesta firemný rozvojový tým McDonald´s mapuje vývoj trhu, populáciu, dopravnú situáciu, veľkosť a cenu pozemku.
McDonald’s je uznávaný nielen ako špičková obchodná organizácia, ale tiež ako najlepšia franchisingová príležitosť na trhu. Skutočným kľúčom úspechu McDonald’s je spoľahlivá základňa vytvorená obchodnými partnermi - našimi franchisovými spolumajiteľmi. Potvrdzuje to aj skutočnosť, že 80 % z viac ako 31 tisíc reštaurácií McDonald’s je prevádzkovaná samostatnými podnikateľmi - franchisantami.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.