McDonald´s členom SFA

Na tuzemskom trhu má pôvodom americký franchisový koncept McDonalds takmer 30 reštaurácií, z ktorých časť je v rukách franchisových partnerov. Aj naďalej hľadá záujemcov o franchisové licencie. Na začiatku marca sa McDonalds pridal do Slovenskej franchisingovej asociácie.
Partnerstvom v systéme McDonald’s sa franchisant zaväzuje dodržiavať stanovené štandardy a zároveň využívať jeho výhody. Franchisant tejto značky musí osobne vykonávať každodenné riadenie reštaurácie. Nie je možné prevádzkovať reštauráciu bez jeho prítomnosti alebo len ako vedlajšiu činnosť. Franchisantmi sa môžu stať iba fyzické osoby, koncept neposkytuje licencie spoločnostiam. Franchisová zmluva umožňuje prevádzkovať danú reštauráciu počas určitej doby, ktorá je obvykle 20 rokov.
Firma McDonald´s neočakáva a nepožaduje od záujemcu nebytové priestory alebo vlastnú reštauráciu. Tiež nepožaduje vyhľadanie vhodnej lokality pre budúcu reštauráciu, toto je v plnej kompetencii spoľočnosti. Franchisant naopak nesmie byť v akomkoľvek spojení s nehnuteľnosťou, v ktorej sa reštaurácia McDonald´s nachádza. Pri výbere miesta firemný rozvojový tým McDonald´s mapuje vývoj trhu, populáciu, dopravnú situáciu, veľkosť a cenu pozemku.
McDonald’s je uznávaný nielen ako špičková obchodná organizácia, ale tiež ako najlepšia franchisingová príležitosť na trhu. Skutočným kľúčom úspechu McDonald’s je spoľahlivá základňa vytvorená obchodnými partnermi - našimi franchisovými spolumajiteľmi. Potvrdzuje to aj skutočnosť, že 80 % z viac ako 31 tisíc reštaurácií McDonald’s je prevádzkovaná samostatnými podnikateľmi - franchisantami.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.