Slováci chcú kvalitu

Ako sa v roku 2013 darilo značke Subway na slovenskom trhu? Koľko ste v minulom roku otvorili nových prevádzok?
Rok 2013 bol v znamení doznievaní hospodárskej krízy. Zákazníci vo všeobecnosti boli veľmi opatrní vo vzťahu k nákupom a celkovým výdavkom. Slovenskí zákazníci vyžadujú vysokú kvalitu a často celkovo vyšší štandard než v západnej Európe. Už si nevyberajú len podľa ceny, ale podľa kvality produktu, napriek tomu i cena hrá dôležitú úlohu pri rozhodovaní, ktorému konkrétnemu produktu dajú prednosť. Počas krízy sa cena naisto dostala do popredia. Napriek tomu si dokázala značka Subway udržať priazeň zákazníkov na úrovni z rekordného roku 2012, čo považujeme za veľmi dobrý výsledok. V minulom roku bola otvorená jedna reštaurácia Subway v Bratislave, ktorá bola vybudovaná ako prvá na Slovensku v úplne novom Metropolitnom designe.
Aké sú Vaše plány pre ďalšiu expanziu na tuzemskom trhu? Sú nejaké lokality, na ktoré sa chcete pri rozširovaní siete primárne sústrediť?
Rok 2014 bude rokom výrazného rozvoja značky Subway na Slovensku. Aktuálne pripravujeme dve reštaurácie Subway, pričom ďalšie štyri sú v štádiu rokovaní o lokalite. Keď sme už načrtli lokality, slovenskí zákazníci poznajú Subway najmä z tradičných lokalít, ako sú tradičné kamenné reštaurácie a reštaurácie vo food courtoch obchodných centier. Reťazec Subway je však expertom na tzv. Netradičné lokality. Medzi ne patria lokality, kde by sme neočakávali tradičnú reštauráciu. Jedná sa napríklad o čerpacie stanice, vysoké školy, kasína, nemocnice, letiská, železničné stanice, diaľničné odpočívadlá a v Spojených štátoch dokonca i kostoly.
V čom spočíva podpora pre franchisantov od spoločnosti Subway?
Ak záujemca o reštauráciu Subway splní naše podmienky a bude schválený ako správna osoba na zakúpenie franchisovej licencie, môže sa franchisant spoľahnúť na našu pomoc už od prvého kroku k otvoreniu reštaurácie. Pomôžeme mu s výberom vhodnej lokality, s vyjednávaním s vlastníkom priestoru, s dizajnom reštaurácie a celým procesom budovania reštaurácie. Spoločnosť Subway ďalej zabezpečí pre franchisanta dvojtýždenný intenzívny tréning v jednom z našich tréningových centier vo svete. Nakoľko informácií nikdy nie je dosť, franchisant má neustále k dispozícii i online nástroje, ako napríklad školenia prostredníctvom University of Subway. Podpora franchisanta však nekončí samotným otvorením jeho reštaurácie. Reštauráciám je pridelený tzv. Field Consultant, ktorý pravidelne navštevuje reštauráciu s cieľom analyzovať a konzultovať s franchisantom aktuálny stav reštaurácie a skontrolovať štandardy vyžadované spoločnosťou Subway. V neposlednom rade sú franchisantovi k dispozícii zamestnanci našich regionálnych zastúpení po celom svete. Slovensko patrí do pôsobnosti pražskej regionálnej kancelárie.
Ako vyzerá ideálný franchisant konceptu Subway?
Ideálnym kandidátom na zakúpenie licencie Subway je človek s obchodným duchom, odhodlaný a zapálený pre značku. Franchisant by mal byť ochotný riadiť svoju reštauráciu osobne, najmä v samotných začiatkoch. Vek pre nás nehrá zásadnú úlohu. Medzi aktuálnymi franchisantmi sa nájdu ľudia skoro všetkých vekových kategórii – dvadsiatnici, tridsiatnici, štyridsiatnici i päťdesiatnici. Výhodnou celého konceptu Subway je jeho jednoduchosť. Vzhľadom na to, nevyžadujeme skúsenosti s gastronómiou. Skúsenosti v tejto oblasti sú však výhodou.
Ako by ste zhodnotil konkurenciu na slovenskom trhu v oblasti, v ktorej pôsobia značka Subway?
Koncept Subway je vyvíjaný už viac ako 48 rokov. Behom tejto doby sa stále držíme zásady, že je potrebné mať v prvom rade kvalitný produkt. Preto pečieme chlieb priamo v reštauráciách aspoň každé štyri hodiny a servírujeme sendviče so značným množstvom čerstvej zeleniny a ďalšími ingredienciami podľa priania zákazníka a to všetko pred jeho očami. Takto prepracovaný koncept v našom segmente momentálne neponúka žiadna značka na Slovensku.
Čím sa od ostatných hráčov na trhu líšite?
Ako som už spomínal vyššie, najdôležitejšie je mať kvalitný produkt. To je artikel, ktorý nás odčleňuje od konkurencie. Výrazne množstvo zeleniny, viaceré sendviče s celkovým obsahom tuku menej ako 6 gramov, čerstvo pečený chlieb – to sú fakty, na ktoré sme hrdí! Toto je stratégia, ktorú neplánujeme v budúcnosti meniť. Právo naopak, chceme sa i naďalej rozširovať. V roku 2013 sme dosiahli 40.000 otvorených reštaurácií v 102 krajinách sveta. Máme teda otvorených najviac reštaurácii spomedzi konkurencie. I vzhľadom na to, že k dnešnému dňu je na Slovensko len 10 reštaurácií SUBWAY môžeme povedať, že sme iba na začiatku nášho rozvoja na slovenskom trhu.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.