Slováci chcú kvalitu

Ako sa v roku 2013 darilo značke Subway na slovenskom trhu? Koľko ste v minulom roku otvorili nových prevádzok?
Rok 2013 bol v znamení doznievaní hospodárskej krízy. Zákazníci vo všeobecnosti boli veľmi opatrní vo vzťahu k nákupom a celkovým výdavkom. Slovenskí zákazníci vyžadujú vysokú kvalitu a často celkovo vyšší štandard než v západnej Európe. Už si nevyberajú len podľa ceny, ale podľa kvality produktu, napriek tomu i cena hrá dôležitú úlohu pri rozhodovaní, ktorému konkrétnemu produktu dajú prednosť. Počas krízy sa cena naisto dostala do popredia. Napriek tomu si dokázala značka Subway udržať priazeň zákazníkov na úrovni z rekordného roku 2012, čo považujeme za veľmi dobrý výsledok. V minulom roku bola otvorená jedna reštaurácia Subway v Bratislave, ktorá bola vybudovaná ako prvá na Slovensku v úplne novom Metropolitnom designe.
Aké sú Vaše plány pre ďalšiu expanziu na tuzemskom trhu? Sú nejaké lokality, na ktoré sa chcete pri rozširovaní siete primárne sústrediť?
Rok 2014 bude rokom výrazného rozvoja značky Subway na Slovensku. Aktuálne pripravujeme dve reštaurácie Subway, pričom ďalšie štyri sú v štádiu rokovaní o lokalite. Keď sme už načrtli lokality, slovenskí zákazníci poznajú Subway najmä z tradičných lokalít, ako sú tradičné kamenné reštaurácie a reštaurácie vo food courtoch obchodných centier. Reťazec Subway je však expertom na tzv. Netradičné lokality. Medzi ne patria lokality, kde by sme neočakávali tradičnú reštauráciu. Jedná sa napríklad o čerpacie stanice, vysoké školy, kasína, nemocnice, letiská, železničné stanice, diaľničné odpočívadlá a v Spojených štátoch dokonca i kostoly.
V čom spočíva podpora pre franchisantov od spoločnosti Subway?
Ak záujemca o reštauráciu Subway splní naše podmienky a bude schválený ako správna osoba na zakúpenie franchisovej licencie, môže sa franchisant spoľahnúť na našu pomoc už od prvého kroku k otvoreniu reštaurácie. Pomôžeme mu s výberom vhodnej lokality, s vyjednávaním s vlastníkom priestoru, s dizajnom reštaurácie a celým procesom budovania reštaurácie. Spoločnosť Subway ďalej zabezpečí pre franchisanta dvojtýždenný intenzívny tréning v jednom z našich tréningových centier vo svete. Nakoľko informácií nikdy nie je dosť, franchisant má neustále k dispozícii i online nástroje, ako napríklad školenia prostredníctvom University of Subway. Podpora franchisanta však nekončí samotným otvorením jeho reštaurácie. Reštauráciám je pridelený tzv. Field Consultant, ktorý pravidelne navštevuje reštauráciu s cieľom analyzovať a konzultovať s franchisantom aktuálny stav reštaurácie a skontrolovať štandardy vyžadované spoločnosťou Subway. V neposlednom rade sú franchisantovi k dispozícii zamestnanci našich regionálnych zastúpení po celom svete. Slovensko patrí do pôsobnosti pražskej regionálnej kancelárie.
Ako vyzerá ideálný franchisant konceptu Subway?
Ideálnym kandidátom na zakúpenie licencie Subway je človek s obchodným duchom, odhodlaný a zapálený pre značku. Franchisant by mal byť ochotný riadiť svoju reštauráciu osobne, najmä v samotných začiatkoch. Vek pre nás nehrá zásadnú úlohu. Medzi aktuálnymi franchisantmi sa nájdu ľudia skoro všetkých vekových kategórii – dvadsiatnici, tridsiatnici, štyridsiatnici i päťdesiatnici. Výhodnou celého konceptu Subway je jeho jednoduchosť. Vzhľadom na to, nevyžadujeme skúsenosti s gastronómiou. Skúsenosti v tejto oblasti sú však výhodou.
Ako by ste zhodnotil konkurenciu na slovenskom trhu v oblasti, v ktorej pôsobia značka Subway?
Koncept Subway je vyvíjaný už viac ako 48 rokov. Behom tejto doby sa stále držíme zásady, že je potrebné mať v prvom rade kvalitný produkt. Preto pečieme chlieb priamo v reštauráciách aspoň každé štyri hodiny a servírujeme sendviče so značným množstvom čerstvej zeleniny a ďalšími ingredienciami podľa priania zákazníka a to všetko pred jeho očami. Takto prepracovaný koncept v našom segmente momentálne neponúka žiadna značka na Slovensku.
Čím sa od ostatných hráčov na trhu líšite?
Ako som už spomínal vyššie, najdôležitejšie je mať kvalitný produkt. To je artikel, ktorý nás odčleňuje od konkurencie. Výrazne množstvo zeleniny, viaceré sendviče s celkovým obsahom tuku menej ako 6 gramov, čerstvo pečený chlieb – to sú fakty, na ktoré sme hrdí! Toto je stratégia, ktorú neplánujeme v budúcnosti meniť. Právo naopak, chceme sa i naďalej rozširovať. V roku 2013 sme dosiahli 40.000 otvorených reštaurácií v 102 krajinách sveta. Máme teda otvorených najviac reštaurácii spomedzi konkurencie. I vzhľadom na to, že k dnešnému dňu je na Slovensko len 10 reštaurácií SUBWAY môžeme povedať, že sme iba na začiatku nášho rozvoja na slovenskom trhu.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?