Svieže podnikanie
Pôvodom z Česka sa u nás rozvíja sieť juice barov Ugova čerstvá šťava prostredníctvom franchisovej licencie. Bary neponúkajú iba džúsy z čerstvého ovocia a zeleniny, ale tiež prípravu zmrzliny. Spoločnosť Ugo trade, ktorá značku zastupuje, minulý rok prešla veľkými zmenami, keď spojila svoje sily so strategickým partnerom, spoločnosťou Kofola. Vlastní i franchisové obchody vďaka tomu prešli rebrandingom, z ktorého vznikol súčasný názov juice brarov Ugova čerstvá šťava.
Aktuálne sa na Slovensku nachádzajú 3 franchisové pobočky v Bratislave a dve v Košiciach a spoločnosť by rada vo svojej sieti privítala ďalších vhodných franchisantov. U českých susedov sa už nachádza 16 predajných miest. Investície do baru sa pohybuje od 24 000 do 80 000 Eur v závislosti na veľkosti jednotky a nároku prenajímateľa. Podnikateľ musí zaplatiť tiež vstupný poplatok 4 000 Eur. Minimálna veľkosť prevádzky musí byť 15 až 50 m2.
Vďaka strategickému partnerstvu spoločnosť Ugo trade spoločne s Kofolou začala tiež v minulom roku predávať maloobchodnú sieť čerstvej ovocnej šťavy Ugo. Tie sú dodávané vo fľaškách, ktoré sú ošetrené tzv. paskalizáciou, čo je ošetrenie vysokým tlakom. Fľašky sú predávané i priamo na baroch.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.