Coca Cola sa vracia k tradícii

Najväčší výrobca nealkoholických nápojov Coca Cola oznámil, že sa vráti späť k franchisovému modelu nezávislých stáčiarní v Spojených štátoch amerických. Jedná sa o posledný krok v pokračujúcej reorganizáciu firmy. Franchisoví partneri získajú opäť užívateľské práva na technológiu výroby nápojov a možnosť vlastného riadenia plniča. Systém obnoví po 3 rokoch.
Franchisový model fungoval do roku 2010, kedy sa Coca Cola rozhodla v USA skúpiť všetky továrne na výrobu nápojov a riadiť je vo vlastnom držanie. Vlani v apríli sa rozhodla vrátiť späť ku franchisingu a na začiatku tohto roka spustila ostrú prevádzku "refranchisingu". "Vďaka tejto pružnosti sa vrátime k tradičnému stačecímu modelu v USA, ktorý posilní pôsobenie v našej vlajkovej krajine," hovorí generálny riaditeľ Coca Cola Company Muhtar Kent.
Stáčiarne budú mať tiež na starosti dodávku do maloobchodnej siete v regióne, kde pôsobí. Podľa spoločnosti návrat k franchisovému systému zníži náklady na údržbu a skladovanie distribučnej siete, a pritom si firma Coca Cola zachová kontrolu plnenia fliaš jednotlivých tovární.
Prečítaj články

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Najčítanejšie

Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.