Najznámejší sendvič

Najväčšie franchisový reťazec na svete, výrobca sendvičov Subway, nechýba ani na Slovensku. To patrí do zoznamu štátov v Európe, v ktorých tento rok spustilo Subway masívnu kampaň pre podporu väčšej expanzie. "Subway tu prevádzkuje 10 reštaurácií, preto môžeme povedať, že sme len na začiatku jeho rozvoja," dodáva manažér značky na Slovensku Matej Varga.
Záujemcov o franchisu Subway si Matej Varga všíma dosť, avšak nie všetci môžu franchisovú licenciu získať. Podnikateľ musí prejsť tzv. pre-screeningom a následne schvaľovacím procesom, či je schopný Subway prevádzkovať. "Často sa nám ozývajú veľké spoločnosti, ktoré chcú do značky vložiť svoje peniaze, tie však schválime len veľmi zriedka. Franchisant musí o pobočku starať, dať jej všetko. Výnimkou u veľkých investorov môžu byť napríklad čerpacie stanice, ktoré by rady prevádzkovali reštaurácie Subway," upresňuje Matej Varga s tým, že jednou zo základných podmienok je kapitálová vybavenosť. Cena licencie stojí 7500 eur, náklady na rozbehnutie reštaurácie dosahujú až 100 tisíc eur.
Subway nevyhľadáva len typické lokality ako obchodné centrá či rušné ulice, zameriava sa aj na lokality, kde by človek normálne reštaurácii neočakával. Jedná sa napríklad o vyššie zmienené čerpacie stanice, vysoké školy, nemocnice, letiská či diaľničné odpočívadlá. "Reštaurácie Subway sú známe tým, že ich ľudia môžu nájsť na netradičných lokalitách. Samozrejme každé miesto musí prejsť schvaľovacím procesom," uzatvára Matej Varga.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.