Najznámejší sendvič

Najväčšie franchisový reťazec na svete, výrobca sendvičov Subway, nechýba ani na Slovensku. To patrí do zoznamu štátov v Európe, v ktorých tento rok spustilo Subway masívnu kampaň pre podporu väčšej expanzie. "Subway tu prevádzkuje 10 reštaurácií, preto môžeme povedať, že sme len na začiatku jeho rozvoja," dodáva manažér značky na Slovensku Matej Varga.
Záujemcov o franchisu Subway si Matej Varga všíma dosť, avšak nie všetci môžu franchisovú licenciu získať. Podnikateľ musí prejsť tzv. pre-screeningom a následne schvaľovacím procesom, či je schopný Subway prevádzkovať. "Často sa nám ozývajú veľké spoločnosti, ktoré chcú do značky vložiť svoje peniaze, tie však schválime len veľmi zriedka. Franchisant musí o pobočku starať, dať jej všetko. Výnimkou u veľkých investorov môžu byť napríklad čerpacie stanice, ktoré by rady prevádzkovali reštaurácie Subway," upresňuje Matej Varga s tým, že jednou zo základných podmienok je kapitálová vybavenosť. Cena licencie stojí 7500 eur, náklady na rozbehnutie reštaurácie dosahujú až 100 tisíc eur.
Subway nevyhľadáva len typické lokality ako obchodné centrá či rušné ulice, zameriava sa aj na lokality, kde by človek normálne reštaurácii neočakával. Jedná sa napríklad o vyššie zmienené čerpacie stanice, vysoké školy, nemocnice, letiská či diaľničné odpočívadlá. "Reštaurácie Subway sú známe tým, že ich ľudia môžu nájsť na netradičných lokalitách. Samozrejme každé miesto musí prejsť schvaľovacím procesom," uzatvára Matej Varga.
Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.