Najznámejší sendvič

Najväčšie franchisový reťazec na svete, výrobca sendvičov Subway, nechýba ani na Slovensku. To patrí do zoznamu štátov v Európe, v ktorých tento rok spustilo Subway masívnu kampaň pre podporu väčšej expanzie. "Subway tu prevádzkuje 10 reštaurácií, preto môžeme povedať, že sme len na začiatku jeho rozvoja," dodáva manažér značky na Slovensku Matej Varga.
Záujemcov o franchisu Subway si Matej Varga všíma dosť, avšak nie všetci môžu franchisovú licenciu získať. Podnikateľ musí prejsť tzv. pre-screeningom a následne schvaľovacím procesom, či je schopný Subway prevádzkovať. "Často sa nám ozývajú veľké spoločnosti, ktoré chcú do značky vložiť svoje peniaze, tie však schválime len veľmi zriedka. Franchisant musí o pobočku starať, dať jej všetko. Výnimkou u veľkých investorov môžu byť napríklad čerpacie stanice, ktoré by rady prevádzkovali reštaurácie Subway," upresňuje Matej Varga s tým, že jednou zo základných podmienok je kapitálová vybavenosť. Cena licencie stojí 7500 eur, náklady na rozbehnutie reštaurácie dosahujú až 100 tisíc eur.
Subway nevyhľadáva len typické lokality ako obchodné centrá či rušné ulice, zameriava sa aj na lokality, kde by človek normálne reštaurácii neočakával. Jedná sa napríklad o vyššie zmienené čerpacie stanice, vysoké školy, nemocnice, letiská či diaľničné odpočívadlá. "Reštaurácie Subway sú známe tým, že ich ľudia môžu nájsť na netradičných lokalitách. Samozrejme každé miesto musí prejsť schvaľovacím procesom," uzatvára Matej Varga.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?