Dekáda s franchisou

Aj Slováci vedia upiecť dobrú pizzu. O pravdivosti týchto slov svedčí koncept Pizza Mizza, ktorému sa darí úspešne rozvíjať tiež pomocou franchisovej spolupráce. Koncept Pizza Mizza oslávi v budúcom roku jubileum, na trhu bude už 10 rokov. Neustále hľadá vhodných franchisových partnerov, ktorí by k úspechu siete tiež pomohli.
Na jar sa podarilo spoločnosti Gastronet, ktorá drží franchisovú licenciu, otvoriť Pizza Mizza Express druhej generácie. Tá už dokázala splniť ekonomické parametre, ktoré si spoločnosť vytýčila. Celkovo sa na Slovensku nachádza 5 reštaurácií Pizza Mizza v rukách Gastronetu a 6 prevádzkujú franchisanti, z čoho jedna franchisová pobočka sa nachádza v Česku, konkrétne v Ostrave. Firma by rada rozšírila svoj koncept do všetkých oblastí Slovenska.
Cena franchisovej licencie Pizza Mizza stojí 7 tisíc eur. Aby mohla reštaurácia fungovať, musí si podnikateľ pripraviť počiatočnú investíciu od 150 do 250 tisíc eur v závislosti na veľkosti a lokalite, kde bude pobočka otvorená. Franchisorovi sa odvádza priebežný poplatok 5 % z obratu, marketingová čiastka už je v cene.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.