V znamení štvoriek

Franchisový fastfoodový reťazec Subway tento rok prekročil ďalší medzník. Podarilo sa mu otvoriť reštauráciu s poradovým číslo 40 tisíc. Pobočka sa nachádza na čerpacej stanici AppleGreen v meste Ipswich v Anglicku. V Európe môžu zákazníci navštíviť už viac ako 4 tisíce reštaurácií. Franšízový koncept tento rok oslavuje už 48 rokov svojej existencie.
Subway môže smelo hovoriť o tom, že je najúspešnejším franchisovým konceptom na svete. Počas tohto roka otvoril viac ako 1760 franšízových jednotiek. Aktuálne pôsobí v 102 krajinách. „Úspech Subway je založený na jeho atraktivite, nižších nákladoch na otvorenie a najmä na flexibilite prevádzky,“ hovorí riaditeľ pre Veľkú Britániu a Severné Írsko Trevor Haynes. Sendviče Subway sa môžu predávať nielen v normálnych reštauráciách, ale tiež na miestach, ktoré sú umiestnené na netradičných miestach. Z tých je 4500 reštaurácií na čerpacích staniciach, z toho 600 v Európe.
Predovšetkým na strednú a východnú Európu sa tento rok Subway zameral. I pre Slovensko má veľké plány, aktuálne tu pôsobí 11 reštaurácií. Potenciál rastu vidí aj v ČR, a to v Prahe i menších mestách. Práve sú vo vývoji reštaurácie v Olomouci a Jihlave. Okrem týchto krajín je prudký rozvoj v Rumunsku či Rusku. Tento rok chce vstúpiť na trhu Ukrajiny a Kazachstanu. Minulý rok bolo v Európe otvorených 576 reštaurácií Subway.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.