V znamení štvoriek

Franchisový fastfoodový reťazec Subway tento rok prekročil ďalší medzník. Podarilo sa mu otvoriť reštauráciu s poradovým číslo 40 tisíc. Pobočka sa nachádza na čerpacej stanici AppleGreen v meste Ipswich v Anglicku. V Európe môžu zákazníci navštíviť už viac ako 4 tisíce reštaurácií. Franšízový koncept tento rok oslavuje už 48 rokov svojej existencie.
Subway môže smelo hovoriť o tom, že je najúspešnejším franchisovým konceptom na svete. Počas tohto roka otvoril viac ako 1760 franšízových jednotiek. Aktuálne pôsobí v 102 krajinách. „Úspech Subway je založený na jeho atraktivite, nižších nákladoch na otvorenie a najmä na flexibilite prevádzky,“ hovorí riaditeľ pre Veľkú Britániu a Severné Írsko Trevor Haynes. Sendviče Subway sa môžu predávať nielen v normálnych reštauráciách, ale tiež na miestach, ktoré sú umiestnené na netradičných miestach. Z tých je 4500 reštaurácií na čerpacích staniciach, z toho 600 v Európe.
Predovšetkým na strednú a východnú Európu sa tento rok Subway zameral. I pre Slovensko má veľké plány, aktuálne tu pôsobí 11 reštaurácií. Potenciál rastu vidí aj v ČR, a to v Prahe i menších mestách. Práve sú vo vývoji reštaurácie v Olomouci a Jihlave. Okrem týchto krajín je prudký rozvoj v Rumunsku či Rusku. Tento rok chce vstúpiť na trhu Ukrajiny a Kazachstanu. Minulý rok bolo v Európe otvorených 576 reštaurácií Subway.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.