Ďalší zárez v Ázii

Franchisový fastfoodový reťazec McDonald's rozširuje svoje pôsobenie do ďalšej krajiny. Tento krát prenikol do Vietnamu, kde zástupcovia spoločnosti podpisovali franchisovú licenciu s obchodníkom Henrym Nguyen. Prvá reštaurácia by sa mala otvoriť v Ho Chi Minovom meste na začiatku roka 2014. Vietnam sa stal 118. krajinou, kde McDonald's pôsobí.
Jednanie o vstupe do Vietnamu prebiehali rok. Podnikateľ Henry Nguyen tu už prevádzkuje sieť reštaurácií Good Day Hospitality. „Vietnam bol pre nás ďalšia voľba, kam rozšíriť našu prítomnosť v Ázií. Stal sa 38. ázijskou krajinou v ktorej McDonald's pôsobí. Veríme, že pán Nguyen je ideálny podnikateľ, ktorý pomôže vybudovať v tejto zemi dobré meno našej značky," hovorí prezident McDonald's Don Thompson.
Franchisovému reťazcu rýchleho občerstvenia sa aj napriek vysokej konkurencii na globálnom trhu darí udržovať rast. Za prvý polrok tohto roku dosiahol globálnych tržieb vo výške 13,7 miliardy dolárov a čistého zisku 2,6 miliardy dolárov. Avšak v porovnaní s minulým rokom sa tržby i zisk zvýšili len nepatrne. „Očakávame, že výsledky za celý rok by mali byť podobné ako v minulom roku," uzavrel Don Thompson.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.