Zdravý biznis
Na zdravom životnom štýle si zakladá franchisový koncept JOGO, v ktorého portfóliu sú mrazené jogurty mnohých príchutí. Pôvodom slovenská firma JOGO Slovakia začala svoje produkty ponúkať zákazníkom v roku 2011 na popud kambodžského návštevníka, ktorý nemohol nájsť podobný výrobok na Slovensku. Firma chce podobného úspechu dosiahnuť i v Českej republike. Aktuálne preto hľadá na tomto trhu vhodných franchisantov.
Záujemcov z ČR spoločnosť zaznamenala niekoľko, či už v podobe individuálnych podnikateľov, tak i samostatných firiem. JOGO Slovakia ponúka nielen jednotlivé lokálne franchisy, ale tiež master-franchisovú licenciu priamo pre Česko. Naopak na Slovensku sa tento rok podarilo otvoriť jednu franchisovú pobočku v Košiciach a druhú na kúpalisku v Štúrove. „Sezónna predajňa na kúpalisku sa nám osvedčila, snažíme sa hľadať cesty i do aquaparkov. Naďalej však pre nás zostávajú prioritou obchodné centrá,“ hovorí majiteľ konceptu JOGO Michal Kavčák. Okrem toho firma rozbehla skúšobnú prevádzku mobilných barov.
Hlavným cieľom firmy je rozširovať franchisovú sieť. „Budujeme naše JOGO bary síce nižším tempom, ale so zárukou prosperity,“ dodáva Michal Kavčák. Podľa jeho slov sa na trh dostávajú podobné koncepty, ktoré sa však snažia hlavne zarobiť na úkor kvality. Zákazník ale dokáže kvalitu oceniť a JOGO vyhľadáva. „Ľudia žiadajú JOGO i v iných lokalitách, ale kam budeme ďalej smerovať, zatiaľ neprezradíme,“ hovorí Michal Kavčák.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.