zahraničie
Poklad z centra fantázie
Že uspieť s franšízami je možné i v zahraničí, dokladá Modrý slon. Internetové knižné vydavateľstvo sa pripravuje na expanziu do ďalších krajín.
Aj kráľ šprintu má franšízu
Usain Bolt vlastní podiel vo franšíze Tracks & Records. Jamajské reštaurácie čaká premiéra v Británii, kde má mať značka 15 pobočiek.
Pre hamburger s telefónom
Závody medzi najväčšími reťazcami fastfoodov o objednávky cez mobil vyhráva Burger King. Porazí svojho najväčšieho rivala McDonald’s?
Hotely, ktoré zdobí minulosť
Skupina Accor Hotels po celom svete prevádzkuje viac ako 3700 hotelov. Franšízantov hľadá i u nás medzi skúsenými hoteliermi.
IKEA ide v ústrety on-linu
Škandinávsky reťazec IKEA chystá testy on-line predaja nábytku cez ďalšiu firmu. Zvolí si skôr americký Amazon alebo čínsku Alibabu?
Franšízy medzi TOP značkami
V každoročnej hitparáde najhodnotnejších značiek sveta sa tento rok do prvej stovky dostalo niekoľko medzinárodných franšízových sietí.
Historický risk McDonald’s
McDonald’s začne ponúkať čerstvé hovädzie. Riskuje tak stratu hostí? Zároveň končí po 40 rokoch so sponzoringom Olympijských hier.
Zelená franšíza 2017? Čaj
Príkladom ekológie, hospodárenia, i kultúry v biznise sa stala v Európe značka TeaGschwendner. Franšíza funguje i v Prahe.
Subway vyráža na festivaly
Franšízový reťazec Subway predstavil show, určenú pre letné hudobné festivaly. Ponúkne zdarma wi-fi, koncerty, hry o ceny i minibagety.
Káva bohémov ide do sveta
PJ’s Coffee of New Orleans po úspechu vo Vietname pokračuje v globalizácii značky a hľadá franšízantov i v strednej Európe.
Veľká zmena v McDonald’s
McDonald’s v snahe získať späť kľúčových zákazníkov investuje do franšíz. Franšízantom ponúka 55 % nákladov na modernizáciu.
Kódex diktuje aj lojálnosť
Európska franchisová federácia (EFF) prijala po 13 rokoch novú verziu európskeho etického kódexu. Aké zásadné zmeny priniesla?
Marvel v službách značky DQ
Americká sieť Dairy Queen sa spojila s filmom Strážcovia galaxie 2. Progresívna značka sa ale nespolieha iba na reklamu.
Subway sa prvý krát zmenšil
Známa sieť amerických fastfoodov s ponukou sendvičov v minulom roku prvý krát v histórii zatvorila viac pobočiek v USA ako otvorila.
Pre franšízu do Prahy
V novembri sa v Prahe uskutoční 2. ročník Veľtrhu FRANCHISINGU. Do konca mája môžu prípadní vystavovatelia využiť zľavu.
Obchod pre deti so šarmom
Franšízanti Coccodrillo nemusia nakupovať tovar na predajňu, bezplatný majú i odvoz nepredaných kusov detskej konfekcie.
Zdravé menu aj pre Nemcov
Franšízy Fitness food menu mali expandovať do Poľska, skôr však uspeli vďaka menej prísnym zákonom v Nemecku a Maďarsku.
Pizza a burgery made in Brno
Na výrobu pizzy a burgerov sa špecializuje firma Amici z Brna. V pláne má otvoriť franšízy v ďalších českých a slovenských mestách.
Najsilnejšia značka? LEGO
Výrobca hračiek LEGO bol menovaný najrýchlejšie rastúcou značkou sveta. Druhý zostal Google, tretia skončila firma Nike.
Starbucks zahájil vojnu o Talianov
Američan Howard Schultz vymyslel koncept Starbucks v roku 1983 počas cesty do Milána. Značka v krajine, kde prišlo na svet espresso, otvorí budúci rok svoju prvú kaviareň.