Výhody franchisingu pre franchisantov
1. Známa značka
Franchisat pôsobí v rámci známej a zavedenej značky, zažitej v sociálnom prostredí. Vďaka tomu je jednoduchšie osloviť a získať zákazníkov. Môže tiež ťažiť z dobrého mena, ochrannej známky, autorského práva, obchodného tajomstva a vlastníckych procesov a receptov, ktoré patria do systému.
2. Osvedčená koncepcia
Priamy prospech z prístupu k franchisingovej siete má franchisant predovšetkým v prístupe ku know-how alebo už hotovému receptu "ako úspešne podnikať". S relatívne malým kapitálom franchisant získava ekonomický recept, ktorý by inak musel nákladne vytvoriť sám.
3. Podpora franchisora
Franchisor podporí franchisanta, aby mohol dosiahnuť rovnakých výsledkov ako franchisor (ako len to je možné). Podpora franchisora sa môže týkať mimo iné:
- vyhľadávanie vhodného umiestnenia a vhodných priestorov
- pomôcť franchisantovi na začiatku podnikania
- pomôcť pri stanovení primeranej úrovne a druhu zásobovania
- školenie franchisanta a jeho zamestnancov v oblastiach ako napr. podnikanie, všetky metódy výroby a spracovania tovarov, účtovníctvo, obchodné riadenie, marketing a propagácia, merchandisingu aj.
4. Nápoveda pre neskúsených
Typické je, že franchisant nemá skúsenosti v odbore, v ktorom bude podnikať. Vzhľadom na to dostane od franchisora pripravenú úvodnú a trvalú pomoc. Prípadný nedostatok základných znalostí je doplnený tréningovým programom. Franchisant tiež dostane operačný manuál, v ktorom je podrobne vysvetlené, ako viesť svoje podnikanie. Okrem toho, franchisor obvykle disponuje maximálnym množstvom informácií o trhu a má skúsenosti o ktoré sa delí so svojimi partnermi.
5. Nižšie riziko, vyššia istota
Priami prospech z pristúpenia do franchisingovej siete je zníženie rizík spojených s chodom podniku a podnikaním ako takým. To okrem iného zvyšuje istou franchisanta v obchodných vzťahoch a jednaniach s dodávateľmi (vrátane finančných inštitúcií a štátu). Výskum a skúsenosti západných trhov ukazujú, že počet úpadkov spoločnosti pôsobiacich v rámci franchisových systémov je podstatne nižší ako u tých, ktoré konajú na vlastnú päsť.
6. Výhody reklamných a propagačných akcií, ktoré franchisor organizuje celoštátne
Franchisant by si ako samostatný obchodník nikdy nemohol dovoliť kúpiť veľkú reklamnú kampaň v médiách na celoštátnej úrovni. Tiež by to nemalo ekonomický zmysel v malom meradle. Vstup do franchisingovej siete veľa franchisantom umožňuje jedinému príjemcovi využívať úspory z veľkej reklamnej kampane organizovanej franchisorom pre celú sieť.
7. Lepšie podmienky s dodávateľmi a zásobovateľmi
Franchisor vyjednáva zmluvy s dodávateľmi pre celú sieť (napr. sieť McDonald´s). Je schopný dosiahnuť ďaleko výhodnejšie podmienky, ako by mohol vyjednať i ten najefektívnejší vyjednávač jednajúci iba sám za seba.
Prečítaj články

Pre správny výber vhodné franšízy je nevyhnutné, aby si záujemcovia o franšízové licencie položili sériu dôležitých otázok a odpovedali si na ne. Ktoré to sú?
Zakúpením licencie známej značky si podnikateľ zjednodušuje vstup do podnikania výmenou za časť svojej nezávislosti. Franšízing so sebou nesie výhody aj nevýhody. Prvé ale prevažujú.
Franšízanti podpisujú franšízové zmluvy s vidinou úspešnej budúcnosti. Na čo si však dať pozor, pred tým ako sa upíšete franšízorovi?
Dôvodov, prečo je pre začínajúcich podnikateľov výhodné zapojiť sa do franšízovej siete, je veľa. Vybrali sme sedem z nich.
Pri kúpe licencie známej značky si zjednodušujeme štart v podnikaní výmenou za vlastnú nezávislosť. Franšíza má svoje svetlé aj temné stránky, tie svetlé však prevažujú.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?