Tomáš Hanák: Podnikanie je namáhavé, ale prináša so sebou aj radosť

Ste úspešný a obľúbený český herec. Ako vás napadlo vrhnúť sa do víru podnikania?
Možno práve preto, že som herec, čo prináša popularitu, ktorá prináša stratu osobného života, slobody. Chcel som skúsiť niečo nové, dokázať si, že mám ešte silu odbočiť, uživiť si aj inak, že nemusím nutne zomrieť ako herec. Do mojich tridsiatich rokov som neustále menil zamestnanie, sťahoval sa, fluktuoval – a bolo to vzrušujúce.
Svoju krčmičku prevádzkujete v stredočeskom Nižbore, kde ste dal dokopy starý železničný sklad. Ako dlho vám trvalo dať budovu dohromady tak, aby mohla byť krčmička otvorená?
Päť rokom som sa nezastavil. Buď som v smokingu niekde moderoval, alebo v potupnom kostýme hral v nejakej hlúposti, alebo som bol tu na stanici a v montérkach robil čističa, natierača, zásobovača, písal žiadosti. Prešli sme kopou šrotu, staničných ruín, likvidovali drevokazný hmyz, objavovali zaprášené skvosty, kašlali prach a storočné pavučiny. Bolo to vyčerpávajúce, ale adrenalínové.
Prečo vaša voľba padla práve na oblasť gastronómie?
Na začiatku som len chcel zachrániť tu čarovnú drevenú chatrč z roku 1876, mám rád vlaky a mrzí ma devastácia a miznutie toho čarovného prostredia. Potom ma napadlo, že keby som ešte pil, určite by ma potešila takáto zabudnutá drevená staničná krčma, kde stoly aj stoličky sa nebudú podobať ako „vajce vajcu“, sekaná sviečková a pivo v pochytanom pollitri. Časom sa to ale zvrtlo a teraz máme skvelé jedlo a pivo Bernard... No, aspoň tie stoly a stoličky sú podľa môjho gusta. A gastronómia? Mojim favoritom už asi navždy zostane chleba s maslom; ten ošiaľ okolo jedla, mediálna sláva kuchárov – nič proti kuchárom!, recepty od každej speváčky a seriálového herca, gastroturizmus, to všetko ma vedie k neradostným úvahám o blížiacom sa zániku civilizácie – tým myslím tu modernú, „vyspelú“, s internetom, sieťami, stratou anonymity, relativizáciou dobra a zla, globalizáciou...Veľmi by som sa nedivil, keby som pozajtra našiel u nás doma na záchode ďalšiu prevádzku Starbuck´s.
Celý rozhovor nájdete v magazíne Vlastní firma FRANCHISING 01/2015.
Prečítaj články

Lukáš Hejlík je českej verejnosti známy predovšetkým ako herec. V poslednej dobe ho však čím ďalej viac zamestnávajú jeho podnikateľské projekty spojené s divadlom i gastronómiou.
Financie sú veľmi perspektívny odbor. Rieši je každý, preto sa v nich ukrýva veľký potenciál a možnosť stať sa veľmi úspešným, hovorí generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Partners, investor a v neposlednom rade majiteľ siete My Food Market Petr Borkovec.
Podnikanie v Českej republike je relatívne bezpečné, ale pomalé. To si mysli lekár, podnikateľ a televízny moderátor Roman Šmucler.
Podnikateľské začiatky nie sú vždy ružové. Svoje o tom vie aj Martin Wallner a Tomáš Huber, zakladatelia a majitelia spoločnosti Mixit.
Biznis sa má robiť seriózne, poctivo a aspoň s trochou nadhľadu. Nepríjemné podnikateľské prostredie nikomu neprospieva, myslí si Karel Svoboda, majiteľ spoločnosti TOI TOI, sanitárne systémy.
Najčítanejšie

Obchodou s oblečením je veľa. Konkurencia je obrovská a každý sa snaží zapôsobiť svojim tovarom na čo najviac zákazníkov. Akým spôsobom ich však donútiť, aby navštívili práve vašu predajňu? Pomôcť môže merchandising, umenie toho, ako vystaviť tovar.
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.