Linda Vavříková: Podnikanie mám v krvi
Podnikať ste začala ako študentka vysokej školy. Čo vás k tomu priviedlo? Chcela ste vždy podnikať?
Podnikanie mi bolo blízke od malička. Podnikala už aj moja babička, ktorá vlastnila obchod s módou a následne sa do prevádzkovania vlastného obchodu pustila aj moja maminka. Vždy som vedela, že aj ja pôjdem touto cestou. Som tvrdohlavý baran, ktorý sa rád vrhá do niečoho nového, za čo si sám nesie zodpovednosť a podnikanie mi práve toto umožňuje.
Ako ste prišla na nápad predávať ľudom niečo tak nehmotné ako sú zážitky?
Kým som dospela priamo k tomuto nápadu, trvalo to dáky čas. Viac-menej, keď som premýšľala nad tým, ktorá oblasť podnikania bude pre mňa najvhodnejšia napadli ma darčeky. Pôvodne sme o rozbehnutí firmy premýšľali spoločne s kamarátkou, ktorá do toho nakoniec nešla. Nápad som teda mala, ale postupom času som si uvedomila, že obchod s darčekmi to znamená tiež zaistiť si sklady, vyriešiť problém s logistikou a podobne. V tej dobe som pracovala vo firme zaoberajúcej sa logistikou, na základe čoho mi došlo, že to bude veľmi zložité. Postupom času ma teda napadlo, že by som sa mohla zamerať na predaj nehmotných darčekov. Vedela som, že v zahraničí sa takémuto podnikaniu veľmi darí, a to už zhruba od roku 1989. Hovorila som si, že keď táto myšlienka funguje vo svete, nie je dôvod, aby tomu tak nemohlo byť aj u nás. Následne sme objavili, že existuje medzinárodná aliancia zážitkových firiem, ktorej členom sme sa stali a zastupujeme v nej Českú republiku aj Slovensko.
Aká bola cesta od prvej myšlienky k dnešnej podobe fungovania vašej firmy? Išlo vždy o rodinný podnik, ako je to dnes?
Na prvý pohľad sa môže zdať, že v prípade firmy Allegria ide o rodinný biznis, keď tam pracujem ja aj môj manžel, ale nie je to tak. Od roku 2009 máme investora, ktorým je spoločnosť Media Bohemia. Ide o skupinu vlastniacu regionálne rádia a internetové servery.
Celý rozhovor nájdete v magazíne Vlastní firma FRANCHISING 3/2012.
Prečítaj články
Lukáš Hejlík je českej verejnosti známy predovšetkým ako herec. V poslednej dobe ho však čím ďalej viac zamestnávajú jeho podnikateľské projekty spojené s divadlom i gastronómiou.
Financie sú veľmi perspektívny odbor. Rieši je každý, preto sa v nich ukrýva veľký potenciál a možnosť stať sa veľmi úspešným, hovorí generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Partners, investor a v neposlednom rade majiteľ siete My Food Market Petr Borkovec.
Podnikanie v Českej republike je relatívne bezpečné, ale pomalé. To si mysli lekár, podnikateľ a televízny moderátor Roman Šmucler.
Podnikateľské začiatky nie sú vždy ružové. Svoje o tom vie aj Martin Wallner a Tomáš Huber, zakladatelia a majitelia spoločnosti Mixit.
Biznis sa má robiť seriózne, poctivo a aspoň s trochou nadhľadu. Nepríjemné podnikateľské prostredie nikomu neprospieva, myslí si Karel Svoboda, majiteľ spoločnosti TOI TOI, sanitárne systémy.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.