FRANŠÍZOVÉ PODNIKANIE PRE 21. STOROČIE
Mnohé franšízové reťazce sa môžu pochváliť globálnym úspechom a optimálne nastaveným modelom podnikania. Kým začínajúci podnikateľ hľadá spôsob, ako nastaviť produktivitu výroby, personálne obsadenie a učí zákazníkov rozpoznávať novú značku, franšízy už majú vytvorené know-how. Preto je šanca na úspech vyššia a miera „prežitia“ dosahuje až 80 % oproti 20 % šanci na úspech, ak začne podnikateľ sám. Samozrejme, franšízing určitým spôsobom obmedzuje vlastnú kreativitu, keďže franšízant sa zaväzuje dodržiavať určité štandardy.
Na druhej strane majú tieto pravidlá jasný dôvod, opierajúci sa o znalosti správania sa zákazníkov a zásady obchodu aj marketingu. Na trhu pôsobí okolo 170 franšízových značiek vo všetkých možných oblastiach – od maloobchodu, gastronómie cez rôzne služby až po stavebníctvo – v B2C aj B2B segmente. Budúci podnikateľ si tak môže vybrať koncept, ktorý mu je blízky svojím zameraním, filozofiou a tiež skúsenosťami či schopnosťami.
Franšízant získa to najlepšie z podnikania aj zamestnania
Franšízová spolupráca je ideálna pre ľudí, ktorí majú záľubu v dosahovaní výsledkov. V bežnom zamestnaní sa podnikaví ľudia môžu cítiť demotivovaní, keď na konci mesiaca vidia vždy rovnakú sumu. Vlastný biznis by zvládli po stránke nasadenia, organizačne aj manažérsky. Môžu mať však menší tvorivý potenciál a nedostatok skúseností so zákazníckym správaním v danom segmente či regióne. Práve im môže vyhovovať istota zavedeného mena. Franšízant nevstupuje do neistoty, ako budú ľudia na jeho novú značku reagovať – vie, ako má vyzerať prevádzka, kde má šancu uspieť a často sa stretáva s tým, že sa ľudia na novú obľúbenú značku už vopred tešia. A vďaka existujúcemu zázemiu a výhodným podmienkam dodávateľského reťazca sa tak hneď stáva konkurencieschopným.
Vlastná franšíza už za pár týždňov
S podporou franšízora je vybudovanie novej pobočky veľmi rýchle – pomôže s umiestnením, vybavením prevádzky a vyzná sa v legislatíve a ďalších záležitostiach. Niektoré činnosti je možné zahájiť takmer okamžite po zaškolení, iné potrebujú dlhší čas. Napríklad záujemcovia o licenciu McDonald’s majú pred sebou celý rok, počas ktorého sa učia všetky potrebné činnosti od prevádzky až po manažment. V každom prípade je však franšízor pripravený na kompletné odovzdanie know-how potrebného pre vaše podnikanie a podporuje nových členov siete pri vstupe na trh.
Článok bol publikovaný v spolupráci s Mediaplanet.

Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?