FRANŠÍZOVÉ PODNIKANIE PRE 21. STOROČIE
Mnohé franšízové reťazce sa môžu pochváliť globálnym úspechom a optimálne nastaveným modelom podnikania. Kým začínajúci podnikateľ hľadá spôsob, ako nastaviť produktivitu výroby, personálne obsadenie a učí zákazníkov rozpoznávať novú značku, franšízy už majú vytvorené know-how. Preto je šanca na úspech vyššia a miera „prežitia“ dosahuje až 80 % oproti 20 % šanci na úspech, ak začne podnikateľ sám. Samozrejme, franšízing určitým spôsobom obmedzuje vlastnú kreativitu, keďže franšízant sa zaväzuje dodržiavať určité štandardy.
Na druhej strane majú tieto pravidlá jasný dôvod, opierajúci sa o znalosti správania sa zákazníkov a zásady obchodu aj marketingu. Na trhu pôsobí okolo 170 franšízových značiek vo všetkých možných oblastiach – od maloobchodu, gastronómie cez rôzne služby až po stavebníctvo – v B2C aj B2B segmente. Budúci podnikateľ si tak môže vybrať koncept, ktorý mu je blízky svojím zameraním, filozofiou a tiež skúsenosťami či schopnosťami.
Franšízant získa to najlepšie z podnikania aj zamestnania
Franšízová spolupráca je ideálna pre ľudí, ktorí majú záľubu v dosahovaní výsledkov. V bežnom zamestnaní sa podnikaví ľudia môžu cítiť demotivovaní, keď na konci mesiaca vidia vždy rovnakú sumu. Vlastný biznis by zvládli po stránke nasadenia, organizačne aj manažérsky. Môžu mať však menší tvorivý potenciál a nedostatok skúseností so zákazníckym správaním v danom segmente či regióne. Práve im môže vyhovovať istota zavedeného mena. Franšízant nevstupuje do neistoty, ako budú ľudia na jeho novú značku reagovať – vie, ako má vyzerať prevádzka, kde má šancu uspieť a často sa stretáva s tým, že sa ľudia na novú obľúbenú značku už vopred tešia. A vďaka existujúcemu zázemiu a výhodným podmienkam dodávateľského reťazca sa tak hneď stáva konkurencieschopným.
Vlastná franšíza už za pár týždňov
S podporou franšízora je vybudovanie novej pobočky veľmi rýchle – pomôže s umiestnením, vybavením prevádzky a vyzná sa v legislatíve a ďalších záležitostiach. Niektoré činnosti je možné zahájiť takmer okamžite po zaškolení, iné potrebujú dlhší čas. Napríklad záujemcovia o licenciu McDonald’s majú pred sebou celý rok, počas ktorého sa učia všetky potrebné činnosti od prevádzky až po manažment. V každom prípade je však franšízor pripravený na kompletné odovzdanie know-how potrebného pre vaše podnikanie a podporuje nových členov siete pri vstupe na trh.
Článok bol publikovaný v spolupráci s Mediaplanet.

Prečítaj články

Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Najväčšie európske hotelové siete stále častejšie využívajú na rozvoj franšízing. Zameriavajú sa na lokálnych partnerov, ich široký okruh kontaktov a znalosť prostredia.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.