Bagetový biznis s franšízou
Na Slovensku momentálne fungujú tri pobočky tohto gastronomického konceptu a všetky môžu zákazníci nájsť v nákupných centrách v našom hlavnom meste. Ide o centrá Bratislava Central, Eurovea a Aupark. Ambíciou Bagetérie Boulevard je rozšíriť sa aj do ďalších regiónov. Pomôcť by jej v tom mali franšízoví partneri.
Investícia do rozbehnutia podnikania pod hlavičkou Bageterie Boulevard bude stať franšízanta minimálne 100-tisíc eur. Franšízant získa nielen pomoc s rozbehnutím vlastnej franšízovej pobočky, ale aj komplexnú podporu zo strany skúseného partnera, ktorého značka sa v domácom Česku stala už lovebrandom. Pred otvorením pobočky pomáha franšízor svojim budúcim partnerom s vyhľadaním vhodnej lokality pre reštauráciu, zaistí architektonickú štúdiu a projekt prevádzky a následne aj výstavbu a zariadenie na kľúč.
Okrem toho sa franšízor postará aj o nábor a školenie celého personálu, samozrejme vrátane samotného franšízanta. Počas neho je zasvätený do jednotlivých procesov v Batérii Boulevard – od samotnej prevádzky, cez marketing, personalistiku, vernostný systém až po controlling a finančný manažment. Vzhľadom na to, že investícia do franšízy Bageterie Boulevard je pomerne vysoká, ponúka poskytovateľ licencie perspektívnym franšízantom podporu pri zabezpečení financovania pobočky, a to vrátane odporúčaní bankovej inštitúcie.
Štartom to nekončí
Počas spolupráce franšízor zabezpečuje dodávky surovín, obalov, marketingových materiálov, ktoré v prípade Bageterie Boulevard výrazne pomáhajú v budovaní už spomínaného lovebrandu. Práve marketing je pre túto značku veľmi dôležitý, preto aj svojim franšízovým partnerom pomáha s nastavením marketingovej stratégie a tiež pomoc s lokálnym marketingom.
Franšízanti sa môžu spoľahnúť na podporu Area Managera, ktorý je pripravený im pomôcť, a to nielen v prípade, keď nastane nejaký problém. Za svoju investíciu franšízanti získajú aj prístup ku kontrolnému systému pobočky, kompletné softvérové zariadenie zahŕňajúce pokladničný, skladový a objednávkový systém.
To, čo franšízor od svojich partnerov očakáva, je ochota sa denne podieľať na chode jemu zverenej reštaurácie. Nevyhnutnou podmienkou je absolvovanie vyššie spomínaného školenia. Od uchádzačov tiež chce, aby mali skúsenosti s riadením ľudí, ideálne je, ak majú skúsenosti aj s pôsobením v gastronómii.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.