Bagetový biznis s franšízou
Na Slovensku momentálne fungujú tri pobočky tohto gastronomického konceptu a všetky môžu zákazníci nájsť v nákupných centrách v našom hlavnom meste. Ide o centrá Bratislava Central, Eurovea a Aupark. Ambíciou Bagetérie Boulevard je rozšíriť sa aj do ďalších regiónov. Pomôcť by jej v tom mali franšízoví partneri.
Investícia do rozbehnutia podnikania pod hlavičkou Bageterie Boulevard bude stať franšízanta minimálne 100-tisíc eur. Franšízant získa nielen pomoc s rozbehnutím vlastnej franšízovej pobočky, ale aj komplexnú podporu zo strany skúseného partnera, ktorého značka sa v domácom Česku stala už lovebrandom. Pred otvorením pobočky pomáha franšízor svojim budúcim partnerom s vyhľadaním vhodnej lokality pre reštauráciu, zaistí architektonickú štúdiu a projekt prevádzky a následne aj výstavbu a zariadenie na kľúč.
Okrem toho sa franšízor postará aj o nábor a školenie celého personálu, samozrejme vrátane samotného franšízanta. Počas neho je zasvätený do jednotlivých procesov v Batérii Boulevard – od samotnej prevádzky, cez marketing, personalistiku, vernostný systém až po controlling a finančný manažment. Vzhľadom na to, že investícia do franšízy Bageterie Boulevard je pomerne vysoká, ponúka poskytovateľ licencie perspektívnym franšízantom podporu pri zabezpečení financovania pobočky, a to vrátane odporúčaní bankovej inštitúcie.
Štartom to nekončí
Počas spolupráce franšízor zabezpečuje dodávky surovín, obalov, marketingových materiálov, ktoré v prípade Bageterie Boulevard výrazne pomáhajú v budovaní už spomínaného lovebrandu. Práve marketing je pre túto značku veľmi dôležitý, preto aj svojim franšízovým partnerom pomáha s nastavením marketingovej stratégie a tiež pomoc s lokálnym marketingom.
Franšízanti sa môžu spoľahnúť na podporu Area Managera, ktorý je pripravený im pomôcť, a to nielen v prípade, keď nastane nejaký problém. Za svoju investíciu franšízanti získajú aj prístup ku kontrolnému systému pobočky, kompletné softvérové zariadenie zahŕňajúce pokladničný, skladový a objednávkový systém.
To, čo franšízor od svojich partnerov očakáva, je ochota sa denne podieľať na chode jemu zverenej reštaurácie. Nevyhnutnou podmienkou je absolvovanie vyššie spomínaného školenia. Od uchádzačov tiež chce, aby mali skúsenosti s riadením ľudí, ideálne je, ak majú skúsenosti aj s pôsobením v gastronómii.
Prečítaj články
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.