Správny čas na franšízu
Tento rok bol pre veľa podnikateľov turbulentníý. Myslíte si, že tí, ktorí fungujú ako franšízanti mali podnikanie do istej miery jednoduchšie?
Minulý rok, a trúfam si tvrdiť, že najmä aj ten tohtoročný, bol pre podnikateľov plný výziev, ktorých zvládnutie je a bude pre ich ďalšie smerovanie kľúčové. Faktom je, že franšízové podnikanie sa s krízovými situáciami vyrovnáva vždy o niečo lepšie. Samozrejme nemožno povedať, že to platí stopercentne pre každý franšízový systém. Záleží totiž na tom, ako je sieť nastavená a či informácia prúdi ako vertikálne, tak horizontálne.
Čo tým myslíte?
Ako príklad uvediem sieť jazykových škôl Helen Doron English. Tá má vo svete okolo 1050 škôl. Ak sa objaví problém alebo komplikácie v jednej z pobočiek, jej prevádzkovateľ získava informácie a riešenia od svojich kolegov z regiónu. Zároveň však posiela otázku vertikálne aj do zahraničia. Celá sieť je prepojená všetkými smermi. Vďaka tomu sa darí riešiť aj komplikované a zložité prípady.
Aký bude podľa Vás rok 2023? Bude v znamení rastu popularity franšízového podnikania?
Myslím si, že napriek všetkým ťažkostiam a černym scenárom si vedieme dobre. Samozrejme by som si prial, aby rok 2023 bol pre každého z nás pozitívnejší ako ten s dvojkou na konci.
Je podľa Vás aktuálne dobrá doba na rozbehnutie podnikania pod hlavičkou franšízového systému?
Skvelé nápady a netradičné riešenie sa rodia vždy, keď je doba ťažká a podnikanie komplikované. Pokiaľ premýšľate o franšízingu, tak práve posledné tri roky preverili ponuku. Ak podnikatelia uspeli aj za tak ťažkých podmienok a ešte rástli, budete mať jednoduchšiu prácu s výberom tej správnej franšízovej značky.
Keď to zoberieme z druhej strany. Je aktuálne správne obdobie pre majiteľov firiem, aby sa začali zaoberať ich premenou na franšízové koncepty?
Pokiaľ podnikáte a máte pocit, že má vaša firma unikátnu metódu, produkt, overený postup a dostatočné marže, o ktoré sa môžete rozdeliť s franšízantom, tak áno. Franšízoví partneri vám pomôžu váš koncept rozšíriť do svojho regiónu, nájsť vhodnú lokalitu pre pobočku vašej siete a čo je dnes snáď najdôležitejšie, zaistí personálny chod pobočky.

Prečítaj články

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
Máte originálny podnikateľský nápad a zdravý obchodný model. Ako z neho urobiť franšízu? Na to vám odpovie Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.