Ponúkame podnikanie pre budúcnosť
Ako by ste opísali poslanie spoločnosti Edu3Dcation?
Chceme učiť budúcich inžinierov. V súčasnosti sa v tomto odvetví rozširujú nové oblasti, ako je výskum, vývoj alebo reverzné inžinierstvo. Tieto oblasti sa môžu niekomu zdať nové, ale rýchlo sa rozvíjajú. Teraz a v budúcnosti budeme potrebovať ľudí so zručnosťami v oblasti 3D dizajnu, tlače, skenovania, robotiky a programovania, ktorí sa budú podieľať na širšom spektre technických profesií. Toto je náš priestor.
Vyplní sa tým medzera medzi vzdelávaním a priemyslom?
Mnohí ľudia nikdy nevideli 3D tlačiarne, kým sme pred ôsmimi rokmi nezačali vyučovať v triedach v Poľsku. V súčasnosti je 3D tlač oveľa populárnejšia. Napríklad v Poľsku sa minulý rok uskutočnil rozsiahly vládny program, v rámci ktorého dostalo 13 000 základných škôl v celej krajine 3D tlačiareň. Bol to obrovský krok vpred v technickom vzdelávaní, a to aj pre nás. To znamená, že školy mali prístup k zariadeniam, ale nevedeli, ako ich používať. Našou úlohou teraz nie je len zaškoliť učiteľov, ako používať 3D tlačiarne, ale aj ako začleniť 3D tlačiareň do hodín dejepisu alebo zemepisu.
Vytvorili sme napríklad niekoľko scenárov výučby o tom, ako vytvoriť a používať 3D tlačiareň na hodinách dejepisu. Väčšina našich hodín prebieha po škole a ich cieľom je naučiť ich nielen používať 3D tlačiarne, ale aj to, ako najprv navrhnúť, čo chceme vytlačiť, a potom to vytlačiť.
Kto je váš ideálny franšízant?
V ideálnom prípade by sme chceli mať hlavného franšízanta v každej novej krajine. Zároveň hľadáme franšízových partnerov, ktorí majú skúsenosti s výučbou detí. Vychádza to z našich úspešných skúseností s partnerskými spoločnosťami v Poľsku. Väčšina našich franšízantov sú spoločnosti, ktoré sa už venujú mimoškolským vzdelávacím aktivitám s deťmi, napríklad programovaniu. Tieto spoločnosti vidia v našom programe pridanú hodnotu a chcú ho zahrnúť do širšieho spektra aktivít vo svojom portfóliu. V súčasnosti máme 32 franšízantov, z ktorých mnohí majú za sebou viac ako jedno mesto. Napríklad jeden franšízant zo Sliezska má v súčasnosti vo svojom portfóliu osem miest.
Aké veľké investície čakajú záujemcov o otvorenie franšízy Edu3Dcation?
Počiatočné náklady sú približne 7 000 EUR. Táto cena zahŕňa štyri dni školenia. Môže to byť online alebo vám môžeme ponúknuť školenie v našich priestoroch vo Varšave. Franšízantom poskytneme všetky materiály; viac ako 100 scenárov lekcií s filmami, zaujímavosťami o každej téme a 3D tlačou. Naučíme ich tiež, ako používať marketing na sociálnych sieťach, ako sú Facebook a Google.
Potom, samozrejme, musím počítať s tým, že zaplatím počiatočný franšízový poplatok. Závisí to od toho, či ide o master-franchise alebo nie, pričom sa zohľadňuje veľkosť a potenciál každej krajiny, regiónu.
Aké výhody získa nadobúdateľ franšízy vášho konceptu?
Všetky naše výrobky sme testovali na trhu niekoľko rokov. Ponúkame teda predovšetkým užitočné rady a môžeme franšízantom presne ukázať, na čo sa majú zamerať a čo skutočne funguje. Po druhé, môžeme im pomôcť zorientovať sa v sortimente výrobkov, pretože hovoríme o trhu 3D tlačiarní, ktorý začína na niekoľkých stovkách eur a dosahuje milióny eur. Okrem toho, kým sa sústredia na podnikanie, poskytujeme im každých niekoľko týždňov nové scenáre lekcií.
Neustále sa snažíme inovovať a prichádzať s novými nápadmi. Teraz sme napríklad začali vyučovať aj v materských školách pre päť- až šesťročné deti pomocou 3D pera. Bežné 3D perá pracujú pri teplote 200 °C, čo je pre malé deti nebezpečné. Teraz sme však našli prístroj, ktorý funguje pri teplote 60 °C, čo je pre malé deti oveľa bezpečnejšie, takže môžeme začať s učením detí skôr.
A čo rozšírenie konceptu na ďalšie európske krajiny?
O rozšírení za naše hranice sme začali uvažovať celkom nedávno. Začali sme propagáciou na Slovensku v spolupráci s Franchising.sk, potom prišla na rad Česká republika, Rumunsko a Maďarsko. Ak mám byť úprimný, v Poľsku sme v súčasnosti takí zaneprázdnení programom Future Lab, že sa stále veľmi sústreďujeme na samotné školenia v školách.
Teraz sme na správnom mieste v správnom čase. Vieme, ako používať technológie, máme všetky potrebné materiály. V Poľsku máme všetko, čo treba rozvíjať. Ďalším krokom je, samozrejme, presťahovať sa niekam inam. Veríme, že náš koncept je zaujímavý a bude rovnako prospešný aj pre ostatných mimo nášho domáceho trhu.
Kde si myslíte, že budú 3D tlačiarne v budúcnosti? Prečo je dôležité naučiť sa ich používať?
Je to dôležité, pretože odvetvia sa menia. V súčasnosti si čoraz viac ľudí necháva vyrábať veci na mieru. Pomocou 3D skenera a tlačiarne môžeme vytvoriť všetky tieto plne prispôsobené položky. Napríklad Christiano Ronaldo použil 3D skener na vytvorenie dokonale tvarovaného chrániča nohy. Rovnakú technológiu použili aj pri výrobe jeho topánok. Skenovali mu nohy a chodidlá, aby mu dokonale padli na optimálny pohyb. V budúcnosti bude každý chcieť niečo na mieru.
Prečítaj články
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.