Franšíza nielen pre stavebníkov
Konceptu Maxeco, ktorý na slovenský trh priniesol inovatívny spôsob vykurovania nielen rodinných domov cez špeciálne vykurovacie fólie, sa darí rozširovať zastúpenie na našom území. V súčasnosti fungujú pod hlavičkou tohto konceptu na Slovensku štyria franšízoví partneri, ďalší potenciálni franšízanti kontaktujú prešovskú centrálu spoločnosti v súvislosti so záujmom o licencie. Tí sa niekedy vznikajú aj zo spokojných zákazníkov značky.
Okrem už spomínaných spokojných zákazníkov a podnikateľov, ktorí sa rozhodli pre zmenu, majú o franšízovú licenciu záujem aj podnikatelia pôsobiaci v stavebníctve a ďalších príbuzných odboroch. Skúsenosti z oblasti stavebníctva sú pri rozbehnutí podnikania s franšízou Maxeco výhodou, nie však podmienkou. S tým majú skúsenosti napríklad kolegovia z Česka. Dvaja z tamojších franšízantov prišli úplne z iných odborov a obaja sú veľmi úspešní. „Možno mali dlhší rozbeh podnikania, ale všetko sa veľmi rýchlo naučili a teraz už sa na nich obracajú klienti cez odporúčania, získavajú nové kontakty na spolupracujúcich partnerov,“ vysvetľuje Martin Dzubaj ze spoločnosti Maxeco.
Podpora vo franšíze
Franšízor kladie dôraz na to, aby jeho partneri poznali všetko potrebné ohľadom inštalácie, sami si ju vyskúšali vlastnými rukami. Následne tiež jazdia na obchodné schôdzky so skúsenými franšízantmi, majú možnosť využiť aj podporu pri telefonickom kontaktovaní zákazníkov, keď sa hovoru priamo zúčastňuje niekto z ich skúsených kolegov.
Klasické školenia sa franšízor snaží nahradiť priebežnou podporou, poradenstvom, a to nielen o produktoch, obchode, ale aj z iných oblastí dôležitých pre podnikanie. Vedenie konceptu si je totiž vedomé toho, že každý je v inej fáze rozvoja a zaujímajú ho v danej chvíli iné problematiky. Na to chystá nový moderný intranet, aby si každý mohol nájsť informácie, ktoré chce a kedy chce. Ďalšou snahou je zapojiť franšízantov do aktivít týkajúcich sa vzdelávania, aby nielen čerpali, ale aj poskytovali do intranetu svoje poznatky a podnety na diskusiu.
Podnikanie v stavebníctve ovplyvňuje viacero faktorov a faktom je, že v posledných dvoch rokoch sú podmienky na podnikanie pomerne sťažené – rastúce ceny materiálov, energií, legislatívne zmeny i lockdowny. Pre podnikateľov, ktorí sa rozhodli založiť firmu a podnikať v tejto oblasti na vlastnú päsť, je to neľahké. Výhodu tak majú tí, ktorí sa rozhodnú svoju budúcnosť spojiť s franšízou.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
Spoločnosť Maxeco má na Slovensku zastúpenie v štyroch regiónoch. S pomocou franšízových partnerov chce expandovať do všetkých krajov.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.