Franšíza nielen pre stavebníkov
Konceptu Maxeco, ktorý na slovenský trh priniesol inovatívny spôsob vykurovania nielen rodinných domov cez špeciálne vykurovacie fólie, sa darí rozširovať zastúpenie na našom území. V súčasnosti fungujú pod hlavičkou tohto konceptu na Slovensku štyria franšízoví partneri, ďalší potenciálni franšízanti kontaktujú prešovskú centrálu spoločnosti v súvislosti so záujmom o licencie. Tí sa niekedy vznikajú aj zo spokojných zákazníkov značky.
Okrem už spomínaných spokojných zákazníkov a podnikateľov, ktorí sa rozhodli pre zmenu, majú o franšízovú licenciu záujem aj podnikatelia pôsobiaci v stavebníctve a ďalších príbuzných odboroch. Skúsenosti z oblasti stavebníctva sú pri rozbehnutí podnikania s franšízou Maxeco výhodou, nie však podmienkou. S tým majú skúsenosti napríklad kolegovia z Česka. Dvaja z tamojších franšízantov prišli úplne z iných odborov a obaja sú veľmi úspešní. „Možno mali dlhší rozbeh podnikania, ale všetko sa veľmi rýchlo naučili a teraz už sa na nich obracajú klienti cez odporúčania, získavajú nové kontakty na spolupracujúcich partnerov,“ vysvetľuje Martin Dzubaj ze spoločnosti Maxeco.
Podpora vo franšíze
Franšízor kladie dôraz na to, aby jeho partneri poznali všetko potrebné ohľadom inštalácie, sami si ju vyskúšali vlastnými rukami. Následne tiež jazdia na obchodné schôdzky so skúsenými franšízantmi, majú možnosť využiť aj podporu pri telefonickom kontaktovaní zákazníkov, keď sa hovoru priamo zúčastňuje niekto z ich skúsených kolegov.
Klasické školenia sa franšízor snaží nahradiť priebežnou podporou, poradenstvom, a to nielen o produktoch, obchode, ale aj z iných oblastí dôležitých pre podnikanie. Vedenie konceptu si je totiž vedomé toho, že každý je v inej fáze rozvoja a zaujímajú ho v danej chvíli iné problematiky. Na to chystá nový moderný intranet, aby si každý mohol nájsť informácie, ktoré chce a kedy chce. Ďalšou snahou je zapojiť franšízantov do aktivít týkajúcich sa vzdelávania, aby nielen čerpali, ale aj poskytovali do intranetu svoje poznatky a podnety na diskusiu.
Podnikanie v stavebníctve ovplyvňuje viacero faktorov a faktom je, že v posledných dvoch rokoch sú podmienky na podnikanie pomerne sťažené – rastúce ceny materiálov, energií, legislatívne zmeny i lockdowny. Pre podnikateľov, ktorí sa rozhodli založiť firmu a podnikať v tejto oblasti na vlastnú päsť, je to neľahké. Výhodu tak majú tí, ktorí sa rozhodnú svoju budúcnosť spojiť s franšízou.

Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
Spoločnosť Maxeco má na Slovensku zastúpenie v štyroch regiónoch. S pomocou franšízových partnerov chce expandovať do všetkých krajov.
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.