S jazykmi za hranice
Celkovo 20 z 27 pobočiek konceptu Zaraz, ktoré na slovenskom trhu fungujú, je v rukách franšízových partnerov. Najčastejšie pochádzajú zo spolupracovníkov siete, ktorí majú radi učenie a chcú mať vlastnú pobočku jazykovej školy pod hlavičkou zavedenej značky. „Vedia, ako to v našej sieti chodí, sú stotožnení s naším know-how a našimi hodnotami. Taká spolupráce je väčšinou dlhodobá a oplatí sa,“ hovorí riaditeľ jazykovej školy Zaraz Martin Knoška s tým, že v sieti fungujú aj franšízanti „zvonku“. Je ich ale menej.
Ako Martin Knoška poznamenáva, momentálne sa všetko po období covidu pozvoľna rozbieha. Veľa vecí sa zmenilo, a tiež preto vedenie siete Zaraz pracuje na nových stratégiách a hľadá nových franšízových partnerov, ktorí budú spolupracovať na rozšírení pobočkovej siete. Cieľom značky je upevniť svoje postavenie na slovenskom trhu, ak by sa do konca roka podarilo otvoriť ďalšie 2 nové pobočky, bol by to pre sieť dobrý výsledok. „Samozrejme sme pripravení a otvorení všetkému novému, budeme aj naďalej flexibilne reagovať na zmeny, protože to je v súčastnosti nevyhnutné. Našim cieľom, ktorý zbrzdila pandémia, je aj expanzia za hranice Slovenska. Je to krok, s ktorým počítame a pripravujeme sa na ňho,“ dodáva Knoška.
Inflácia ovplyvňuje ceny
Jedným z tém, ktoré aktuálne podnikatelia nielen na Slovensku riešia, je rastúca inflácia a všadeprítomné zdražovanie. Nevyhlo sa to ani franšízovej sieti Zaraz, kdy bolo vedenie nútené pristúpiť k zvýšeniu cien služieb. Dôvodom je rast prevádzkových nákladov. Zatiaľ sa však nezmenili podmienky franšízovej spolupráce. „Čakáme do septembra, ako sa vyvinie situácia na trhu,“ dopĺňa Martin Knoška.
Uchádzač o franšízovú licenciu na prevádzkovanie vlastnej jazykovej školy Zaraz musí byť pripravený investovať minimálne 3550 eur. V rámci spolupráce franšízant získa okrem know-how aj školenia, a to nielen pre seba, ale aj pre lektorov, s výberom ktorých franšízor pomáha. Pre lektorov má koncept pripravený vzdelávací systém, školenia budú absolvovať počas celej spolupráce so značkou Zaraz.
Prečítaj články
„O franšízu Zaraz sa môže uchádzať takmer každý, kto chce podnikať a myslí to vážne,“ hovorí Martin Knoška, riaditeľ jazykovej školy ZARAZ.
Jazyková škola Zaraz má za sebou náročný rok. Po ústupe pandémie je však pripravená ďalej rozširovať svoju franšízu. Potenciál vidí hlavne na východe Slovenska.
Zatvorenie pobočiek, presun do online, príprava ich znovuotvorenia. Také boli posledné mesiace pre jazykovú školu ZARAZ a jej franšízantov.
Na domácom trhu sa sieti jazykových škôl Zaraz darí rozvíjať. V prevádzke je 23 pobočiek, z ktorých 21 vedú franšízanti.
Zaraz sa rozrástli o päť nových jazykových škôl. Úspešným franšízantom vedenie prenecháva riadenie pobočiek v regióne.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.