Záujem o vzdelávanie v IT odbore rastie
Začiatkom roka 2020 podpísalo vedenie franšízovej siete Conders Lab franšízovú zmluvu s českou vzdelávacou spoločnosťou, ktorej úlohou bolo vybudovať sieť kódovacích škôl na celom tomto území. Potom však prišiel COVID, vládne nariadenie obmedzujúce fungovanie škôl a mimoškolských aktivít a nový partner sa dostal do platobnej neschopnosti. "Stalo sa to ešte predtým, ako sme začali spolupracovať," hovorí Grzegorz Morawski, franšízový manažér poľského konceptu Coders Lab a dodáva, že je opäť otvorený akýmkoľvek otázkam od potenciálnych mastrov franšízantov v Českej republike a na Slovensku. Na oboch trhoch vidí veľký potenciál.
Cieľom poskytovateľa licencie je nájsť jedného partnera, ktorý by bol zodpovedný za rozvoj Coders Lab IT Academy na oboch trhoch. To by zvýšilo prispôsobivosť podnikania, najmä preto, že franšízanti tohto konceptu majú možnosť poskytovať kurzy v triede aj online. „Franšízanti Coders Lab nie sú typickými "mastermi", pretože očakávame, že pokryjú celú krajinu podľa vlastného výberu svojimi vlastnými pobočkami, teda bez práva na sublicencie, ako je to v prípade master franšízy. Boli by sme radi, keby naši franšízanti zopakovali to, čo robíme na našom domácom trhu v Poľsku, kde prevádzkujeme firemnú sieť škôl, ktoré ponúkajú kurzy v reálnych aj virtuálnych triedach," vysvetľuje Morawski.
Príležitosť rozšíriť biznis
Podnikanie pod hlavičkou Coders Lab sa najlepšie hodí pre spoločnosti, ktoré už prevádzkujú vzdelávacie alebo akékoľvek iné podnikanie, vďaka čomu môže dochádzať k synergii. Dobrým príkladom môže byť školiaca firma, ktorá by chcela do svojho portfólia pridať kurzy kódovania. Podobný prípad je napr. spoločnosť zaoberajúca sa vývojom softwaru, ktorá by chcela diverzifikovať svoje služby poskytovaním IT vzdelávania.
„Nevylučujeme spoluprácu s individuálnymi podnikateľmi, ktorí chcú založiť spoločnosť od nuly, ale títo kandidáti musia preukázať predchádzajúce skúsenosti s riadením spoločností, najlepšie v odbore vzdelávania,“ upozorňuje Grzegorz Morawski s tým, že určite nejde o franšízu reštauračného typu, kde si milovníci varenia môžu splniť svoje sny tým, že založia svoje kaviarne od nuly. Je to skôr koncept vhodný na rozšírenie alebo diverzifikáciu spoločností.
Cena licencie franšízy pre Slovenskú republiku a Česko činí 20 tisíc eur. Zhruba rovnakú investíciu bude musieť partner, ktorý získa exkluzivitu na celý trh, investovať do rozvoja siete. Okrem otvárania jednotlivých škôl bude mať na starosti nábor odborných lektorov a ďalších zamestnancov. Zodpovedný bude aj za marketingové a kariérne poradenstvo.
Prečítaj články
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Williama, princa z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Páči sa mu jeho prístup, ktorý v deťoch vzbudzuje nadšenie pre techniku. Zaujme aj franšízantov na Slovensku?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.