Zákazníci sa vrátili do našich obchodov

Expanzia pokračuje / Na slovenskom trhu aktuálne funguje 10 franšízových pobočiek, medzi tie posledné, ktoré začali svoju prevádzku patria franšízy napríklad v Považskej Bystrici, vo Zvolene alebo v Banskej Štiavnici.
Utorok
08.02.2022
„Ľudia sú ochotnejší využívať online nakupovanie kvôli pohodliu a dlhšej možnosti vrátiť tovar,“ hovorí marketingová manažérka spoločnosti Coccodrillo Paulina Żaczyk.
 

Coccodrillo je sezónna značka kvalitného oblečenia určená pre štýlové deti vo veku od 0 do 14 rokov. Od 90-tych rokov je Coccodrillo jedným z kľúčových pilierov skupiny CDRL, ktorá vlastní ďalšie značky ako Lemon Explore a Broel. V súčasnej dobe má Coccodrillo 85 firemných predajní v Poľsku, 159 partnerských miest a 200 zahraničných predajní v Európe, Ázii a Afrike. Spoločnosť tiež predáva online prostredníctvom svojej webovej stránky coccodrillo.eu, ktorá je dostupná v 7 rôznych jazykoch. O triumfoch spoločnosti v minulom roku, ako aj o ich vízii do budúcnosti, sme sa porozprávali s marketingovou manažérkou spoločnosti Coccodrillo Paulinou Żaczykovou.

Aký dopad mala pandémia Covid-19 na podnikanie značky Coccodrillo?

Covid zmenil naše podnikanie, pretože stále viac zákazníkov začalo nakupovať prostredníctvom nášho internetového obchodu. Obrat online nákupov rastie. Výsledky za rok 2021 boli vyššie ako pred pandémiou. Zistili sme, že sa znížila váhavosť pri nakupovaní cez internet. Ľudia sú napríklad ochotnejší využívať online nakupovanie kvôli pohodliu a dlhšej možnosti vrátiť tovar. Stále sme však presvedčení o tom, že potrebujeme sieť, ktorá je online aj offline. Preto sa zameriavame na omnichannel aktivity, ktoré spájajú tradičné a digitálne kanály. Používanie online predaja nie je dostatočné riešenie a my vidíme veľkú hodnotu v udržaní našich tradičných obchodov.

Zažilo Coccodrillo po znovuotvorení obchodov oživenie?

Boli sme milo prekvapení. Zákazníci sa do našich predajní vrátili. Aj keď sa netajíme tým, že to nemusí predstavovať koniec. Covidová situácia stále silno ovplyvňuje globálnu ekonomiku.

Dohnali pobočky straty vďaka vianočným sviatkom?

Pravdou je, že pre Coccodrillo nie sú Vianoce tou najväčšou sezónou. Náš vrchol predaja sa obvykle odohráva na začiatku školského roku. Okolo Vianoc ľudia zháňajú darčeky v podobe hračiek, ktoré v našej ponuke nie sú. Bez ohľadu na to zahajujeme sezónny výpredaj pred Vianocami, na ktorý zákazníci vždy netrpezlivo čakajú, takže sa o čísla v tomto období nikdy neobávame.

Na aké trhy sa aktuálne zameriavate? V akých oblastiach sa chcete rozširovať?

V treťom štvrťroku minulého roka skupina Coccodrillo rozšírila svoje pôsobenie na dvoch nových trhoch. A to v Moldavsku a Albánsku. Okrem toho boli otvorené dve nové franšízové ​​predajne na Slovensku, spoločnosť získala tiež master franšízanta v Portugalsku.


Paulina Żaczyk, Marketing Manger at Coccodrillo / "Podpora omnichannel predaja je pre nasledujúce roky naším hlavným cieľom. Chceme, aby naši zákazníci mali pohodlie pri výrobe odevov, a preto plánujeme optimalizovať procesy a zavádzať inovatívne riešenie," prezradzuje Paulina Żaczyk, marketingová manažérka Coccodrillo.