Zákazníci sa vrátili do našich obchodov
Coccodrillo je sezónna značka kvalitného oblečenia určená pre štýlové deti vo veku od 0 do 14 rokov. Od 90-tych rokov je Coccodrillo jedným z kľúčových pilierov skupiny CDRL, ktorá vlastní ďalšie značky ako Lemon Explore a Broel. V súčasnej dobe má Coccodrillo 85 firemných predajní v Poľsku, 159 partnerských miest a 200 zahraničných predajní v Európe, Ázii a Afrike. Spoločnosť tiež predáva online prostredníctvom svojej webovej stránky coccodrillo.eu, ktorá je dostupná v 7 rôznych jazykoch. O triumfoch spoločnosti v minulom roku, ako aj o ich vízii do budúcnosti, sme sa porozprávali s marketingovou manažérkou spoločnosti Coccodrillo Paulinou Żaczykovou.
Aký dopad mala pandémia Covid-19 na podnikanie značky Coccodrillo?
Covid zmenil naše podnikanie, pretože stále viac zákazníkov začalo nakupovať prostredníctvom nášho internetového obchodu. Obrat online nákupov rastie. Výsledky za rok 2021 boli vyššie ako pred pandémiou. Zistili sme, že sa znížila váhavosť pri nakupovaní cez internet. Ľudia sú napríklad ochotnejší využívať online nakupovanie kvôli pohodliu a dlhšej možnosti vrátiť tovar. Stále sme však presvedčení o tom, že potrebujeme sieť, ktorá je online aj offline. Preto sa zameriavame na omnichannel aktivity, ktoré spájajú tradičné a digitálne kanály. Používanie online predaja nie je dostatočné riešenie a my vidíme veľkú hodnotu v udržaní našich tradičných obchodov.
Zažilo Coccodrillo po znovuotvorení obchodov oživenie?
Boli sme milo prekvapení. Zákazníci sa do našich predajní vrátili. Aj keď sa netajíme tým, že to nemusí predstavovať koniec. Covidová situácia stále silno ovplyvňuje globálnu ekonomiku.
Dohnali pobočky straty vďaka vianočným sviatkom?
Pravdou je, že pre Coccodrillo nie sú Vianoce tou najväčšou sezónou. Náš vrchol predaja sa obvykle odohráva na začiatku školského roku. Okolo Vianoc ľudia zháňajú darčeky v podobe hračiek, ktoré v našej ponuke nie sú. Bez ohľadu na to zahajujeme sezónny výpredaj pred Vianocami, na ktorý zákazníci vždy netrpezlivo čakajú, takže sa o čísla v tomto období nikdy neobávame.
Na aké trhy sa aktuálne zameriavate? V akých oblastiach sa chcete rozširovať?
V treťom štvrťroku minulého roka skupina Coccodrillo rozšírila svoje pôsobenie na dvoch nových trhoch. A to v Moldavsku a Albánsku. Okrem toho boli otvorené dve nové franšízové predajne na Slovensku, spoločnosť získala tiež master franšízanta v Portugalsku.
Prečítaj články
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
„Pri vstupe na nový trh, musíte dôkladne analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Ako sa vyvíja franšízing v súčasnej ekonomickej a politickej situácii? Vyhliadky na rok 2024 sme prebrali s Markom Halfarom z poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...