Ste pripravení na franšízu alebo nie?
Rozhodnutie o investícii do zapojenia sa do franšízového systému je pre vás ako budúceho franšízanta významným krokom. Pred tým, než ho urobíte, mali by ste nejaký čas venovať úvahám, ktoré vám napovedia, že ste na podnikanie pod zavedenou značkou pripravení. Ako to spoznať?
Nápad vzbudzujúci nadšenie
Vybrali ste si franšízový koncept a produkt či službu, ktorá je v súlade s vaším osobným nastavením, zodpovedá vašim záľubám. Po dlhej dobe úvah ste našli takú značku, ktorá vás najviac oslovuje. Je to dôležité, pretože pripojením sa k franšízovej sieti vstúpite do biznisu, ktorý budete niekoľko nasledujúcich rokov budovať a rozvíjať. Vaša práca by vás tak mala baviť. Vášeň pre to, čo robíte, je totiž jedným z predpokladov budúceho úspechu.
Konzultovali ste výber s odborníkmi
Hovoríme to stále a zopakujeme to aj tentoraz - "Nespoliehajte sa len na informácie poskytnuté franšízorom". Ak sa rozhodnete svoj plán konzultovať s franšízovým poradcom, prípadne právnikom so skúsenosťami z oblasti franšízingu, ste na dobrej ceste. Títo odborníci sú schopní vám poradiť, či franšízor nastavený koncept a tiež jeho pravidlá sú pre vás výhodné a či je plán zostavený franšízorom životaschopný. Preverenie franšízy od odborníkov vám určite poskytne určitú mieru istoty pre urobenie správneho rozhodnutia.
Máte obchodný plán
Okrem odhodlania rozvíjať podnikanie so silným partnerom za chrbtom máte aj plán. Na základe všetkých informácií ste si vytvorili stratégiu, máte teda predstavu, ako bude vaša franšízová pobočka fungovať. A čo je najdôležitejšie, vytvorili ste si podrobný obchodný plán. To všetko vám sprostredkuje dôležité informácie, podľa ktorých si môžete nastaviť vaše očakávania.
Pred vstupom do franšízy je potrebné dať pozor na rad ďalších vecí - najmä pri zostavovaní vlastného obchodného plánu. Čo môže vašu prípravu pokaziť?
Neurobili ste si svoj prieskum
Rozjazd akéhokoľvek podnikania si vyžaduje starostlivý prieskum. Než urobíte prvé kroky, mali by ste sa zoznámiť s franšízou, jej históriou a trhom, inak by ste sa mohli dočkať neúspechu. Využite čo najviac dostupných zdrojov na plánovanie a štúdium svojho budúceho podnikania.
Slepá viera
"Dôveruj, ale preveruj." Jednou z mnohých chýb, ktorým sa dá zabrániť, je prílišná dôvera v poskytovateľa licencie a jeho tím. Právne záležitosti a zodpovednosti, s ktorými sa ako nový majiteľ firmy stretnete, môžu byť skľučujúce, keď sa s nimi budete musieť vysporiadať sami. Najmite si kompetentného franšízového právnika, ktorý vám pomôže.
Ste finančne nepripravení
Štart akéhokoľvek podnikania, aj toho pod hlavičkou franšízového konceptu, predstavuje určitú mieru rizika. Jednou z najdôležitejších vecí, ktorú treba preveriť sú vaše finančné možnosti. V tomto ohľade sa rozhodne oplatí využiť služby účtovníka alebo poradcu, ktorý má skúsenosti s fungovaním franšízových sietí. Práve on vás prevedie procesom "počítania rizika". Skúsený franšízový účtovník alebo konzultant vám môže pomôcť s prognózami cash-flow, rozpočtovaním a hodnotením potrieb prevádzkového kapitálu.
Podnikanie s franšízou síce vyššie zmienené riziko neúspechu do istej miery znižuje, je však potrebné sa naň starostlivo pripraviť. Len tak sa môžete vyhnúť nepríjemným prekvapeniam po podpise franšízovej zmluvy. Dobrou správou pre vás v tomto ohľade je, že sa môžete obrátiť na odborníkov, ktorí majú s nastavovaním franšízových konceptov dlhoročné skúsenosti.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi ?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...