Slovensko má pre Edukido veľký potenciál

Na štarte zahraničnej expanzie / V súčasnosti tvorí sieť Edukido viac ako 50 franšízových pobočiek na domácom poľskom trhu a tiež dve vlastné. Nedávno vedenie podpísalo zmluvu s master-franšízantom v Chorvátsku.
Pondelok
19.07.2021
„Pozorujeme, že s koncom pandémie záujem o našu franšízu neustále rastie. Záujemcovia sa ozývajú aj zo Slovenska," hovorí Joanna Małek, Key Account Manager franšízy Edukido.
 

Ako pandémia ovplyvnila Váš biznis?
Vzdelávací priemysel bol pandémiou ťažko zasiahnutý. A pocítili sme to aj my. Nebola to vhodná doba pre expanziu, ľudia premýšľali o rade vecí, ale začatie nového podnikania to nebolo. My sme však stále vedeli, čo chceme, kam chceme ísť. Náš koncept sa nezmenil. Preto sme sa rozhodli túto dobu využiť a vylepšiť našu ponuku. Vedeli sme, že pandémia jedného dňa skončí, a chceli sme byť pripravení. Z toho, čo vidíme dnes, môžem povedať, že sa nám to podarilo.

Ako je na tom celý odbor?
Odvetvie mimoškolských aktivít prakticky zamrzlo, keď boli vzdelávacie zariadenia uzavreté. K určitému návratu do normálneho stavu sa situácia začala vracať až pred niekoľkými málo mesiacmi. Niektoré spoločnosti presunuli svoje operácie online, ale online kurzy nie sú rovnaké ako živé kurzy. Niektorí rodičia svoje deti z online kurzov odhlasujú, pretože majú po toľkých mesiacoch dosť dištančnej výučby. Nechcú, aby ich deti celý deň sedeli pred počítačmi. Vidíme to tiež. Silne vzrastá záujem o klasický priebeh vyučovania, takže sme ohľadne budúcnosti optimistickí. Online kurzy prevádzkujeme tiež, ale nám, deťom i rodičom chýba interakcia, ktorá je v triede najdôležitejšia.

Aký bol dopad na expanziu Edukido do zahraničia?
Pandémia nás iste spomalila, ale pomaly sa vraciame do pôvodného stavu. Práve sme podpísali zmluvu s master-franšízantom v Chorvátsku. Ide o našu prvú franšízovú pobočku v zahraničí. Sme presvedčení, že je to začiatok krásneho dobrodružstva. V budúcnosti plánujeme otvorenie pobočiek v ďalších krajinách, aby boli možnosti a rozmanitosť Edukido ešte väčšie. Takisto stále aktívne hľadáme nové franšízy v Českej republike, na Slovensku, v Rumunsku a Srbsku.

Aký záujem o franšízové licencie aktuálne vidíte zo strany potenciálnych franšízantov?
Pozorujeme, že s koncom pandémie záujem o našu franšízu neustále rastie. Každý deň dostávame otázky ako z Poľska, tak aj zo zahraničia - Českej republiky, Slovenska, Rumunska, Maďarska a Srbska. Práve teraz je ten správny čas nás kontaktovať a zoznámiť sa s naším konceptom, aby sme boli spoločne pripravení spustiť výučbu s novým školským rokom. Rokujeme ako sa záujemcami o single franšízy, tak aj s tými, ktorí sa usilujú o zisk master-franšízy. Naša ponuka uchádzačov zaujíma - kombinácia vzdelávania a zábavy s Lego je aj v ich očiach veľmi inovatívna! Naši franšízanti vedia, že dnešní rodičia chcú pre svoje deti kvalitné aktivity. A my im ich dávame. Zároveň sa môžu zapojiť do nášho biznisu a zarábať peniaze.

Koľko franšízových pobočiek by ste chceli mať na slovenskom trhu? Ako vidíte potenciál pre vaše krajiny?
Potenciál na českom a slovenskom trhu je naozaj veľký. Naše krajiny sú si v mnohom podobné, vrátane vzdelávacieho systému, a naše kurzy sa riadia základnými osnovami vzdelávacích inštitúcií. Franšízant sa môže slobodne rozhodnúť, či si praje kúpiť licenciu pre menšiu alebo väčšiu oblasť. Môže to byť mesto, okres alebo kraj. Je možné si tiež zakúpiť licenciu pre celú krajinu a stať sa master franšízantom. Možností je veľa. Napríklad v Poľsku môže byť až 400 úspešných franšízantov. V tejto chvíli ich máme viac ako 50. V Českej republike vidíme potenciál pre viac ako 130 franšízových jednotiek. Na Slovensku to môže byť podobne.

Aký je rozdiel medzi konceptom Edukido a inými podobne zameranými franšízy?
V skutočnosti je zaujímavé, že nemáme žiadnu priamu konkurenciu. Áno, existuje veľa spoločností ponúkajúcich kurzy robotiky - ale žiadna z nich neponúka zaujímavé, kreatívne stavebné kurzy, kde primárne staviate. Naši franšízanti zarábajú na 3 rôznych typoch tried: bežné kurzy, workshopy a narodeninové oslavy. Taktiež nemusí od začiatku investovať do budovania svojich pobočiek. Väčšinu aktivít vykonávame vo vzdelávacích inštitúciách a na ďalších miestach, kde deti v rámci lokality prirodzene trávia svoj voľný čas. Počas našich hodín si deti precvičujú svoju priestorovú predstavivosť a zručnosti riešenia problémov bez návodov a presných pokynov.

Ako je to s nastavením konceptu po finančnej stránke?
Model je dobre navrhnutý tak, aby bol finančne zaujímavý ako pre nás ako franšízora, tak predovšetkým pre našich franšízantov. Nie je tu priestor pre to, aby výška našej provízie rástla do nekonečna. Franšízanti poznajú výšku svojich licenčných poplatkov, ktoré odvádzajú, na niekoľko rokov dopredu. To im uľahčuje plánovanie a finančné riadenie.

A čo sa ďalšej podpory v rámci spolupráce týka?
Ak je náš potenciálny franšízant pripravený začať vzdelávaciu činnosť, získa v každej fáze spolupráce z našej strany profesionálny systém podpory jeho podnikania. Naša franšíza na trhu vyniká, pretože poskytuje kvalitné know-how po celý čas platnosti franšízovej zmluvy. Franšízant sa môže spoľahnúť na našu pomoc v každej fáze spolupráce, čo bola naša priorita pri tvorbe franšízového konceptu. Vieme, že v niektorých konceptoch franšízanti musia počítať s veľmi vysokými nákladmi na školenia. To sa môže z pohľadu obchodného plánu na začiatku tváriť ako menšia položka, avšak často pri celkovom hodnotení možno prísť na to, že ide o veľmi významný náklad - najmä v prípade vysokej fluktuácie zamestnancov, ktorú nemožno vylúčiť. Náš model spolupráce predpokladá, že ako poskytovateľ franšízy reagujeme na vzdelávacie potreby našich partnerov usporadúvaním školení niekoľkokrát ročne, a navyše sú ich jednorazové náklady približne 100 EUR. Preto bolo pre väčšinu našich franšízantov dôležité, aby ako naši partneri dostali úplný franšízový systém. Mám na mysli manažérske a produktové školenia, rôzne elektronické nástroje podporujúce každodennú prácu a veľmi cennú podporu z ústredia v oblasti marketingu, predaja a služieb zákazníkom. Je tiež dôležité si uvedomiť, že na začatie podnikania s Edukido nepotrebujete mať vlastné priestory, čo výrazne znižuje počiatočné investičné náklady. Sady stavebníc, CRM systémy, marketingové materiály a ponuky sú pripravené na to, aby ich franšízanti mohli začať používať. Nezostáva tak nič iné, než začať.

Aké vlastnosti u svojich franšízantov primárne hľadáte? Aké podmienky by mali spĺňať?
Ideálny kandidát na master-franšízanta Edukido má skúsenosti s predajom a marketingom, má manažérske a komunikačné zručnosti a je tiež schopný zdieľať svoje znalosti a pracovať v tíme. Chápe význam takých pojmov ako sú otvorenosť pre myšlienky iných ľudí, zapojenie, dôsledky v podnikaní. Rád by dosiahol vyšší cieľ, ale zároveň zarobil nejaké hmatateľné peniaze. Vyznačuje sa organizovanosťou a vytrvalosťou nevyhnutnou na vybudovanie dlhodobého podnikania. Výhodou je skúsenosť v oblasti franšízingu a vzdelávania. Ďalšou výhodou potom je dobrá znalosť miestneho trhu a angličtiny. Hľadáme tiež jednotlivých franšízantov, ktorí majú v ďalšej fáze potenciál stať sa master franšízanti.

Kedy je najlepší čas, aby vás franšízista kontaktoval a bol pripravený začať svoje kurzy?
Najlepší čas, kedy nás môžu záujemcovia kontaktovať, je apríl, máj, jún. Organizujeme počiatočná školenia pre nových franšízantov a musíme sa uistiť, že školenie absolvujú a sú plne pripravení pred začiatkom školského roka. Noví franšízanti môžu tiež začať po zimnej prestávke, kedy začína druhý polrok. V takom prípade je ideálnou dobou november a december.


Dobrý pocit z biznisu / "Podnikanie s Edukido prináša franšízantom veľa uspokojenia a umožňuje im sa profesionálne realizovať. Okrem toho ponúkame riešenia a produkty, na ktorých môžu zarábať 7 dní v týždni, a to po celý rok, "hovorí Joanna Małek, Key Account Manager franšízy Edukido.

Populárne na fóre