B2B segment láka nové franšízy
Slovenská republika je stále zo strany zahraničných značiek považovaná za strategický trh s ohľadom na plánovanie ich expanzie do regiónu strednej a východnej Európy. To je tiež dôvod, prečo aj v období, keď prenikanie za hranice domácich trhov je pre veľa spoločností vplyvom pandemickej situácie ťažšie ako kedykoveľvek predtým, neustávajú vo svojich aktivitách mieriacich k nájdeniu franšízových či master-franšízových partnerov. Aj tu platí pravidlo, že kto skôr príde, získa náskok v budovaní svojej pozície na trhu.
Svoje viac ako 17ročné skúsenosti chce v tuzemsku využiť americký bezpečnostný koncept Signal 88 Security, ktorý má po celom svete viac ako 500 franšízových pobočiek. Ich stratégia expanzie je založená na nájdení master-franšízového partnera, ktorý by sa postaral o rozvoj siete na celom trhu. Následne bude môcť predávať sublicenie jednotlivým franšízantom. Na vstup do franšízového konceptu v úlohe master-franšízanta si musí záujemca pripraviť 200 až 300 tisíc dolárov. Táto investícia pokryje nákup licencie, aj náklady spojené s prevádzkovaním konceptu.
Logistika, doprava, technológie
Konkurenciu na poli dopravcov chce posilniť aj spoločnosť Flash, ktorá je európskym lídrom v poskytovaní profesionálnych dopravných služieb. Prostredníctvom franšízantov sa jej podarilo vybudovať globálnu logistickú sieť v 18 krajinách sveta. A ďalšie plány sú jasné. Počas nasledujúcich rokov chce vedenie spoločnosti pracovať na rozšírení logistickej siete otváraním franšízových dcérskych spoločností na vybraných trhoch. Medzi tie, o ktoré má veľký záujem, patrí aj Česká republika a Slovensko. Investícia, ktorú bude musieť nový držiteľ franšízovej či master-franšízovej licencie konceptu Flash podstúpiť, bude súčasťou vyjednávania. Nejde o rozvoj siete úplne od začiatku. Flash už podporuje zákazníkov v Česku aj na Slovensku, a títo zákazníci budú odovdzaní tuzemským franšízantom.
Z Maďarska na náš trh mieri koncept Qjob, ktorý pomáha spájať firmy a ich zákazníkov v online prostredí. Prostredníctvom neho môžu ľudia nájsť odborníka, ktorý im pomôže vyriešiť problém, dokončit projekt. Poskytne im služby, ktoré aktuálne hľadajú. Rozhodnúť sa pre konkrétneho poskytovateľa sa zákazníci môžu na základe referencií, ktoré online nástroj Qjob zbiera a zverejňuje. Záujemcovia o obstaranie franšízovej licencie si ju môžu obstarať pre konkrétne mesto či oblasť, ale aj pre celú krajinu. Majitelia master-franšízovej licencie, ktorá im umožňuje budovať sieť v jednotlivých štátoch, môžu ďalej ponúkať klasické franšízové licencie ďalším partnerom. Cena sa odvíja od veľkosti oblasti, v ktorej chce franšízant pôsobiť. Nemala by mať menej ako 200 tisíc obyvateľov.
„Konceptom mieriacim svojim zameraním na firemných zákazníkov sa u nás dlhodobo darí, ako napríklad Tab Board alebo Extéria. Niektorým nahráva chuť podnikateľov vzájomne spolupracovať a rozvíjať podnikanie, iným legislatívne povinnosti. So značkami, ktoré majú záujem vstúpiť do Česka alebo na Slovensko, k nám mieria príležitosti pre franšízové podnikanie v odboroch, v ktorých sme si to možno donedávna nevedeli predstaviť, aj keď na zahraničných trhoch sa im už podarilo vybudovať efektívne franšízové siete,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.

Prečítaj články

„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
„Každý rok sa nám darí rozširovať pôsobenie o jeden až dva regióny,“ prezrádza Jana Škabradová, Operation Manager franšízovej siete TAB Board.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.