Odovzdávanie skúseností a inšpirácie
Ako sa darilo franšízovej sieti TAB Board v minulom roku rásť?
Počas roku 2020 franšízová sieť podnikateľských boardov TAB Board, ktoré majiteľom malých a stredných firiem nahrádzajú zasadanie managementu či predstavenstva, rástla v Česku, aj na Slovensku. V Českusa nám podarilo získať 3 nových franšízantov, čo je v tejto dobe, keď sú možnosti stretávania sa a školenia nových členov tímu zťažené vládnymi opatreniami a stavom epidemiologickej situácie, pomerne úspěch. Na Slovensku sa naša franšízová rodina rozrástla o 2 nových členov. Novo sa tak na podporu v rozvoji a strategickom riadení podnikania mohú spoľahnúť podnikatelia z regiónu Praha-Juh, Brno-venkov, Blansko, Prostejov a Vyškov či v Plzeňskom kraji. U nás noví franšízanti pôsobia v Nitranskom a Žilinskom kraji. Sme veľmi radi, že sa nám i v tomto zložitom a turbulentnom roku darilo rásť a obsadzovať ďalšie regióny. Vďaka tomu totiž môžeme podať pomocnú ruku a ponúknuť podporu podnikateľom, ktorí sa ocitli v komplikovanej situácii a možno zistili, že aj keď majú zamestnancov a kolegov, sú na svoje podnikanie de facto sami.
Proč se podnikatelé stávají členy TAB Board?
Jedným z dôvodov je práve ten fakt, že zrazu zistili, že sú na svoj biznis a jeho rozvoj sami. Od majiteľov malých a stredných firiem často počúvame, že nemajú nikoho, s kým sa môžu kompetentne poradiť a dostatečne podeliť o svoje problémy a pocity v podnikaní. A hlavne v momente, kedy musia činiť zásadné rozhodnutia a aktívne riešiť vzniknuté problémy. Ešte viac to platí práve v období, kedy sa musia vysporiadať so súčasnou krízou spôsobenou COVID.
Aké je rola franšízantov v tomto smere?
V momente, keď podnikateľ rieši konkrétny problém, je potrebné mať sa na koho obrátiť a získať nestrannú spätnú väzbu a iný uhol pohľadu na možné riešenia. A práve ten členovia podnikateľských TAB Boardů získavajú pri zasadaní Boardov, a to aj spolu s konkrétnymi radami. Rýchlejšie nachádzajú efektívne riešenia, správne sa rozhodujú „čo, kedy a ako“ urobiť, alebo zmeniť vo svojej firme, aby sa mohla ďalej rozvíjať. A práve organizácia a riadenie Boardoc je v rukách našich franšízantov, regionálnych riaditeľov TAB Board. Sú to tiež oni, kto realizujú aj koučingy, ktoré sú súčasťou našej práce s členmi.
Aké máte plány ohľadom ďalšieho rozvoja?
Naším cieľom je sprostredkovať možnosť zapojiť sa k podnikateľom zo všetkých regiónov Česka a Slovenska. Preto hľadáme franšízových partnerov, ktorí budú vo svojich oblastiach organizovať a riadiť zasadaniu boardov a poskytovať individuálny tréning svojim členom. To všetko s využitím exkluzívnych sofistikovaných nástrojov, ktoré koncept TAB Board so svojou viac ako 30ročnou skúsenosťou vyvíja a poskytuje všetkým svojim franšízantom.
Kto vlastne sú franšízanti TAB Board? Z akého prostredia prichádzajú?
Zájemcovia o získanie franšízovej licencie TAB Board, a teda aj naši franšízanti najčastejšie pochádzajú zo skúsených konzultantov, business trénerov, senior manažérov či úspešných podnikateľov. Pri práci v rámci konceptu TAB Board zúžitkovávajú svoje dlhoročnné skúsenosti a pomáhajú rozvíjať a riadiť podnikanie svojim členom. Dobrou správou pre prípadného uchádzača o podnikanie pod hlavičkou TAB Board isto je, že ako franšízant nemusí rozumieť všetkým témam, ktoré sa na zasadaniach podnikateľských boardov preberajú. Pravdou je, že väčšina odpovedí na konkrétne otázky a výzvy členov prichádza riadeným – facilitovaným spôsobom od ostatných majiteľov firiem, ktorí v boarde zasadajú.

Prečítaj články

TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
„Každý rok sa nám darí rozširovať pôsobenie o jeden až dva regióny,“ prezrádza Jana Škabradová, Operation Manager franšízovej siete TAB Board.
Pred vstupom do franšízy TAB mal Jaroslav Krkoška štvrť storočia svoju vlastnú firmu, ktorá pôsobila v oblasti interiérov. Teraz pomáha podnikateľom rasť.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.