Tajomstvo úspešnej franšízovej značky
Rozširovať svoje zastúpenie a podnikanie pomocou franšízingu je pre veľa firiem stále lákavejšie, a to aj na Slovensku. Väčšina ich majiteľov má prepracované know-how a sú pripravení podeliť sa o ňho s ďalšími podnikateľmi. To všetko s vidinou dynamickej expanzie. Otázkou však je, či v dnešnej dobe stačí mať overené know-how, či je potrebné mať aj niečo naviac.
Odpoveď je jasná – značka. Je to práve značka, v očiach budúcich franšízantov posiluje na význame. Obzvlášť dnes, keď sa veľká časť nášho života presúva do online priestoru a na sociálne siete. Stále viac sa tak značka stáva ústredným prvkom franšízových sietí. Významnú úlohu zohráva nielen v raste obratu, ale tiež pri expanzii. Dokonca porovnateľnú s tou, ktorá doteraz patrila kvalite know-how a prepracovanosti franšízového systému.
Aké sú franšízové koncepty, ktorým práve ich značka pomáha získavať franšízantov?
1. Franšízant – stopercentná súčasť siete
Byť dôveryhodnou značkou je alfou a omegou dosiahnutia úspechu, bez ohľadu na to, či sa rozvíjate prostredníctvom franšízingu alebo nie. Cieľom majiteľa značky, najmä v momente, keď chce, aby sa stala lovebrandom, je jasné nastavenie jej fungovania. Snaží sa o dosiahnutie dokonalosti v každom ohľade a chce, aby zákazník dostal ten najlepší produkt, ktorý je spojený s najlepšou možnou službou. Motivácia majiteľa, ktorý je zároveň poskytovateľom franšízových licencií, je jasná. Pre franšízantov však môže byť náročné dodržiavať všetky štandardy nastavené franšízorom. Aby to bolo možné, musia byť franšízoví partneri neustále školení a vzdelávaní, nemôžu byť po prvom zaškolení ponechaní „svojmu osudu“, musia vedieť, že sú súčasťou tímu, ktorý kráča za splnením cieľov, ktoré sú všetkým jasné.
2. Majú svoju identitu
Dôležitým znakom väčšiny zavedených a úspešných franšízových značiek je jednotnosť ich vzhľadu. Vytváranie a priebežné rozvíjanie vizuálnej identity, je pre veľa značiek obrovskou výzvou. Farby, logá a ďalšie grafické prvky musia totiž nie iba zaujať, ale vyhovovať aj podmienkam pobočiek a tiež „kráčať s dobou“. Často môžeme byť svedkami toho, že notoricky známe značky pristúpia k „omladeniu“ dizajnu – napríklad zlaté oblúky typické pre McDonald´s dnes vyzerajú inak ako na začiatku 90. rokov a červenú farbu vystriedala tmavo zelená. Všetko je však robené s citom, aby vždy bolo na prvý pohľad jasné, že za dverami pobočky zákazníci nájdu vždy to, na čo sú zvyknutí.
3. Domýšľajú marketing
V každom podnikaní existujú riziká, výnimkou nie je ani franšízové. Koncepty sa môžu veľmi jednoducho dostať do situácie, kedy snaha o budovanie známej značky zatieni ich rozvoj. Môže sa stát, že ich majitelia investujú veľa času a financií do marketingu, realizujú celoštátne kampane, ktorými sa snažia osloviť cieľové publikum prostredníctvom najrôznejších médií a často bez dôkladného rozmyslenia – napríklad keď reštaurácie zameraené na teenagarov inzerujú v miestnych novinách, ktoré čítajú prevažne starší ľudia alebo keď sú bezhlavo zasielané emaily bez personalizovaného zacielenia. Náklady na ne bývajú pomerne vysoké a ak neprinášajú výsledok, sú úplne zbytočné. Franšízor samozrejme nemôže všetky marketingové aktivity hradiť z vlastnej kapsy, určite nie navždy. Váhu marketingového poplatku pocítia aj franšízanti, čo môže dlhodobo ohroziť udržateľnosť siete. Aby sme tomu zabránili, je nevyhnutné premýšľať o ukazovateľoch, pokračovať v marketingových aktivitách, ktoré prinášajú merateľné výsledky. Ak kampaň generuje zisk, nechajte ju bežať, ak je nerentabilná, ukončite ju a hľadajte iný efektívny spôsob. Práve tak je možné dosiahnuť udržateľný rozvoj, ktorý je cieľom každej firmy a franšízy. Úspešné značky investujú tak, aby sa im ich investícia vrátila, a to tiež pri odovdzávaní know-how svojim franšízantom.

Prečítaj články

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Nové pobočky na Slovensku aj v Česku. Taký bol rok 2020 pre značku Coccodrillo. Franšízantom pomohli loajálni zákazníci.
Prajeme všetkým našim priaznivcom z radov čitateľov a klientov úspešný vstup do nového roka 2021.
Franšízová sieť Nutriadapt funguje na trhu od minulého decembra. Aký bol pre ňu rok 2020 a čo chystá ďalej?
Franšízové značky nezastavujú svoj rozvoj ani v súčasnosti a stále aktívne hľadajú nových franšízantov. Patrí k nim aj Edukido.
Najčítanejšie

Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Najúspešnejšie globálne franšízy pochádzajú z oblasti gastronómie. V prvej 50 sú aj značky pôsobiace na tuzemskom trhu.
Kanadský vzdelávací koncept Maple Bear vidí na trhu potenciál. Záujem o súkromné dvojjazyčné vzdelanie tu stúpa. Pre koho je to príležitosť?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Niekto si myslí, že pristúpením do franchisingovej siete dostane hotový recept na jednoduché a ziskové podnikanie. Pritom každé podnikanie sa spája s rizikom a ani franchising nie je výnimkou.
Populárne na fóre
TOP 5 odborov pre podnikanie v roku 2021
Všetci vieme, že rok 2020 bol pre všetkých ťažkým rokom. Všetci sa v tomto novom roku zameriavajú na finančnú stabilitu. Je však ťažké získať úver od banky,...
Koľko a prečo toľko?
Naše ponuky boli pre tento nový rok revidované. Našu ponuku pôžičiek rozširujeme tentokrát do poľnohospodárstva a do akejkoľvek inej oblasti, v ktorej by bol klient...
Koľko a prečo toľko?
Naše ponuky boli pre tento nový rok revidované. Našu ponuku pôžičiek rozširujeme tentokrát do poľnohospodárstva a do akejkoľvek inej oblasti, v ktorej by bol klient...
Koľko a prečo toľko?
Naše ponuky boli pre tento nový rok revidované. Našu ponuku pôžičiek rozširujeme tentokrát do poľnohospodárstva a do akejkoľvek inej oblasti, v ktorej by bol klient...
Koľko a prečo toľko?
Peniaze na čokoľvek (Pôžičky a hypotéky) Ponúkame rýchle a výhodné úvery. Od 1000 do 100.000,00 Eur. Úvery pre jednotlivcov aj manželov, zamestnancov,...
Koľko a prečo toľko?
Dobry den Potrebujete rýchlu pôžičku na financovanie rôznych aktivít alebo projektov? Podajte žiadosť hneď a rýchlo získate pôžičku za menej ako 48 hodín bez...
Koľko a prečo toľko?
VITAJTE: PÔŽIČKA MEDZI VÁŽNYMI A ÚNAVNÝMI JEDNOTLIVCAMI ONLINE. Ponuka pôžičky medzi jednotlivcami rýchla Rýchla pôžička na ukončenie vašich starostí za menej...
Koľko a prečo toľko?
VITAJTE: PÔŽIČKA MEDZI VÁŽNYMI A ÚNAVNÝMI JEDNOTLIVCAMI ONLINE. Ponuka pôžičky medzi jednotlivcami rýchla Rýchla pôžička na ukončenie vašich starostí za menej...