Správny čas pre nové podnikanie

Miesto na prenájom / Výhodou franšízového konceptu Edukido je fakt, že franšízantom odpadajú komplikácie spojené s hľadaním a úpravou samostatných priestorov pre kurzy. Organizovať ich môžu napríklad v materských škôlkach a školách, či v iných vzdelávacích inštitúciách.
Pondelok
14.12.2020
Franšízové značky nezastavujú svoj rozvoj ani v súčasnosti a stále aktívne hľadajú nových franšízantov. Patrí k nim aj Edukido.
 

Koncept, ktorý sa zameriava na mimoškolské vzdelávanie využitím deťmi milovaných kociek LEGO, chce na Slovensku nájsť nie iba master-franšízového partnera, ktorý by sa postaral o rozvoj siete na našom trhu, ale aj jednotlivých franšízantov. Ponúka im možnosť obstarať si franšízovú licenciu a získať tak exkluzivitu pre územie od 20 tisíc obyvateľov.

Podľa Joanny Małek z centrály spoločnosti Edukido je v súčasnosti pre záujemcu o podnikanie v odbore vzdelávania ten správny čas dať o sebe franšízorovi vedieť. Aj keď teraz nemusí rozbehnutie  nového podnikania nevyzerať ako ten najlepší nápad, s franšízou je opak pravdou. Práve v kríze sa totiž naplno prejavia výhody podnikania so silným partnerom za chrbtom. „Neustále pracujeme na vývoji nášho obchodného modelu a na zatraktívnení našej ponuky pre budúcich franšízantov. Pandémia nakoniec skončí a medzitým nechceme strácať čas. Preto v súčasnosti pripravujeme úvodné školenia pre nových franšízantov z Poľska aj zo zahraničia, ktoré sa uskutoční medzi 22. a 27. januárom 2021,“ vysvetľuje Joanna Małek s tým, že ten správny čas na rozbehnutie podnikania pod hlavičkou Edukido je práve teraz.

Investícia do vzdelania

Záujemcovia, ktorí by si chceli obstarať individuálnu licenciu, sa musia pripraviť na investíciu, ktorú je potrebné do podnikania vložiť. Jednu jej časť tvorí vstupný franšízový poplatok, ktorého výška závisí na veľkosti územia, v ktorom sa rozhodli podnikať. Začína na 700 eurách za lokalitu s cca 20 tisícmi obyvateľov, za licenciu na pôsobenie v oblasti so 120 tisícmi obyvateľmi franšízant zaplatí 4 200 eur. Nutnou investíciou je tiež zakúpenie sád stavebnice LEGO, ktorá je hlavnou pomôckou pri vzdelávaní detí vo veku 3 až 12 rokov. Franšízanta budú stáť 3 000 eur. Ďalším poplatkom, ktorý na neho čaká, je poplatok za marketingové materiály vo výške 350 eur.

Tí, ktorí majú záujem o master-franšízovú licenciu, sa musia pripraviť na vyššiu investíciu. Väčšie však budú aj zisky, ktoré bude vďaka nej dosahovať. Zarábať bude nielen prostredníctvom vlastných lekcií, ale tiež na poplatkoch od jednotlivých franšízantov. Vstupný poplatok pre master-franšízanta, ktorý mu zaručí exkluzivitu pre celé Slovensko, činí 25 tisíc eur. Ďalších 3 350 eur dá za marketingové materiály a učebné LEGO sady. V rámci povinností bude zabezpečovať chod svojich kurzov, tiež preklad všetkých materiálov z angličtiny alebo polštiny a akvizíciu jednotlivých franšízantov.

Poskytovateľ franšízovej licencie neurčuje svojim franšízantom ceny kurzov, predkladá im však výpočty ukazujúce návratnosť ich investície. Konečná cena  odráža nielen náklady spojené s výučbou, ale tiež ceny podobných služieb v regióne.


Nasadenie a skúsenosti / „Ideálnym kandidátom na franšízu Edukido je osoba s manažérskymi schopnosťami a skúsenosťami. Značka chce do svojho tímu oddanú osobu, ktorá bude chcieť dosianuť vyššie ciele. Vysoký zisk by nemal byť tým primárnym. Bolo by dobré, keby uchádzač o licenciu mal skúsenosti s pracou s deťmi, aj keď to nie je nutná podmienka. Môže to byť podnikateľ, učiteľ, človek, ktorý pracoval v korporácii," upřesňuje Joanna Malek.

Populárne na fóre