Moska pre podnikateľov

Za 16 rokov svojej existencie, veľtrh BUYBRAND hostil desiatky zahraničných franšízových značiek, ktoré chcú rozvíjať podnikanie na ruskom trhu, a stovky miestnych, pôvodom ruských systémov.
Tiež ako v ostatných európskych krajinách, v Rusku v posledných rokoch tiež vzrástol nárast počtu spoločností, ktoré podnikajú na princípe franšízingu. Prax ukazuje, že začať vlastné podnikanie je oveľa bezpečnejšie a viac pravdepodobné, keď si kúpite franšízovú licenciu, a to je jeden z dôvodov, prečo je stále viac podnikateľov, ktorí sa rozhodnú pre podnikanie s už zavedenou značkou. "Obzvlášť počas krízy podnikatelia skôr investujú svoje peniaze do franšízových nákupov skôr, ako by začali podnikať "samostatne". Štatistiky ukazujú, že podiel podnikateľov, ktorí chcú pracovať pod značkou osvedčeného a štruktúrovaného systému sa každoročne zvyšuje o 15 až 20%," hovorí Ekaterina Soják, generálna riaditeľka spoločnosti EMTG, ktorá organizuje franšízový veľtrh v Moskve.
Podľa nedávnych odhadov pôsobí v Rusku približne 2 500 franšízových spoločností, z ktorých takmer 900 aktívne hľadá nových franšízantov. Najnáročnejšie franšízy sú tie, pre ktoré musíte vyčleniť 15 000 až 150 000 dolárov. Asi 14% všetkých podnikateľov je pripravených investovať medzi 150 000 až 500 000 na kúpu franšízy, a 4-6% z tých, ktorí by investovali viac ako pól milióna dolárov do otvorenia franšízových predajní. To je jeden z dôvodov, prečo sa každoročne zvyšuje počet zahraničných franchisových systémov, ktoré využívajú franšízový veľtrh v Moskve pre prezentáciu a hľadanie partnerov na ruskom trhu, ale aj v susedných krajinách. Z tohto dôvodu pochádza veľký počet návštevníkov z Kazachstanu, Azerbajdžanu, Gruzínska, Bieloruska, Poľska ...
V minulom roku bolo 14% vystavovateľov zo zámoria - medzi nimi i napr. Best Western, Papa John. Z veľkého ruského franchisingu značky Shokoladnitsa, InVitro, Gemotest, Coffee Khauz, 1C, Rosinter, ktoré majú vo svojej sieti okolo 300 jednotiek. Mladé regionálne spoločnosti zaujímajú viac ako 30% stánkov vystavovateľov. Podľa organizátorov akcie, sa tento ročník, s veľkým množstvom očakávaných vystavovateľov, sprievodným programom i návštevníkmi, BUYBAND Expo zaradí medzi veľké a dôležité medzinárodné franšízové veľtrhy.
Prečítaj články

Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?