Moska pre podnikateľov

Za 16 rokov svojej existencie, veľtrh BUYBRAND hostil desiatky zahraničných franšízových značiek, ktoré chcú rozvíjať podnikanie na ruskom trhu, a stovky miestnych, pôvodom ruských systémov.
Tiež ako v ostatných európskych krajinách, v Rusku v posledných rokoch tiež vzrástol nárast počtu spoločností, ktoré podnikajú na princípe franšízingu. Prax ukazuje, že začať vlastné podnikanie je oveľa bezpečnejšie a viac pravdepodobné, keď si kúpite franšízovú licenciu, a to je jeden z dôvodov, prečo je stále viac podnikateľov, ktorí sa rozhodnú pre podnikanie s už zavedenou značkou. "Obzvlášť počas krízy podnikatelia skôr investujú svoje peniaze do franšízových nákupov skôr, ako by začali podnikať "samostatne". Štatistiky ukazujú, že podiel podnikateľov, ktorí chcú pracovať pod značkou osvedčeného a štruktúrovaného systému sa každoročne zvyšuje o 15 až 20%," hovorí Ekaterina Soják, generálna riaditeľka spoločnosti EMTG, ktorá organizuje franšízový veľtrh v Moskve.
Podľa nedávnych odhadov pôsobí v Rusku približne 2 500 franšízových spoločností, z ktorých takmer 900 aktívne hľadá nových franšízantov. Najnáročnejšie franšízy sú tie, pre ktoré musíte vyčleniť 15 000 až 150 000 dolárov. Asi 14% všetkých podnikateľov je pripravených investovať medzi 150 000 až 500 000 na kúpu franšízy, a 4-6% z tých, ktorí by investovali viac ako pól milióna dolárov do otvorenia franšízových predajní. To je jeden z dôvodov, prečo sa každoročne zvyšuje počet zahraničných franchisových systémov, ktoré využívajú franšízový veľtrh v Moskve pre prezentáciu a hľadanie partnerov na ruskom trhu, ale aj v susedných krajinách. Z tohto dôvodu pochádza veľký počet návštevníkov z Kazachstanu, Azerbajdžanu, Gruzínska, Bieloruska, Poľska ...
V minulom roku bolo 14% vystavovateľov zo zámoria - medzi nimi i napr. Best Western, Papa John. Z veľkého ruského franchisingu značky Shokoladnitsa, InVitro, Gemotest, Coffee Khauz, 1C, Rosinter, ktoré majú vo svojej sieti okolo 300 jednotiek. Mladé regionálne spoločnosti zaujímajú viac ako 30% stánkov vystavovateľov. Podľa organizátorov akcie, sa tento ročník, s veľkým množstvom očakávaných vystavovateľov, sprievodným programom i návštevníkmi, BUYBAND Expo zaradí medzi veľké a dôležité medzinárodné franšízové veľtrhy.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.