Levi’s zažil rekordný rok

Výrobca značkového oblečenia Levi’s sa chce sústrediť v roku 2018 na medzinárodné trhy, predovšetkým na Čínu a Indiu. Otvoriť chce 100 nových pobočiek vzhľadom na priaznivé predajné výsledky v posledných mesiacov, ktoré sľubujú silný medzinárodný rast americkej značky i na tento rok. "Pred šiestimi rokmi sme odštartovali ambiciózny plán aby sme zaistili podnikanie so spoľahlivým a konzistentným rastom. Dnes je z nás úplne iná firma," povedal prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Chip Bergh vo švajčiarskom Davose. "Napriek tvrdému prostrediu sme uskutočnili stratégiu pre rozmanitejšie podnikanie na celom svete."
Značka Levi’s vznikla v roku 1853, kedy nemecko-židovský emigrant Levi Strauss otvoril svoj prvý obchod s oblečením v San Francisku. Podnik prevzali na začiatku 20. storočia Straussovi synovci, ktorí ho riadia dodnes. Patrí im jedna z najväčších módnych značiek na svete, svoje franšízy má vo viac ako 110 krajinách. A vlastnia tiež patent na výrobu najslávnejších džínsov sveta, ktorých vznik sa považuje súčasne za zrod najväčšieho fenoménu v dejinách odevného priemyslu. Ešte pred tromi rokmi sa pritom hovorilo v módnej brandži o "smrti denimu", a džínsom sa predpovedal koniec vzhľadom na nástup popularity pohodlnejších materiálov a strihov (napr. dámskych legín).
Čo všetko je možné dosiahnuť v náročných podmienkach
Levi’s napriek tomu prosperuje, jeho predaje v minulom roku vzrástli oproti predchádzajúcemu roku o 8 %, čo je najsilnejší rast v poslednej dekáde. Značka zvládla uspieť vo všetkých častiach sveta kde pôsobí, a obstála i v USA v dobe, kedy mnohí odevní maloobchodníci krachujú. Internetový portál Bloomberg.com slávneho výrobcu pôvodne pracovných nohavíc označil za príklad čoho všetkého je možné dosiahnuť v náročných podmienkach a tvrdej konkurencii, ktorá je momentálne medzi najväčšími odevnými značkami.
Podľa prieskumu slávi Levi’s posledné roky úspechy hlavne u náročnejších žien, ktoré nemajú záujem o výrobky nízkorozpočtových značiek typu H&M či Terranova, a ktorých vkusu sa snažia vyjsť v ústrety. Podľa Bergha ich návrat do predajní Levi’s priniesol tiež pozitívnejšie čísla v predajoch mužskej sekcie, pretože ženy majú často vplyv i na nakupovanie mužov. Za zlepšením situácie na trhu vidí vedenie Levi’s okrem iného i ďalšie zmeny v zákazníckom správaní, ako je mierny pokles popularity nákupov v obchodných centrách, kde má značka len malú časť svojich pobočiek. Levi’s chce investovať po splatení dlhov z predchádzajúcich rokov najmä do e-commerce.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?