Levi’s zažil rekordný rok
Výrobca značkového oblečenia Levi’s sa chce sústrediť v roku 2018 na medzinárodné trhy, predovšetkým na Čínu a Indiu. Otvoriť chce 100 nových pobočiek vzhľadom na priaznivé predajné výsledky v posledných mesiacov, ktoré sľubujú silný medzinárodný rast americkej značky i na tento rok. "Pred šiestimi rokmi sme odštartovali ambiciózny plán aby sme zaistili podnikanie so spoľahlivým a konzistentným rastom. Dnes je z nás úplne iná firma," povedal prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Chip Bergh vo švajčiarskom Davose. "Napriek tvrdému prostrediu sme uskutočnili stratégiu pre rozmanitejšie podnikanie na celom svete."
Značka Levi’s vznikla v roku 1853, kedy nemecko-židovský emigrant Levi Strauss otvoril svoj prvý obchod s oblečením v San Francisku. Podnik prevzali na začiatku 20. storočia Straussovi synovci, ktorí ho riadia dodnes. Patrí im jedna z najväčších módnych značiek na svete, svoje franšízy má vo viac ako 110 krajinách. A vlastnia tiež patent na výrobu najslávnejších džínsov sveta, ktorých vznik sa považuje súčasne za zrod najväčšieho fenoménu v dejinách odevného priemyslu. Ešte pred tromi rokmi sa pritom hovorilo v módnej brandži o "smrti denimu", a džínsom sa predpovedal koniec vzhľadom na nástup popularity pohodlnejších materiálov a strihov (napr. dámskych legín).
Čo všetko je možné dosiahnuť v náročných podmienkach
Levi’s napriek tomu prosperuje, jeho predaje v minulom roku vzrástli oproti predchádzajúcemu roku o 8 %, čo je najsilnejší rast v poslednej dekáde. Značka zvládla uspieť vo všetkých častiach sveta kde pôsobí, a obstála i v USA v dobe, kedy mnohí odevní maloobchodníci krachujú. Internetový portál Bloomberg.com slávneho výrobcu pôvodne pracovných nohavíc označil za príklad čoho všetkého je možné dosiahnuť v náročných podmienkach a tvrdej konkurencii, ktorá je momentálne medzi najväčšími odevnými značkami.
Podľa prieskumu slávi Levi’s posledné roky úspechy hlavne u náročnejších žien, ktoré nemajú záujem o výrobky nízkorozpočtových značiek typu H&M či Terranova, a ktorých vkusu sa snažia vyjsť v ústrety. Podľa Bergha ich návrat do predajní Levi’s priniesol tiež pozitívnejšie čísla v predajoch mužskej sekcie, pretože ženy majú často vplyv i na nakupovanie mužov. Za zlepšením situácie na trhu vidí vedenie Levi’s okrem iného i ďalšie zmeny v zákazníckom správaní, ako je mierny pokles popularity nákupov v obchodných centrách, kde má značka len malú časť svojich pobočiek. Levi’s chce investovať po splatení dlhov z predchádzajúcich rokov najmä do e-commerce.
Prečítaj články
Slováci oceňujú kvalitu a štýl
/01.07.2024
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Hladká pokožka ako stabilný biznis
/12.11.2025
Franšízová sieť DepilConcept otvára nové pobočky naprieč Slovenskom. Prináša know-how, ktoré využíva viac ako 250 kliník po celom svete.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Európsky kódex etiky franchisingu je základným dokumentom určujúcim pravidlá podnikania založený na licenčnom princípe