Franšíza a dropshipping

Na prvý pohľad sa môže zdať, že založiť si e-shop nie je nič zložité. Kto to skúsil, ten vie, koľkými otázkami, komplikáciami a ďalšími záležitosťami napr. skladovými zásobami či dodávkami produktov sa musia neustále zaoberať. Spoločnosť Kiwicode ponúka princíp internetového podnikania očistený od väčšiny týchto starostí. Ponúka riešenie pre všetkých, ktorí chcú svoj vlastný internetový obchod, starať sa iba o propagáciu a chod obchodu a podnikať kedykoľvek a kdekoľvek.
Kombinácia franšízy a tzv. dropshippingu je unikátna záležitosť, ktorá pre e-shopy otvára nové možnosti. Princíp je v podstate jednoduchý: ide o obchodnú spoluprácu medzi dvoma internetovými obchody, pričom jeden tovar predáva a druhý je výrobca, má sklady a je teda dodávateľom. Zakúpené tovary z e-shopu následne výrobca zasiela priamo zákazníkovi; tým sa franšízant vyhne mnohým nákladom a prirážkam. Zákazníci iste ocenia (pre nich) zaujímavé konečné ceny. V prípade franšízy od Kiwicode sa napojíte na unikátny systém, ktorý má milióny produktov skladom; marže a ceny nastavujete vy. Návratnosť investícií je veľmi rýchla, bežne činí 4 až 7 mesiacov.
„Prvá naša otvorená franšíza resp. internetový obchod, dosiahol za mesiac september reálny obrat 1 530 000 Kč (EUR 59 000),“ prezradzuje zástupca spoločnosti Kiwicode pán Dominik Paťha. „Návratnosť vložených investícií bola v tomto prípade neuveriteľný jeden mesiac od spustenia stránok e-shopu; vrátane príprav so stavbou e-shopu mal teda franšízant svoje financie späť za dva mesiace.“
Výhodou tohto typu vlastného internetového obchodu je vysoká miera slobody (podnikáte odkiaľkoľvek), nutná je chuť a záujem o tento druh podnikania, vlastný kapitál na začiatok, čo predstavuje jednorazový licenčný poplatok vo výške EUR 11 500 a následne mesačné franšízové poplatky 4 % z predaja. Franšízor za to ponúka odovzdanie know-how, marketingové a organizačné poradenstvo, produktové portfólio, manuál pre prevádzku e-shopu, vzhľad a funkcie e-shopu podľa predstáv franšízanta. Podľa Paťhy je však táto franšízová spolupráce ponúkaná na obmedzený počet licencií.
Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.