Fitness verzus jogurty

Tak ako sa neustále menia trendy v chovaní spotrebiteľov, tak následkom toho vznikajú a zanikajú spoločnosti zaoberajúce sa tovarmi a službami. Oblasť franchisingu nie je v tomto ohľade žiadnou výnimkou. Magazín Enterpreneur na základe popularity v danom okamihu vytvoril rebríček 500 najúspešnejších franchisových konceptov z USA, ktoré môžu mať úspech v tomto roku.
Najviac spoločností ponúkajúcich franchisovú licenciu, ktoré minulý rok zažili najväčší boom, sa prejavilo v oblasti fitness a mrazených jogurtov. Zoznam v oboch odvetviach predstavil 6 firiem, ktoré minulý rok najviac rástli. Z odboru fitness sa darilo štúdiám Anytime Fitness, ktoré ovládli celý rebríček a skončili na prvom mieste. Druhý menovaný odbor mal najlepšieho zástupcu v Baskin’s Robins, ktorý sa umiestnil na 41. mieste.
Gastronómia drží prvenstvo
Aj napriek tomu, že fitness a mrazené jogurty preukázali, že sa s nimi musí počítať, oblasť gastronómie opäť ovládla najvyššie stupne. Najlepšiu pozíciu si opäť udržal franchisový systém Subway, ktorý skončil na 3. mieste, a minulý rok rozbehol stratégiu veľkej expanzie nielen u nás, ale v celej Európe. Aktuálne celosvetovo prevádzkuje viac ako 41 tisíc reštaurácií. Z konceptov, ktoré pôsobia aj u nás, sa do prvej dvadsiatky dostali aj Pizza Hut (9), KFC (14) a McDonald’s (16).
Rebríček bol zostavený na základe počtu novo otvorených pobočiek v USA a Kanade za obdobie od 31. júla 2012 do 31. júla 2013. V tomto období expandovalo z rebríčka 102 firiem, ktoré rozšírili celkový počet franchisových pobočiek o 9844 v Severnej Amerike.
Prečítaj články

Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.