Franchisy medzi najcennejšími
Medzinárodná výskumná spoločnosť Millward Brown už ôsmykrát pripravila rebríček, ktorý zohľadňuje názory kupujúcich na značku, z čoho sa následne vypočíta jej hodnota. Do prvej desiatky sa dostali hlavne americké firmy, ale bodovali aj spoločnosti, ktoré sa rozvíjajú na bázy franchisingu. Najviac hodnotenou franchisovou značkou sa stal McDonald’s, ktorý sa umiestnil jedno miesto pod stupňom víťazov. Jeho hodnota klesla o 5 % na 90,26 miliónov dolárov. Prostredníctvom franchisy sa rozvíjajú aj u nás kde by v budúcnosti chceli tiež zvýšiť počet pobočiek.
Najväčší konkurent McDonald’s, spoločnosť Subway, ju síce predbehol v počte reštaurácií, ale v hodnote značky ju zatiaľ nedohnal. Značka Subway sa umiestnila na 51. mieste s hodnotou skoro 17 miliónov dolárov, čo predstavuje 12 % zvýšenie oproti minulému roku. Spoločnosť rastie a dokazujú to i jej plány, kde napríklad aktuálne plánuje v strednej a východnej Európe masívnu franchisovú expanziu ( v ČR chce otvoriť tento rok 4 reštaurácie). Ďalším fastfoodom, ktorý dosiahol hodnoty 9,9 milióna dolárov je KFC. Z inej oblasti gastronómie pochádza Starbucks, ktorý sa umiestnil na 44. mieste s hodnotou takmer 18 miliónov dolárov. U nás sa obe siete rozvíjajú prostredníctvom joint venture partnerov.
Na franchisovom trhu sú vedľa gastronómie obľúbenou oblasťou aj odevy. Najcennejšou značkou, ktorej hodnota medziročne vzrástla o 60 % na 20,2 milióna dolárov, sa stala Zara. Poskočila až na 35. miesto. Jej konkurencia H&M nechytila dych a klesla o 6 % na 12,7 milióna dolárov. Patrí jej 69. pozícia. Do popredia sa tiež dostáva značka Ikea. V rebríčku Brandz TOP 100 obsadila 74. miesto a jej hodnota rástla o 31 % na 12 miliónov dolárov.
Na prvých troch miestach sa umiestnili spoločnosti z oblasti technológií. Najcennejšou značkou ostáva Apple, ktorého hodnota vzrástla o 1 % na 185 miliónov dolárov. Druhou je Google s 114 miliónmi dolárov a tretí IBM so 112,5 miliónmi dolárov.
Prečítaj články
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Prajeme všetkým našim priaznivcom z radov čitateľov a klientov úspešný vstup do nového roka 2024.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Na mrazené dezerty stavil franchisový koncept Ice’n’go. Novo sa nachádza v Katalógu franchis.