aktuality

Z televízie do sanitky
Pôvodnou profesiou Jarmily Skopalové bola televízna dramaturgia. Záujem o starostlivosť a pomoc ľuďom ju však priviedol k franšíze Novodobá sanitka.

Šanca na zisk z USA
Americké koncepty chcú preraziť na Slovensku. Nové značky tu hľadajú partnerov.

Príležitosť aj pre start-upy
Súčasťou Týždňa podnikania bude tento rok aj 1. ročník Veľtrhu franchisingu. Aj o ňom sme hovorili s Lukášem Sedláčkem, výkonným riaditeľom European Leadership & Academic Institute (ELAI).

Financie prinášajú zisk
UniCredit Bank v Česku a na Slovensku opäť v minulom roku rástla.

Za franšízou do Paríža
Paríž sa v marci opäť stane centrom svetového franšízingu. Od 20. marca sa tu uskutoční štvordenný Franchise Expo Paris.

Budúcnosť ovplyvní voľby
Franchisové podnikania sa na Slovensku dostáva čoraz väčšej mediálnej pozornosti. V rozhovore týždňa to prezradil prezident Slovenské franchisingové asociácie Jozef Šétaffy.

Čaká nás veľa práce
Aký bol rok 2015 na franšízovom trhu z pohľadu spoločnosti PROFIT system? Nie iba to nám v Rozhovore týždňa prezradil jej konateľ Marek Halfar.

Tento rok aj prvý v Česku
Otvorením novej pobočky na domácom trhu zakončila minulý rok slovenská značka Mr.Kebab.

Chuť a tradícia
Zabezpečiť kvalitný sortiment pre zákazníkov. To je hlavný cieľ pre franšízové siete predajní potravín. Nie vždy je to jednoduché.

Neznáme územie
Ani Dalajlámov nesúhlas neodradil sieť KFC od úmyslu otvoriť prvú fastfoodovú reštauráciu v Tibete.

RETAIL SUMMIT 2016 sa snaží o rovnováhu
Praha bude opäť hostiť najväčšiu retailovú konferenciu v strednej a východnej Európe. RETAIL SUMMIT 2016 sa uskutoční 1. až 3. februára.

Lákajú nás menšie mestá
Nové produkty, pobočky aj nový web. To zamestnávalo sieť NATURHOUSE koncom roka 2015. V rozhovore týždňa to prezradil Jan Gonda, master-franšízant pre ČR a SR.

Burgery pod drobnohľadom
Európska komisia preveruje správanie sa amerického fastfoodového reťazca McDonald´s. Zaujímajú ich najmä dane.

Vlastné aj franšízové
Ponúknuť tovar zákazníkom v čo najväčšom počte miest. To je plán franšízovej siete Orion – český obchod pre domácnosť, na budúci rok, hovorí v rozhovore Tomáš Maloch, obchodný manažér siete.

Franšíza so známou tvárou
H&M má svojho Davida Beckhama, Nespresso George Clooneyho a značka Amaryllis zase Agátu Prachařovú.

Biznis s predsavzatím
Tento rok bol pre sieť Svet zdravia v znamení expanzie do Poľska. Nezabudli však ani na rozvoj v domácom Česku.

Dvojnásobná sieť
Pobočky franšízovej siete Smilepoint je možné nájsť na 8 miestach Slovenska.

Sladký biznis s čokoládou
Neúspech podnikateľa nemusí vždy znamenať pre firmu katastrofu. Vie o tom aj Petra Kovandová, majiteľka franšízovej siete BON BON.

50 rokov skúseností
Reťazec Subway oslávil okrúhle výročie na celosvetovom trhu. Darí sa mu aj u nás na Slovensku.

Vzdelanie zarába
Až 60 pobočiek s kompletnou ponukou výučbových programov chce mať na slovenskom trhu franšízový koncept Empire - The Know How Institute.