Mystery Shopping má vo franšíze miesto
V podnikaní, rovnako ako v živote, máte iba málokedy druhú príležitosť urobiť silný prvý dojem. Pre podnikanie platí, že pre váš budúci úspech je prvý dojem kľúčový – na zákazníkov musíte zapôsobiť pri ich prvej návšteve pobočky. Metóda mystery shoppingu dáva majiteľom franšízových konceptov možnosť získať objektívnu spätnú väzbu na fungovanie ich obchodov, reštaurácií alebo kancelárií. Preverí nielen zamestnancov, ale aj zapojenie držiteľov franšízových licencií.
Čo je technika Mystery Shopper?
V praxi je mystery shopper profesionálny audítor, ktorý kontroluje priestory, analyzuje okolie a hovorí so zamestnancami, aby zistil, aká je kvalita poskytovaných služieb. Audit sa uskutočňuje tajne, čo umožňuje použiť informácie zhromaždené počas inšpekčnej správy ako nestranný zdroj dát. V dôsledku toho si majiteľ spoločnosti alebo poskytovateľ franšízy bude môcť vybrať, aké zmeny uskutoční.
Pre mystery shoppera je typické, že sa správa presne ako bežný zákazník, bez náznaku jeho skutočnej identity. Tajná identita mystery shoppera je nevyhnutná pre získanie relevantných informácií na konci jeho vyšetrovania.
Prístup osoby, ktorá uskutočňuje mystery shopping, je primárne prispôsobený konkrétnym potrebám spoločnosti. Malo by ísť o detailný prístup, ktorý zahŕňa odborne vytvorené dotazníky, scenár pozorovaní, organizáciu harmonogramu auditu a získanie potrebných informácií.
Ako funguje mystery shopper?
Človek, ktorý má preveriť fungovanie vašich zamestnancov či pobočiek, v prestrojení za bežného zákazníka navštevuje miesta predaja alebo služieb a pozoruje obchod na základe dopredu naplánovaného scenára. Tento skrytý scenár mu umožňuje zachovať objektivitu pri zhromažďovaní informácií, ktoré chce klient získať. Počas tajnej inšpekcie fungovania pobočky môže „tajný zákazník“ poprosiť zamestnanca o pomoc, rady k nákupu, odporučenia konkrétnych služieb či produktov. To, ako bude návšteva tajného „agenta“ v skutočnosti vyzerať ovplyvní hlavne to, čo chce podnikateľ o svojom podnikaní zistiť.
Benefity pre franšízy
Veľkou pravdou pri budovaní franšízovej siete je, že zákazníci pri vstupe do pražskej pobočky ktoréhokoľvek konceptu očakávajú rovnako kvalitné služby i produkty, na aké sú zvyknutí z pobočky v Brne, Ostrave, Bratislave alebo dokonca aj v Londýne. Nezaujíma ich, že obchod značky, ktorú vidia nad vstupom, patrí franšízovému partnerovi. Ak každá pobočka neposkytuje rovnakú kvalitu zákazníckych služieb alebo produktov, utrpí povesť značky. Majitelia franšízy nemusia mať vždy čas navštíviť každú pobočku a analyzovať jej efektivitu. Preto pre nich môže byť užitočné využiť služby mystery shoppera.
Predstavujú totiž pre vlastníkov franšízy vynikajúci spôsob, ako získať objektívny a kritický pohľad na výkon spoločnosti. Hodnotenie kvality služieb poskytovaných zamestnancami a produktov môže pomôcť pri identifikácii potenciálnych podnikateľských nebezpečenstiev a nekvalitných zamestnancov skôr, ako poškodí imidž spoločnosti.

Prečítaj články

„Solídny finančný model poskytuje franšízorom istotu, že ich ponuka bude predaná,“ hovorí Karol Kaczmarek, franšízový analytik pre región CEE skupiny PROFIT system franchise services.
Každý franšízový koncept má vlastný spôsob expanzie do zahraničia. Je možné stanoviť 5 najčastejších postupov. Ktorý je pre vás ten pravý?
Školenie je jednou z najdôležitejších súčastí franšízového balíčku. Noví franšízanti by sa vďaka nemu mali naučiť, ako úspešne podnikať pod zavedenou značkou.
Franchising sa stáva stále populárnejšou formou rozvoja podnikania.
Stále viac firiem sa rozvíja na základe modelu franchisingovej spolupráce. Zistite, či už nastal čas, aby ste „franchisovali“ vlastné podnikanie.
Najčítanejšie

Do Európy a Južnej Ameriky preniká koncept Sushiroller. Bodovať chce aj u nás.
V dnešnej dobe počujeme slovo startup na každom rohu. Ročne sa ich objavuje čím ďalej viac, a to aj napriek faktu, že podnikateľské riziko je v ich prípade značne vysoké. Odhaľte, čo stojí za úspechmi týchto ešte sa len rodiacich projektov v novom čísle magazínu Vlastná firma FRANCHISING.
Na Slovensko mieri cestovná agentúra My Travel. Pre zabezpečenie rozvoja pobočkovej siete tu hľadá master-franchisového partnera.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov.
Centrá na bielenie zubov Smilepoint sa na Slovensku rýchlo rozrastajú. Aj vďaka franšízantke z Popradu Zuzane Kriššákovej má spoločnosť už 15 pobočiek.
Populárne na fóre
Koľko a prečo toľko?
Cow Gallstones are use for the treatment of hepatitis and liver and heart-related diseases. Brand Name:Cow Gallstones Packaging & Delivery Packaging Detail: Plastic non...
Koľko a prečo toľko?
Cow Gallstones are use for the treatment of hepatitis and liver and heart-related diseases. Brand Name:Cow Gallstones Packaging & Delivery Packaging Detail: Plastic non...
Koľko a prečo toľko?
Cow Gallstones are use for the treatment of hepatitis and liver and heart-related diseases. Brand Name:Cow Gallstones Packaging & Delivery Packaging Detail: Plastic non...
Koľko a prečo toľko?
Kravské žlčové kamene sa používajú na liečbu hepatitídy a ochorení pečene a srdca. technické údaje Na predaj kravské/volské žlčové kamene (pomer...
Koľko a prečo toľko?
Cow Gallstones are use for the treatment of hepatitis and liver and heart-related diseases. Brand Name:Cow Gallstones Packaging & Delivery Packaging Detail: Plastic non...
Koľko a prečo toľko?
FINANCIAL AGENT LIMITED provides a full financial planning service to both the commercial and domestic markets. At IQ FINANCE PLC we believe that financial planning is about...
Koľko a prečo toľko?
FINANCIAL AGENT LIMITED provides a full financial planning service to both the commercial and domestic markets. At IQ FINANCE PLC we believe that financial planning is about...
Koľko a prečo toľko?
Půjčky a úvěry, hypotéky a další. Půjčky a úvěry na koupi domu, rekonstrukci, auto, založení živnosti nebo podnikání a dostupnost hypotečních úvěrů a...