Od franšízantov očakávame 100% nasadenie
Prečo by sa mal záujemca o franšízové podnikanie rozhodnúť pre spoluprácu práve s Vašou značkou?
Náš koncept je jedinečný predovšetkým tým, čo za službu ponúka. Zaistenie BOZP a PO je pre každú právnickú aj fyzickú osobu dané zákonom a nevyhne sa teda nikomu. Ponúkame teda našim franšízantom odovzdávanie služby, ktorá bude nutná vždy. Záujem o našu prácu vzrastá v posledných rokoch čoraz viac, pretože predpisy Európskej únie a tiež následné sankcie sa z roka na rok sprísňujú.
Akú podporu ponúkate?
V spolupráci s nami si záujemcovia môžu byť istí neustálou podporou z našej strany. Prepožičiame im naše know-how a overené postupy, v ktorých ich dôkladne zaškolíme. Naša značka má už zavedené meno, a tak záujemcovia vstúpia do podnikania len s minimálnym rizikom neúspechu. Vďaka našim školeniam a meetingom sa z nich veľmi skoro stanú odborníci na bezpečnosť práce. Ale predovšetkým sa môžu spoľahnúť na to, že im vždy podáme pomocnú ruku, a to nielen v začiatkoch!
Čo naopak očakávate od záujemcov o franšízu?
Očakávame najmä skúsenosť s obchodným rokovaním v B2B sektore a vlastné finančné prostriedky. Ďalej 100% nasadenie a aktívny záujem a elán do podnikania. Samozrejme to chce aj dobrého obchodného ducha, aby zvládli zákazníkom vysvetliť, prečo našu službu potrebujú. V neposlednom rade očakávame to, že si s vedením franšízy po našich školeniach a odporúčaniach dobre poradia.
Musí mať franšízant nejaké odborné znalosti alebo ho všetko naučíte?
Ako sme už uvedli vyššie, všetko záujemcov o spoluprácu s nami naučíme. Chceme od nich obchodné skúsenosti s B2B sektorom, vlastné finančné prostriedky na vstup do podnikania, chuť a energiu učiť sa novým veciam a skutočnú túžbu podnikať a mať svoje podnikanie.
Na akú veľkú investíciu do podnikania by sa mal záujemca o spoluprácu pripraviť?
Investícia do nášho zavedeného typu podnikania je takmer stávkou na istotu. Predovšetkým v dnešnej neľahkej dobe s vysokou mierou inflácie sa neoplatí schovávať si peniaze takzvane pod vankúš. Naopak, je lepšie investovať tam, kde majú ľudia istotu toho, že sa im ich peniaze zhodnotia. Počas našej päťročnej Franšízovej zmluvy sa našim záujemcom ich vklad do franšízy mnohonásobne zhodnotí, za predpokladu, že sa budú 100% venovať svojej franšíze Extéria Market.
Ako by ste zhodnotil posledné dva roky podnikania franšízového konceptu EXTÉRIA?
Vieme, že sme tu posledné dva roky bojovali s pandémiou a reštrikciami zo strany štátu. Kvôli tomu sa ľudia báli a mali strach z budúcnosti. Preto nechceli začínať s otvorením franšízy Extéria Market. Musíme ale povedať, že záujem o franšízu Extéria Market v tomto roku vzrástol. Ľudia hľadajú niečo svoje, chcú sa postaviť na vlastné nohy. Je to aj skúsenosť z minulých dvoch rokov. Páči sa im náš produkt.
Podnikatelia si uvedomujú, aké vysoké sankcie im pri nedodržiavaní alebo porušovaní BOZP a PO hrozia, pre niektorých by to mohlo mať likvidačný dopad, a preto sa radšej obrátia na našu značku Extéria, ktorá pôsobí v každom kúte SR a ušetria si tým čas aj peniaze.
Rozšírilo ste nejako svoju ponuku služieb voči klientom alebo svojim franšízantom?
Rozširujeme ponuku našich služieb pre klientov a snažíme sa im ponúknuť nielen BOZP a PO, ale aj Životné prostredie a ekológiu na pracovisku. Týmto sme rozšírili ponuku služieb u existujúcich klientov, a navyše sme tým vytvorili ďalší príjem pre franšízantov Extéria Marketu. Ďalej rozvíjame projekt Extéria Partner.
Stalo sa v tomto období niečo, čo Vaše podnikanie posunulo dopredu alebo naopak naspäť? Ako ste tieto výhody využili aké opatrenia ste naopak voči negatívnym vplyvom na Vaše podnikanie prijali?
Vďaka spolupráci s externou poradenskou firmou sme zmenili procesy onboardingu franšízanta, aktualizovali postupy v prevádzkovej príručke a zmenili náborové kampane spolupracovníkov franšízanta. Tieto nábory pre franšízantov prinášajú do Extéria Marketu skúsených obchodníkov z B2B sektora a asistentky call centra, ktoré majú skúsenosti s volaním. Táto firma nás veľmi posunula dopredu, ako v procesoch, tak aj v stratégii firmy. Preto aj tento rok budeme spolupracovať na rozvoji a expanzii firmy Extéria nielen v SR ale aj do EÚ. Chystáme sa na vstup do Poľska.
Aké novinky chystáte pre svojich klientov? A aké novinky plánuje pre franšízantov?
Rokujeme s novým partnerom na spolupráci v oblasti ochranných pracovných prostriedkov, ktoré by sme zaradili do franšízy. Ďalej chceme rozvíjať projekt Extéria Partner, ktorý pomáha klientom zlacniť ich službu a mať ju na celý rok zadarmo.
Kam by ste svoje podnikanie chceli posunúť napríklad v horizonte 5 až 10 rokov?
Naša vízia je, že do 10 rokov využijeme obrovské príležitosti v odbore BOZP a PO a staneme sa lídrom s 300 tisíc klientmi v ČR a SR, a to spoločne s celým interným tímom a majiteľmi franšíz Extéria Market. Vďaka skúsenostiam a zodpovednej práci expandujeme do ďalších krajín sveta. Poslaním našej spoločnosti je, že s naším riešením prinášame zákazníkovi pokoj na jeho podnikanie a vďaka tomu sa môže plne sústrediť na svoje podnikanie bez obáv a strachu.
Prečítaj články
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Od roku 2017 sa pobočky franšízy so službami BOZP rozšírila po Slovensku a nedávno pribudla pobočka v Trenčíne.
V Bruseli sa udeľovali ceny Európskej federácie franšíz. Zo značiek, ktoré mieria na náš trh, získali ocenenie Mail Boxes Etc.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.