Otvárame kaviareň s výberovou kávou
Priamo z Rumunska na tuzemský trh mieri kaviarenský koncept Meron, ktorí tamojší milovníci kávy poznajú už od roku 2015. Práve vtedy totiž začala prevádzku prvá kaviareň tohto konceptu v rumunskej Kluži. Aktuálne má značka na domácom trhu 20 pobočiek, polovica z nich je prevádzkovaná franšízovými partnermi.
Čím sa kaviarne Meron líšia od väčšiny klasických kaviarenských reťazcov? Dá sa povedať, že tým zásadným - kávou. Spoločnosť totiž nakupuje kávové zrná priamo od farmárov, ktoré potom pražia vo vlastnej Meron Roastery v Transylvánskej Kluži. Ambíciou značky je rozšíriť svoje meno aj do ďalších krajín prostredníctvom franšízových licencií. A to vrátane Česka a Slovenska. „Veľmi nás zaujímajú niektoré väčšie európske mestá. Počas pandémie došlo k problémom s uzavretím hraníc, čo spomalilo medzinárodnú expanziu. Pravdou ale je, že som viedla niekoľko rozhovorov so záujemcami o licencie za hranicami Rumunska. V súčasnej dobe sa okrem Česka a Slovenska zaujímame aj o Veľkú Britániu, severnú Európu, Španielsko, Rakúsko, a dokonca aj Dubaj, ktorý prejavuje rastúci záujem o špeciálnu kávu,“ prezrádza Crina Ciocian, Managing Partner a šéfka Business Development franšízovej siete Meron.
Podpora pri dosiahnutí úspechu
Záujemca o franšízu Meron musí byť ochotný investovať zhruba 100 až 120 tisíc eur a tiež vyhovieť ďalším požiadavkám franšízora. Do franšízového tímu franšízor hľadá podnikateľov s pozitívnym myslením a silnými vodcovskými schopnosťami. Mali by mať schopnosť inšpirovať, povzbudzovať a viesť svoj tím k spoločnému cieľu. Vyžadované sú dobré komunikačné schopnosti a tiež silná vôľa a schopnosti sebariadenia. Každý franšízant musí dodržiavať zásady, systémy a procesy franšízora.
Záujemcom o licenciu odovzdá franšízor všetko know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou. Zároveň sa franšízant môže oprieť o podporu od poskytovateľa licencie v mnohých ohľadoch. Veľmi dôležitú časť tvorí v tomto ohľade design pobočiek. Cieľom franšízora je navrhnúť priestor kaviarne a najmä časti, kde sa pripravuje káva, tak, aby korešpondoval s procesomi, ktoré na prevádzke prebiehajú. Vďaka tomu sa zlepší aj pracovné prostredie v jednotlivých pobočkách.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.