Otvárame kaviareň s výberovou kávou
Priamo z Rumunska na tuzemský trh mieri kaviarenský koncept Meron, ktorí tamojší milovníci kávy poznajú už od roku 2015. Práve vtedy totiž začala prevádzku prvá kaviareň tohto konceptu v rumunskej Kluži. Aktuálne má značka na domácom trhu 20 pobočiek, polovica z nich je prevádzkovaná franšízovými partnermi.
Čím sa kaviarne Meron líšia od väčšiny klasických kaviarenských reťazcov? Dá sa povedať, že tým zásadným - kávou. Spoločnosť totiž nakupuje kávové zrná priamo od farmárov, ktoré potom pražia vo vlastnej Meron Roastery v Transylvánskej Kluži. Ambíciou značky je rozšíriť svoje meno aj do ďalších krajín prostredníctvom franšízových licencií. A to vrátane Česka a Slovenska. „Veľmi nás zaujímajú niektoré väčšie európske mestá. Počas pandémie došlo k problémom s uzavretím hraníc, čo spomalilo medzinárodnú expanziu. Pravdou ale je, že som viedla niekoľko rozhovorov so záujemcami o licencie za hranicami Rumunska. V súčasnej dobe sa okrem Česka a Slovenska zaujímame aj o Veľkú Britániu, severnú Európu, Španielsko, Rakúsko, a dokonca aj Dubaj, ktorý prejavuje rastúci záujem o špeciálnu kávu,“ prezrádza Crina Ciocian, Managing Partner a šéfka Business Development franšízovej siete Meron.
Podpora pri dosiahnutí úspechu
Záujemca o franšízu Meron musí byť ochotný investovať zhruba 100 až 120 tisíc eur a tiež vyhovieť ďalším požiadavkám franšízora. Do franšízového tímu franšízor hľadá podnikateľov s pozitívnym myslením a silnými vodcovskými schopnosťami. Mali by mať schopnosť inšpirovať, povzbudzovať a viesť svoj tím k spoločnému cieľu. Vyžadované sú dobré komunikačné schopnosti a tiež silná vôľa a schopnosti sebariadenia. Každý franšízant musí dodržiavať zásady, systémy a procesy franšízora.
Záujemcom o licenciu odovzdá franšízor všetko know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou. Zároveň sa franšízant môže oprieť o podporu od poskytovateľa licencie v mnohých ohľadoch. Veľmi dôležitú časť tvorí v tomto ohľade design pobočiek. Cieľom franšízora je navrhnúť priestor kaviarne a najmä časti, kde sa pripravuje káva, tak, aby korešpondoval s procesomi, ktoré na prevádzke prebiehajú. Vďaka tomu sa zlepší aj pracovné prostredie v jednotlivých pobočkách.

Prečítaj články

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.