Otvárame kaviareň s výberovou kávou
Priamo z Rumunska na tuzemský trh mieri kaviarenský koncept Meron, ktorí tamojší milovníci kávy poznajú už od roku 2015. Práve vtedy totiž začala prevádzku prvá kaviareň tohto konceptu v rumunskej Kluži. Aktuálne má značka na domácom trhu 20 pobočiek, polovica z nich je prevádzkovaná franšízovými partnermi.
Čím sa kaviarne Meron líšia od väčšiny klasických kaviarenských reťazcov? Dá sa povedať, že tým zásadným - kávou. Spoločnosť totiž nakupuje kávové zrná priamo od farmárov, ktoré potom pražia vo vlastnej Meron Roastery v Transylvánskej Kluži. Ambíciou značky je rozšíriť svoje meno aj do ďalších krajín prostredníctvom franšízových licencií. A to vrátane Česka a Slovenska. „Veľmi nás zaujímajú niektoré väčšie európske mestá. Počas pandémie došlo k problémom s uzavretím hraníc, čo spomalilo medzinárodnú expanziu. Pravdou ale je, že som viedla niekoľko rozhovorov so záujemcami o licencie za hranicami Rumunska. V súčasnej dobe sa okrem Česka a Slovenska zaujímame aj o Veľkú Britániu, severnú Európu, Španielsko, Rakúsko, a dokonca aj Dubaj, ktorý prejavuje rastúci záujem o špeciálnu kávu,“ prezrádza Crina Ciocian, Managing Partner a šéfka Business Development franšízovej siete Meron.
Podpora pri dosiahnutí úspechu
Záujemca o franšízu Meron musí byť ochotný investovať zhruba 100 až 120 tisíc eur a tiež vyhovieť ďalším požiadavkám franšízora. Do franšízového tímu franšízor hľadá podnikateľov s pozitívnym myslením a silnými vodcovskými schopnosťami. Mali by mať schopnosť inšpirovať, povzbudzovať a viesť svoj tím k spoločnému cieľu. Vyžadované sú dobré komunikačné schopnosti a tiež silná vôľa a schopnosti sebariadenia. Každý franšízant musí dodržiavať zásady, systémy a procesy franšízora.
Záujemcom o licenciu odovzdá franšízor všetko know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou. Zároveň sa franšízant môže oprieť o podporu od poskytovateľa licencie v mnohých ohľadoch. Veľmi dôležitú časť tvorí v tomto ohľade design pobočiek. Cieľom franšízora je navrhnúť priestor kaviarne a najmä časti, kde sa pripravuje káva, tak, aby korešpondoval s procesomi, ktoré na prevádzke prebiehajú. Vďaka tomu sa zlepší aj pracovné prostredie v jednotlivých pobočkách.
Vlastné kaviarne a distribúcia kávy / Z dlhodobého hľadiska chce mať Meron zastúpenie v piatich alebo šiestich veľkých európskych mestách. Ďalším cieľom je zvýšiť komerčný predaj kávy z jeho pražiarní po celej Európe. Prečítaj články
Crazy Bubble mieri na Slovensko
/08.09.2025
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.