Otvárame kaviareň s výberovou kávou
Priamo z Rumunska na tuzemský trh mieri kaviarenský koncept Meron, ktorí tamojší milovníci kávy poznajú už od roku 2015. Práve vtedy totiž začala prevádzku prvá kaviareň tohto konceptu v rumunskej Kluži. Aktuálne má značka na domácom trhu 20 pobočiek, polovica z nich je prevádzkovaná franšízovými partnermi.
Čím sa kaviarne Meron líšia od väčšiny klasických kaviarenských reťazcov? Dá sa povedať, že tým zásadným - kávou. Spoločnosť totiž nakupuje kávové zrná priamo od farmárov, ktoré potom pražia vo vlastnej Meron Roastery v Transylvánskej Kluži. Ambíciou značky je rozšíriť svoje meno aj do ďalších krajín prostredníctvom franšízových licencií. A to vrátane Česka a Slovenska. „Veľmi nás zaujímajú niektoré väčšie európske mestá. Počas pandémie došlo k problémom s uzavretím hraníc, čo spomalilo medzinárodnú expanziu. Pravdou ale je, že som viedla niekoľko rozhovorov so záujemcami o licencie za hranicami Rumunska. V súčasnej dobe sa okrem Česka a Slovenska zaujímame aj o Veľkú Britániu, severnú Európu, Španielsko, Rakúsko, a dokonca aj Dubaj, ktorý prejavuje rastúci záujem o špeciálnu kávu,“ prezrádza Crina Ciocian, Managing Partner a šéfka Business Development franšízovej siete Meron.
Podpora pri dosiahnutí úspechu
Záujemca o franšízu Meron musí byť ochotný investovať zhruba 100 až 120 tisíc eur a tiež vyhovieť ďalším požiadavkám franšízora. Do franšízového tímu franšízor hľadá podnikateľov s pozitívnym myslením a silnými vodcovskými schopnosťami. Mali by mať schopnosť inšpirovať, povzbudzovať a viesť svoj tím k spoločnému cieľu. Vyžadované sú dobré komunikačné schopnosti a tiež silná vôľa a schopnosti sebariadenia. Každý franšízant musí dodržiavať zásady, systémy a procesy franšízora.
Záujemcom o licenciu odovzdá franšízor všetko know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou. Zároveň sa franšízant môže oprieť o podporu od poskytovateľa licencie v mnohých ohľadoch. Veľmi dôležitú časť tvorí v tomto ohľade design pobočiek. Cieľom franšízora je navrhnúť priestor kaviarne a najmä časti, kde sa pripravuje káva, tak, aby korešpondoval s procesomi, ktoré na prevádzke prebiehajú. Vďaka tomu sa zlepší aj pracovné prostredie v jednotlivých pobočkách.

Prečítaj články

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Najčítanejšie

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.