Magická stovka na dohľad
Ambíciu rozširovať svoju pobočkovú sieť má vedenie konceptu podľa jeho manažéra pre expanziu a franšízing Pavla Kuľhy väčšiu, ako by sa mohlo podľa súčasného rozvoja zdať. Má na to vplyv niekoľko faktorov súvisiacich s udalosťami posledných mesiacov. Situácia by sa však mohla veľmi skoro zlepšiť. Centrála spoločnosti 1.Day totiž eviduje zvyšujúci sa záujem zo strany uchádzačov o pripojenie sa k sieti. Na konci roka je prianím franšízora mať na trhu 100 pobočiek.
Rozbehnúť podnikanie pod hlavičkou tejto značky je pomerne rýchle. Závisí od toho, ako sú priestori pripravené na budúcu prevádzku. To znamená, či ešte vyžaduje stavebné úpravy, schválenie, povolenie a súhlasy úradov a v neposlednom rade dodanie kompletného zariadenia, ktoré sa pohybuje od niekoľkých týždňov do maximálne troch mesiacov. „Do tohto časového rámca je samozrejme zahrnutý aj proces školenia budúceho partnera a jeho zamestnacov,“ vysvetľuje Kuľha.
Spolu s rastom predajnej siete sa vedenie 1.Day sústredí na zdokonaľovanie a skvalitňovanie konceptu vo všetkých oblastiach. Zvyšuje to pridanú hodnotu pre zákazníkov, aj pre partnerov siete, ktorí majú možnosť v plnom rozsahu ovplyvňovať tieto zmeny. Súčasne s tým premýšľa vedenie 1.Day aj o expanzii do zahraničia. Kroky, ktoré v rámci toho urobia, sa budú odvíjať od vývoja udalostí v regióne strednej Európy.
Investícia do otvorenia predajne 1.Day sa pohybuje od 50 do 80 tisíc eur a závisí hlavne od jej veľkosti. Za vložené peniaze získajú zariadenie predajne vrátane regálov, vitrín, chladiacich boxov, vlastnej pokladne i pokladničných terminálov. Zahŕňa tiež prvú dodávku tovaru. Výška prvej investície je spojená aj s jej návratnosťou. Ovplyvňujú ju aj ďalšie faktory, ako je umiestnenie pobočky, otváracia doba alebo kvalita personálu. Doba návratnosti by nemala presiahnuť dva roky.

Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
„Zmena zákazníckeho správania potvrdila, že rozšírenie sortimentu je správnou cestou pre nás i franšízantov," hovorí Pavol Kuľha, manažér pre expanziu a franšízing siete 1. Day.
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?