Financie na štart / Záujemca o podnikanie v rámci franšízy 1.Day musí byť pripravený investovať 50 až 80 tisíc eur v závislosti od veľkosti predajne.
Utorok
19.07.2022
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
 

Ambíciu rozširovať svoju pobočkovú sieť má vedenie konceptu podľa jeho manažéra pre expanziu a franšízing Pavla Kuľhy väčšiu, ako by sa mohlo podľa súčasného  rozvoja zdať. Má na to vplyv niekoľko faktorov súvisiacich s udalosťami posledných mesiacov. Situácia by sa však mohla veľmi skoro zlepšiť. Centrála spoločnosti 1.Day totiž eviduje zvyšujúci sa záujem zo strany uchádzačov o pripojenie sa k sieti. Na konci roka je prianím franšízora mať na trhu 100 pobočiek.

Rozbehnúť podnikanie pod hlavičkou tejto značky je pomerne rýchle. Závisí od toho, ako sú priestori pripravené na budúcu prevádzku. To znamená, či ešte vyžaduje stavebné úpravy, schválenie, povolenie a súhlasy úradov a v neposlednom rade dodanie kompletného zariadenia, ktoré sa pohybuje od niekoľkých týždňov do maximálne troch mesiacov. „Do tohto časového rámca je samozrejme zahrnutý aj proces školenia budúceho partnera a jeho zamestnacov,“ vysvetľuje Kuľha.

Spolu s rastom predajnej siete sa vedenie 1.Day sústredí na zdokonaľovanie  a skvalitňovanie konceptu vo všetkých oblastiach. Zvyšuje to pridanú hodnotu pre zákazníkov, aj pre  partnerov siete, ktorí majú možnosť v plnom rozsahu ovplyvňovať tieto zmeny. Súčasne s tým premýšľa vedenie 1.Day aj o expanzii do zahraničia. Kroky, ktoré v rámci toho urobia, sa budú odvíjať od vývoja udalostí v regióne strednej Európy.

Investícia do otvorenia predajne 1.Day sa pohybuje od 50 do 80 tisíc eur a závisí hlavne od jej veľkosti. Za vložené peniaze získajú zariadenie predajne vrátane regálov, vitrín, chladiacich boxov, vlastnej pokladne i pokladničných terminálov. Zahŕňa tiež prvú dodávku tovaru. Výška prvej investície je spojená aj s jej návratnosťou. Ovplyvňujú ju aj ďalšie faktory, ako je umiestnenie pobočky, otváracia doba alebo kvalita personálu. Doba návratnosti by nemala presiahnuť dva roky.


Verní zákazníci / Súčasťou spolupráce je tiež účasť vo vernostnom programe značky. Vďaka nemu môžu franšízanti získavať nových zákazníkov a komunikovať s tými súčasnými.

Populárne na fóre