Reštart gastroprevádzok vďaka novému smeru
Na nezáujem zo strany potenciálnych franšízantov sa značka DietaFit nemôže sťažovať. Bohužiaľ sa to nijako výrazne neodráža v jej expanzii. Podľa majiteľa konceptu Roberta Šefraného za tým stoja stále pretrvávajúce obavy podnikateľov z neistoty rozbehnúť v súčasnosti nové podnikanie. „Dotazy na licencie, ktoré dostávame, nás vedú k neustálemu vysvetľovaniu. Týkajú sa toho, ako koncept prakticky funguje, ale aj aké príležitosti ponúka,“ vysvetľuje Šefraný s tým, že podľa neho je práve teraz pre mnohých majiteľov gastronomických prevádzok zasiahnutých pandémiou vhodný čas na zmenu ich zamerania.
Na trhu je v súčasnosti veľa reštaurácií, bistier či ďalších gastropodnikov, ktoré stoja vplyvom pandémie na križovatke, či svoju prevádzku ukončia, alebo či budú pokračovať ďalej. Majitelia podnikov, ktorí sa rozhodli aj napriek dopadom vládnych obmedzení ďalej podnikanie rozvíjať, majú možnosť pokračovať v podnikaní, alebo využiť príležitosť a zmeniť smer. Zameranie sa na zdravé stravovanie môže byť perspektívnym krokom.
Noví zákazníci aj vďaka inflácii
Potvrdzujú to aj slová Roberta Šefraného. DietaFit totiž počas posledných dvoch rokov zaznamenala zvýšenie dopytu po ich produktoch a zmenili sa aj klienti. „Predtým naše služby využívali výhradne ľudia, ktorí chceli dosiahnuť zníženie váhy, prípadne si upraviť jedálniček do zdravšej formy. To sa zmenilo. Počas pandémie však začali využívať naše služby ďalší zákazníci, ktorí mali záujem o kvalitné jedlo za rozumnú cenu dodávané priamo do ich domácností. A tento trend pokračuje,“ vysvetľuje Šefraný s tým, že svoj podiel na tom môže mať aj neustále zdražovanie potravín na Slovensku vplyvom inflácie . Môže to pomôcť aj franšízantom, ktorí sa budú snažiť ponukou osloviť nové skupiny klientov.
Aj keď je franšíza DietaFit vhodnou príležitosťou pre majiteľov gastroprevádzok, nie je nutné, aby uchádzač o licenciu mal skúsenosti z oblasti gastronómie. Všetko potrebné sa budúci franšízant dozvie v rámci školení, ktoré absolvuje pred spustením prevádzky. Pre vedenie konceptu je kvalitné odovzdanie know-how veľmi dôležité, aj preto si dáva na čas a jeho cieľom je získavať kvalitných franšízových partnerov.
Cena franšízovej licencie sa odvíja od veľkosti regiónu, ktorý bude franšízant v rámci uzatvorenej zmluvy obsluhovať, a pohybuje sa od 2 do 10 tisíc EUR podľa rozsahu územnej exkluzivity. Ak má záujemca o franšízu k dispozícii už fungujúce priestory pre gastro prevádzky, musí počítať s jeho dozariadením. V prípade, že chce franšízant prevziať úplne novú výrobňu na kľúč, investícia činí okolo 40 tisíc EUR. Návratnosť investície sa pohybuje v horizonte 1 rok až 2 roky.
Prečítaj články
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Väčšinu gastronomických konceptov ovplyvnila súčasná situácia negatívne, výrazne obmedzila ich prevádzku. Sú však aj také, ktorým kríza priviedla zákazníkov aj franšízantov.
Franšíza DietaFit sa snaží o rozvoj aj na slovenskom trhu. Podľa vedenie spoločnosti sa v nich skrýva veľký potenciál, napriek koronavírusu zaznamenala väčší záujem o služby.
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
"Zastúpenie by sme chceli mať v každom krajskom meste. Vzniknúť by však mohli aj pobočky v tých menších, "hovorí Robert Šefraný, majiteľ franšízy DietaFit - krabičková diéta.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.