Podnikanie s potravinami
Prvá predajňa pod značkou Môjobchod otvorila svoje dvere zákazníkom v roku 2012. Odvtedy sa tento koncept, za ktorým stojí spoločnosť Metro Cash & Carry SR, rozšíril do všetkých regiónov Slovenska. Ambíciou značky je pridať do siete viac ak 8 000 pobočiek v 9 krajinách sveta a to prostredníctvom franšízových partnerov.
Investícia do rozbehnutia podnikania pod značkou Môjobchod začína na 10 tisícoch eur. V rámci spolupráce franšízant získa pomoc s úpravou predajne v podobe projektu. Podpora franšízora sa ďalej sústredí hlavne na sortiment, a to nielen na jeho predaj, ale tiež skladovanie. Poskytovateľ licencie odporučí franšízovému partnerovi tovary, ich ceny, získa tiež odporučenie na produkty, ktoré podľa psycho-behaviorálnych poznatkov pôsobia pozitívne na maximalizáciu obratu a zisku. Zároveň bude začlenený do vernostného systému a systému spätných bonusov.
Podpora v marketingu aj vo vedení obchodu
Majitelia pobočiek Môjobchod ťažia aj z toho, že majú možnosť objednávať tovar na jednom mieste. Fakt, že nemusia objednávať od rôznych dodávateľov im šetrí čas aj peniaze, ktoré by venovali administratíve. Podpora zo strany franšízora mieri aj do oblasti starostlivosti o zákazníkov. Vďaka tomu, že sú súčasťou franšízovej siete franšízanti získajú prístup k vernostnému systému, prostredníctvom ktorého môžu budovať sieť lojálnych zákazníkov.
Záujemcovia o franšízovú licenciu sa musia pripraviť nielen na počiatočnú investíciu, ale tiež na prácu, ktorá ich čaká. Svedčia o tom aj slová Igora Benka, jedného zo slovenských franšízantov, ktorý spolu s manželkou prevádzkuje 3 pobočky Môjobchod. „Takéto podnikanie je pre tých, ktorým nevadí byť v predajni takmer každý deň a začínať skoro ráno a končiť večer,“ prezradzuje.
Podľa vedenia siete by mali byť franšízanti tohto konceptu podnikatelia telom aj dušou, so zápalom a entuziasmom. Pre hladkú spoluprácu je samozrejme dôležitý aj zmysel pre zodpovednosť. Všetko know-how odovzdáva franšízor v rámci Maloobchodnej akadémie – konceptu školiacich modulov, ktoré absolvuje každý franšízový partner.
Prečítaj články
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Neponáhľať a franšízových partnerov si dôkladne preveriť. Taká je stratégia konceptu DietaFit pri rozširovaní siete.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.