Podnikanie s potravinami
Prvá predajňa pod značkou Môjobchod otvorila svoje dvere zákazníkom v roku 2012. Odvtedy sa tento koncept, za ktorým stojí spoločnosť Metro Cash & Carry SR, rozšíril do všetkých regiónov Slovenska. Ambíciou značky je pridať do siete viac ak 8 000 pobočiek v 9 krajinách sveta a to prostredníctvom franšízových partnerov.
Investícia do rozbehnutia podnikania pod značkou Môjobchod začína na 10 tisícoch eur. V rámci spolupráce franšízant získa pomoc s úpravou predajne v podobe projektu. Podpora franšízora sa ďalej sústredí hlavne na sortiment, a to nielen na jeho predaj, ale tiež skladovanie. Poskytovateľ licencie odporučí franšízovému partnerovi tovary, ich ceny, získa tiež odporučenie na produkty, ktoré podľa psycho-behaviorálnych poznatkov pôsobia pozitívne na maximalizáciu obratu a zisku. Zároveň bude začlenený do vernostného systému a systému spätných bonusov.
Podpora v marketingu aj vo vedení obchodu
Majitelia pobočiek Môjobchod ťažia aj z toho, že majú možnosť objednávať tovar na jednom mieste. Fakt, že nemusia objednávať od rôznych dodávateľov im šetrí čas aj peniaze, ktoré by venovali administratíve. Podpora zo strany franšízora mieri aj do oblasti starostlivosti o zákazníkov. Vďaka tomu, že sú súčasťou franšízovej siete franšízanti získajú prístup k vernostnému systému, prostredníctvom ktorého môžu budovať sieť lojálnych zákazníkov.
Záujemcovia o franšízovú licenciu sa musia pripraviť nielen na počiatočnú investíciu, ale tiež na prácu, ktorá ich čaká. Svedčia o tom aj slová Igora Benka, jedného zo slovenských franšízantov, ktorý spolu s manželkou prevádzkuje 3 pobočky Môjobchod. „Takéto podnikanie je pre tých, ktorým nevadí byť v predajni takmer každý deň a začínať skoro ráno a končiť večer,“ prezradzuje.
Podľa vedenia siete by mali byť franšízanti tohto konceptu podnikatelia telom aj dušou, so zápalom a entuziasmom. Pre hladkú spoluprácu je samozrejme dôležitý aj zmysel pre zodpovednosť. Všetko know-how odovzdáva franšízor v rámci Maloobchodnej akadémie – konceptu školiacich modulov, ktoré absolvuje každý franšízový partner.

Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.