Rozvíjame podnikanie členov aj franšízantov
Ako sa TAB Boardu v súčasnosti darí na českom a slovenskom trhu?
V súčasnosti máme v rámci nášho systému 19 podnikateľských TAB Boardov. Sme veľmi radi, že všetky naše boardy počas korona krízi fungujú veľmi dobre a plnia svoj účel a poslanie. Teda riadeným spôsobom podporujú majiteľov firiem pri vedení spoločností k udržateľnosti a prosperite. Je to spôsobené aj tým, že najmä v tejto dobe podnikatelia, majitelia stredných a menších firiem potrebujú viac zapracovať na efektivite svojej firmy a viesť ju aj profesionálnejšie. A v období, kedy sa kvôli pandémii COVID-19 podnikatelia v rámci TAB Boardov nemohli schádzať osobne, sme prešli na online zasadnutia a pokračovali v aktívnej podpore členov. Dnes sa všetci členovia TAB tešia, že naše ďalšie stretnutia budú prebiehať opäť offline.
Ako vyzerajú TAB Boardy?
Naše TAB Boardy, ktoré sú zložené zo 6 až 8 podnikateľov, sú miestom, kde na základe zdieľanej skúsenosti z praxe si vzájomne a riadeným, facilitovaným spôsobom pomáhame riešiť problémy a výzvy spojené s vedením firiem. Tieto Boardy nahrádzajú majiteľom menších a stredných spoločností poradu riaditeľov veľkých firiem, kde sa vzájomne radia a rozhodujú o svojich prioritách, opatreniach a riešeniach businessu firmy.
Úlohou vašich franšízových partnerov je zakladať a budovať v regiónoch poradné boardy. Ako sa im to v tejto dobe darí?
Ak podnikatelia, myslené majitelia malých a stredných firiem rýchlo pochopia zmysel a poslanie TAB Boardov, prínos členstva pre ich podnikanie, tak dohoda o členstve TAB Boardu je už iba formálna záležitosť. Ak pochopia tomu, že prostredníctvom ich členstva a práci v Boarde získajú nielen nestrannú spätnú väzbu od ostatných podnikateľov na svoje výzvy a zámery, ale aj konkrétne, praxou osvedčené rady, už nie je potrebné viac riešiť a rozhodnutie stať sa súčasťou podnikateľskej komunity TAB Board je jasné. Vedia, že vďaka tomu urobia viac správnych rozhodnutí, jednoduchšie znížia náklady firmy, rozvinú lepšie svoje podnikanie, čo im následne prinesie viac pokoja aj času v ich osobnom živote. Samozrejme, súčasná doba nie je úplne tou ideálnou pre realizovanie schôdzok s potenciálnymi členmi. Z výsledkov našich franšízových partnerov však vidíme, že aj bez osobných stretnutí dokážu svoje boardy rozvíjať a pomáhať ďalším a ďalším podnikateľom.
Zmenili sa nejako v poslednej dobe témy, ktoré členovia na zasadnutiach boardov prinášajú?
Témy zostali viac menej rovnaké. Týkajú sa aj naďalej všetkých hlavných oblastí vo firme ako je personalistika, marketing, strategické riadenie alebo implementácia zmien. Zdá sa, že poslednú dobu prevažujú požiadavky na profesionálnejšie vedenie obchodu, obchodnej metodiky predaja a školenie obchodníkov.
Aké máte plány ohľadom ďalšej expanzie?
Plán expanzie sme nezastavili, snažíme sa byť aktívni na sociálnych sieťach, v networkingu. Radi by sme medzi sebou privítali ďalších nových kolegov zo všetkých regiónov Slovenska, kde zatiaľ nepôsobíme.

Prečítaj články

„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Od roku 2017 sa pobočky franšízy so službami BOZP rozšírila po Slovensku a nedávno pribudla pobočka v Trenčíne.
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.