Odbor, ktorý frčí aj počas krízi
Pôvodom český franšízový koncept vstúpil na slovenský trh pred zhruba 4 rokmi s cieľom vybudovať prostredníctvom franšízantov sieť Extéria Marketov, ktoré poskytujú svojim klientom služby v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Rozširovať počet nových kancelárií sa franšíze darí aj v období, ktoré rozvoju podnikania v mnohých ďalších odboroch nepraje. Nového franšízanta našiel koncept v Prievidzi, na spoluprácu sa momentálne pripravuje tiež nový majiteľ Extéria Marketu v Bratislave.
Podľa riaditeľa franšízovej siete Extéria Market na Slovensku Aleša Krčmara, záujem o podnikanie pod touto značkou je kontinuálny, no v poslednej dobe je možné pozorovať zaujímavý trend. „V 3. a 4. štvrťroku minulého roka v pomyselnom rebríčku záujemcov o licencie vedú záujemcovia, ktorí nemajú podnikateľskú históriu. Uvedomujú si však, že je pre nich ten správny čas postaviť sa na vlastné nohy a rozbehnúť svoje podnikanie v rámci franšízového konceptu,“ prezradzuje Aleš Krčmar s tým, že podnikateľské skúsenosti nie sú pre budúcich franšízantov Extéria Market nevyhnutné. Všetko potrebné sa totiž dozvedia v rámci komplexného školenia od franšízora.
Motiváciou pre záujemcov o licencie je iste aj to, že služby Extéria Marketov sa týkajú problematiky, ktorú musí podľa legislatívy riešiť každá firma, OSVČ, na ktorých sa niekedy zabúda. Potenciálnych klientov je na trhu veľa a vplyvom pandémie bude na dodržiavanie predpisov veľký tlak. Aj na Slovensku je stále priestor pre ďalší rozvoj tejto siete, a tým aj dostatok príležitostí pre franšízantov.

Prečítaj články

„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Od roku 2017 sa pobočky franšízy so službami BOZP rozšírila po Slovensku a nedávno pribudla pobočka v Trenčíne.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.