Rastúci záujem o licencie
Aj keď opatrenia v súvislosti s ochorením COVID-19 v tomto roku viac či menej obmedzili fungovanie pobočiek tohto konceptu, dá sa povedať, že značka detského oblečenia Coccodrillo má za sebou úspešný rok. Na tuzemskom trhu sa jej sieť rozrástla o 6 nových pobočiek. Novými pobočkami sa môžu pýšiť mesta Čadca, Michalovce, Bratislava, Banská Bystrica, Trnava a Rožňava. O jednu predajňu sa rozšírila aj sieť v Česku. Vznikla premenou z obchodu konkurenčnej značky, ktorá ukončila svoje aktivity na spomínanom trhu. Zo záujmu o franšízové licencie je možné vidieť, že zastúpenie tejto módnej značky zameranej na deti sa bude aj v nasledujúcom roku v oboch krajinách zväčšovať. Renata Kubáňová, franšízová manažérka Coccodrillo, ktorá má na starosti český a slovenský trh, prezradila že konkrétne plány ohľadom expanzie nie sú. Na základe skúsenosti z tohto roka je jasné, že ani v budúcom roku nebude jednoduché presne plánovať. Otvárať nové obchody sú však pripravení. Na Slovensku je už dnes jasné, že tu zaháji prevádzku päť nových franšíz.
Loajálnosť ako kľúč k úspechu
„Veľmi nás teší, že sa stále ozývajú noví a noví uchadzači o podnikanie pod našou značkou. Ako jednu z ich motivácie, okrem chuti podnikat pod overenou a kvalitnou značkou, vidím to, že v prípade Coccodrilla nie je nutná vysoká investícia do nákupu tovaru. Dávame im to ako bonus. Nemajú utopené peniaze v zásobách a preplnené sklady nepredaných tovarov,” vysvetľuje Renata Kubáňová s tým, že nepredané tovary od nich centrála po uplynutí sezóny prevezme a zásobí ich novou kolekciou. Tá sa klasicky objavuje dvakrát ročne a zákazníci ju netrpezlivo očakávajú . Práve verní zákazníci a ich vzťah s majiteľmi jednotlivých franšízových predajní je možno jedným z dôvodov, prečo ani napriek výrazným obmedzeniam nemusel žiadny franšízant zatvoriť svoj obchod.
Podnikanie s partnerom po boku / Celkové straty, ktoré tržby obchodov utrpeli v dôsledku zatvorených predajní, ešte nie sú vyčíslené. Nejaké isto budú aj keď napríklad jarné straty z polovice dohnali predaje počas mája a júna. Dobrou správou je, že žiadny franšízant nemusel svoje podnikanie pod značkou Coccodrilo ukončiť. Prečítaj články
Oblečenie od Cocodrillo si na deťoch všimnete
/25.04.2024
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Rodičia malých detí sú veľmi lojálni zákazníci. Ak nájdu značku oblečenia, ktorá im vyhovuje, sú jej verní. Vsádza na to aj franšíza Coccodrillo.
Expanzia značky Coccodrillo u nás pokračuje. Od začiatku roka pribudli 3 nové pobočky. Aká vysoká investícia na franšízantov čaká?
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.