Podnikanie sa počas krízy nezastavilo
Fungovanie obchodov s alkoholickými nápojmi siete 1.Day opatrenia slovenskej vlády v boji proti šíreniu ochorenia Covid-19 priamo nezasiahli. Ale aj tak ho do istej miery ovplyvnili. Napríklad zvýšením nárokov na hygienické opatrenia, alebo jednania s úradmi. Jediným opatrením, ktoré sa predajne 1.Day v podstate dotklo, bolo obmedzenie predaja v nedeľu. Ale aj na to bolo vedenie konceptu pripravené. „Nedele sme sa rozhodli dobrovoľne zatvoriť ešte pred momentom, kedy toto nariadenie vláda vydala. Umožnilo nám to dôkladne dezinfikovať predajne, a aj náš personál, ktorý bol vystavený väčšiemu stresu, mal príležitosť si oddýchnuť,“ hovorí franšízový manažér konceptu Pavol Kuľha.
Práve v čase krízy sa môže naplno ukázať podpora franšízora, ktorú poskytuje svojim franšízovým partnerom v rámci spolupráce. V prípade 1.Day sa kolesá podpory rozbehli hneď na začiatku marca, kedy vedenie siete začalo svoje vlastné aj franšízové pobočky zásobovať dezinfekčnými prostriedkami, rúškami a jednorazovými rukavicami. V rámci konceptu sa tiež zmenili pravidlá a harmonogram upratovania. „Zvýšili sme aj frekvenciu vetrania a požiadali franšízantov, aby prispôsobili svoju prevádzku s ohľadom na maximálny počet zákazníkov v predajni. Ten sme stanovili podľa vzorcu 1 zákazník na 20 m2 obchodu,“ vysvetľuje Kuľha.
Právnici aj nová ponuka
Franšízoví partneri sa však mohli spoľahnúť aj na iné formy podpory. Franšízor im poskytol právnu pomoc pri jednaniach o lepších podmienkach nájmov s ohľadom na nižší záujem o nákupy zo strany zákazníkov. A to aj napriek tomu, že pobočky siete boli otvorené. „Zároveň sme franšízantom poskytli pomoc mediátorov z našej centrály, ktorí im pomohli riešiť komplikácie spojené s nedorozumeniami pri komunikácii s úradmi, ktoré chceli naše pobočky neoprávnene zatvoriť a som rád, že môžem povedať, že všetky takéto problémy sa nám podarilo úspešne vyriešiť,“ dopĺňa franšízový manažér 1.Day.
V niekoľkých pobočkách 1.Day prišlo aj k doplneniu sortimentu, napríklad aj z nového pripravovaného konceptu Bača Paľo, ktorý franšízor chystá pre slovenský trh. Zákazníci mohli na pultoch nájsť aj vákuovo balené špeciality ako bryndza, syrové korbáče, klobásy, jogurtové mlieka, žinčicu a pod.
Prečítaj články
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
„Zmena zákazníckeho správania potvrdila, že rozšírenie sortimentu je správnou cestou pre nás i franšízantov," hovorí Pavol Kuľha, manažér pre expanziu a franšízing siete 1. Day.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Sieť obchodov značky 1.day sa rozrastá. Najnovšie môžete nájsť v Banskej Bystrici a v Zlatých Moravciach. Spolu je ich už 68.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.