Podnikanie sa počas krízy nezastavilo
Fungovanie obchodov s alkoholickými nápojmi siete 1.Day opatrenia slovenskej vlády v boji proti šíreniu ochorenia Covid-19 priamo nezasiahli. Ale aj tak ho do istej miery ovplyvnili. Napríklad zvýšením nárokov na hygienické opatrenia, alebo jednania s úradmi. Jediným opatrením, ktoré sa predajne 1.Day v podstate dotklo, bolo obmedzenie predaja v nedeľu. Ale aj na to bolo vedenie konceptu pripravené. „Nedele sme sa rozhodli dobrovoľne zatvoriť ešte pred momentom, kedy toto nariadenie vláda vydala. Umožnilo nám to dôkladne dezinfikovať predajne, a aj náš personál, ktorý bol vystavený väčšiemu stresu, mal príležitosť si oddýchnuť,“ hovorí franšízový manažér konceptu Pavol Kuľha.
Práve v čase krízy sa môže naplno ukázať podpora franšízora, ktorú poskytuje svojim franšízovým partnerom v rámci spolupráce. V prípade 1.Day sa kolesá podpory rozbehli hneď na začiatku marca, kedy vedenie siete začalo svoje vlastné aj franšízové pobočky zásobovať dezinfekčnými prostriedkami, rúškami a jednorazovými rukavicami. V rámci konceptu sa tiež zmenili pravidlá a harmonogram upratovania. „Zvýšili sme aj frekvenciu vetrania a požiadali franšízantov, aby prispôsobili svoju prevádzku s ohľadom na maximálny počet zákazníkov v predajni. Ten sme stanovili podľa vzorcu 1 zákazník na 20 m2 obchodu,“ vysvetľuje Kuľha.
Právnici aj nová ponuka
Franšízoví partneri sa však mohli spoľahnúť aj na iné formy podpory. Franšízor im poskytol právnu pomoc pri jednaniach o lepších podmienkach nájmov s ohľadom na nižší záujem o nákupy zo strany zákazníkov. A to aj napriek tomu, že pobočky siete boli otvorené. „Zároveň sme franšízantom poskytli pomoc mediátorov z našej centrály, ktorí im pomohli riešiť komplikácie spojené s nedorozumeniami pri komunikácii s úradmi, ktoré chceli naše pobočky neoprávnene zatvoriť a som rád, že môžem povedať, že všetky takéto problémy sa nám podarilo úspešne vyriešiť,“ dopĺňa franšízový manažér 1.Day.
V niekoľkých pobočkách 1.Day prišlo aj k doplneniu sortimentu, napríklad aj z nového pripravovaného konceptu Bača Paľo, ktorý franšízor chystá pre slovenský trh. Zákazníci mohli na pultoch nájsť aj vákuovo balené špeciality ako bryndza, syrové korbáče, klobásy, jogurtové mlieka, žinčicu a pod.

Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
„Zmena zákazníckeho správania potvrdila, že rozšírenie sortimentu je správnou cestou pre nás i franšízantov," hovorí Pavol Kuľha, manažér pre expanziu a franšízing siete 1. Day.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.