Vďaka rozvozu nachádzame nových zákazníkov
Aký dlho značka DietaFit ponúka podnikateľom možnosť uchádzať sa o franšízovú licenciu? Aký je záujem o túto ponuku?
Franšízový koncept DietaFit vznikol v druhej polovici roku 2019 po deťaročnej skúsenosti s krabičkovým stravovaním a na prianie o možnom predaji licencie. Už v septembri sme po vytvorení konceptu začali inzerovať. Záujem potenciálnych franšízantov je, sami nás vyhľadávajú. Samozrejme musia spĺňať všetky kritéria na prevzatie nastaveného konceptu. Teda našu predstavu konceptu systémového stravovania so zameraním na zdravý životný štýl. Väčšinou sú to podnikatelia, ktorí vo franšíze vidia hlavne ďalšiu možnosť investície. Alebo sú to fitness nadšenci, ktorí sa o zdravý životný štýl zaujímajú, ale nemajú skúsenosti s vedením pobočky a zastrešovaním chodu všetkého potrebného. Všeobecne adeptom chýbajú predchádzajúce skúsenosti z gastropriemyslu, čo je pre nás veľmi dôležité. Spájame totiž umenie gastrónomie, zdravého životného štýlu, fitness sveta, vedenie firmy, marketingu a expanziu.
Ako veľmi Vaše podnikanie ovplyvňuje súčastná situácia a vládne nariadenia?
Samozrejme registrujeme zvýšený záujem o naše služby s dodávkou jedla až domov. Čo sa týka výroby, pokračujeme s dodržiavaním všetkých opatrení. Dodávky tovarov tiež fungujú. Čo sa týka klientov, niektorí v rámci svojich súčasných možnosti ubudli ale verím, že iba dočasne. Na druhú stranu pribudli noví, ktorých si budeme chcieť aj naďalej udržať.
Koľko franšízových partnerov by ste radi získali?
Radi by sme dosiahli zastúpenie v každom krajskom meste. Nebránime sa ani vzniku malých regionálnych pobočiek po celej republike. Ich veľkou výhodou je, že takéto mikro pobočky nemusia nutne znamenať veľkú investíciu do zariadenia kuchyne. Cieľovou skupinou sú potenciálne menšie skupiny zákazníkov v rámci malého regiónu.
Konkurencia vo vašej brandži je pomerne veľká. Aj medzi franšízami nájdeme niektoré s podobnými službami. Čo je pre úspech vo vašom odbore kľúčové?
Samozrejme, že konkurencia v systémovom stravovaní alebo v krabičkovom stravovaní je veľká. Prirodzene. S konkurenciou musíme počítať na akomkoľvek trhu, v akomkoľvek odvetví. A samozrejme si to uvedomujeme. Sme iní tým, že sa nezameriavame na úzku skupinu zákazníkov. Snažíme sa vyhovieť širokému spektru ľudí a ich konkrétnym požiadavkám. Ku všetkým našim zákazníkom sa snažíme pristupovať individuálne. A to od poradenstva ohľadom výberu vhodného programu za určitým cieľom, až po odovzdanie našich krabičiek. Predpokladom úspechu je vytvorenie ponuky s rôznymi variantami a program odborne zostavených jedálničkov s konkrétnymi nutričnými pravidlami. A to tak, aby si každý našiel ten pravý. Splnenie a dosiahnutie cieľa každého nášho zákazníka je to, o čo nám ide.
Akú podporu získam ako franšízant, ak sa dohodneme na nadviazaní spolupráce?
Za jednu z hlavných podpôr nášho konceptu považujeme kompletný sofistikovaný objednávkový systém so špecifickým spracovaním konkrétnych objednávok, vrátane podkladov pre výrobu. A s následnou účtovnou evidenciou. Kompletné zaškolenie franšízanta do špecifikácie systémového stravovania zdravého životného štýlu. Školenie – legislatíva administratívne vedenie pobočky a odborné zaškolenie kuchárov. To všetko bezplatne. Tiež odporučenia na zariadenie kuchyne a všetkého potrebného. Ďalšou podstatnou výhodou je, že franšízor poskytuje vlastné veľkoobchodné suroviny a celý sortiment potrebný na prípravu jedál, za znížené a zvýhodnené ceny. Získavá tiež databázu pokrmov s vlastnými receptmi, ktoré sú neustále obmieňané. V rámci ročných období, sezónnych surovín tak, aby pokrmy boli zaujímavé a pestré. Celým týmto uceleným konceptom franšízant získava veľa času na svoju prácu a všetky potrebné veci má zaistené zo strany franšízora. Tiež sa staráme o zaistenie marketingu na sociálnych sieťach v rámci podpory predaja, sledovanosť a zviditeľnenie. Dnes je to samozrejme Facebook a hlavne Instagram. Nezabúdame však ani na klasické komponenty ako roll-upy, letáčiky atď. Jednou z ďalších výhod pre franšízanta je možnosť doplnkového predaja vlastných surovín pod značkou DietaFit vyrobených podľa našich receptúr. Ako napríklad variácie niekoľkých druhov cestovín, korenín, rôznych prílohových zmesí a ďalších produktov. Hlavná podpora a výhoda, ktorú franšízant získava je otvorenie svojej pobočky DietaFit vo svojom regióne, v čo najkratšom čase.
Aké hlavné povinnosti má franšízant konceptu DietaFit? Čo všetko má na starosti?
Hlavnou povinnosťou franšízanta je dodržiavanie konceptu určeného franšízorom. Teda všetkých pravidiel v rámci technológie varenia, jedálničku, postupov varenia. Zachovanie know-how a celej podstaty konceptu DietaFit. Tiež vedenie celkovej evidencie, ako smerom ku zákazníkom, tak k franšízorovi. Dodržiavanie všeobecných povinností vyplývajúcich z prevádzkovania živnosti a k iným správam a úradom. Franšízantovi zostáva na starosť neustála činnosť podpory predaja vo svojom regióne. Svedomitá starosť o svoju pobočku na zachovanie dobrého mena značky.
Aké plány máte na rok 2020?
Pre tento rok by sme radi otvorili minimálne dve pobočky na Slovensku a tri v Česku.
Prečítaj články
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Neponáhľať a franšízových partnerov si dôkladne preveriť. Taká je stratégia konceptu DietaFit pri rozširovaní siete.
Väčšinu gastronomických konceptov ovplyvnila súčasná situácia negatívne, výrazne obmedzila ich prevádzku. Sú však aj také, ktorým kríza priviedla zákazníkov aj franšízantov.
Franšíza DietaFit sa snaží o rozvoj aj na slovenskom trhu. Podľa vedenie spoločnosti sa v nich skrýva veľký potenciál, napriek koronavírusu zaznamenala väčší záujem o služby.
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.