Podnikanie ohrozené karanténou?
Situácia, ktorú si nikto z nás doteraz nevedel ani predstaviť. Zatvorené nákupné centrá, reštaurácie, školy, kadernické aj kozmetické salóny. A medzi nimi veľa franšíz, Ich majitelia si musia s touto komplikáciou pre ich podnikanie poradiť. Sú na tom rovnako ako ostatní podnikatelia v našej krajine. Majú však jednu veľkú výhodu – môžu svoje kroky konzultovať so skúsenejšími podnikateľmi, môžu sa oprieť o pomoc franšízora.
A to aj v momente, kedy ani poskytovateľ franšízovej licencie nemá s podnikaním v dobe plnej zákazov a obmedzení veľa skúseností. Už len vedomie, že na svoje podnikanie franšízant nie je úplne sám, pomáha. Vďaka tomu, že sú súčasťou franšízovej siete, sa môžu dostať k radám a stratégiám, ako nenechať svoje podnikanie úplne upadnúť, a naopak nájsť si k svojim zákazníkom nové cesty, ktoré budú môcť využívať aj v budúcnosti, až karanténa a obmedzenia skočia.
Zmena ako riešenie
Fastfoody, kaviarne aj reštaurácie sa môžu zamerať na budovanie stratégie na rozvoz jedla a kávy. Tie, čo s rozvojom už začali, možno súčasná situácia prinúti zrýchliť a vymyslieť proces tak, aby bol pre franšízantov jednoduchšie, a hlavne rýchlejšie realizovateľný. Vzdelávacie koncepty môžu zapracovať na využití online nástrojov vo výučbe, ktoré budú aj v budúcnosti zaujímavou pridanou hodnotou služieb.
Môže prísť tiež k rozšíreniu počtu e-shopov prevádzkovaných franšízovými konceptmi, resp. ku zmene stratégie, ktorú v tomto ohľade koncepty majú, a to platí v prípade tuzemských aj zahraničných. Faktom je, že v súčasnosti je stav taký, že e-shop veľmi často prevádzkuje iba franšízor. Vzniknutý problém s výpadkom tržieb franšízantov napr. v obchodoch s oblečením, elektronikou, domácimi potrebami mohol niektorých z nich motivovať ku zmene. Môžu teda uvažovať o umožnení využívať online obchodovanie na vytvaranie zisku aj svojim franšízovým partnerom.
Loajálni zákazníci pomôžu
Veľkú výhodu v tomto momente majú franšízy, ktoré v minulosti neexpandovali masívne, ale budovali komunity loajálnych zákazníkov. Sú to totiž oni, kto svoje obľúbené značky podržia a počas krízového obdobia, a tiež bezprostredne po ňom, im pomôžu „prežiť“. Dôležitá je v tomto momente aj komunikácia, či obchodníci, poskytovatelia služieb, franšízanti, využijú túto dobu, kedy napríklad nemôžu svojich zákazníky osobne obsluhovať. Buďte s nimi v kontakte a nedovoľte im na vás zabudnúť.
Môže sa stať, že situácia, v ktorej sa niektoré franšízové koncepty momentálne nachádzajú, odhalí ich slabiny, na ich odstránení bude potrebné pracovať. Na druhú stranu môžu na svetlo sveta vyplávať príležitosti, ktoré im pomôžu ďalej rásť. Poďme sa teda zamerať na to, ako súčasnú situáciu nie iba prežiť, ale ako ju využiť na ďalší rozvoj.
My z redakcie Franchising.sk vám prajeme hlavne zdravie, energiu a chuť posúvať podnikanie dopredu aj v tejto pre podnikanie neľahkej dobe. Verme, že všetko skoro pominie a vrátime sa, poučení, zasa späť do zabehnutých koľají. Sme pripravení pomôcť majiteľom franšízových konceptov s ich propagáciou tak, aby aj v tejto nie zrovna priaznivej dobe našli franšízantov, ktorí sa budú v budúcnosti podielať na ich rozvoji.

Prečítaj články

Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.