Podnikanie ohrozené karanténou?
Situácia, ktorú si nikto z nás doteraz nevedel ani predstaviť. Zatvorené nákupné centrá, reštaurácie, školy, kadernické aj kozmetické salóny. A medzi nimi veľa franšíz, Ich majitelia si musia s touto komplikáciou pre ich podnikanie poradiť. Sú na tom rovnako ako ostatní podnikatelia v našej krajine. Majú však jednu veľkú výhodu – môžu svoje kroky konzultovať so skúsenejšími podnikateľmi, môžu sa oprieť o pomoc franšízora.
A to aj v momente, kedy ani poskytovateľ franšízovej licencie nemá s podnikaním v dobe plnej zákazov a obmedzení veľa skúseností. Už len vedomie, že na svoje podnikanie franšízant nie je úplne sám, pomáha. Vďaka tomu, že sú súčasťou franšízovej siete, sa môžu dostať k radám a stratégiám, ako nenechať svoje podnikanie úplne upadnúť, a naopak nájsť si k svojim zákazníkom nové cesty, ktoré budú môcť využívať aj v budúcnosti, až karanténa a obmedzenia skočia.
Zmena ako riešenie
Fastfoody, kaviarne aj reštaurácie sa môžu zamerať na budovanie stratégie na rozvoz jedla a kávy. Tie, čo s rozvojom už začali, možno súčasná situácia prinúti zrýchliť a vymyslieť proces tak, aby bol pre franšízantov jednoduchšie, a hlavne rýchlejšie realizovateľný. Vzdelávacie koncepty môžu zapracovať na využití online nástrojov vo výučbe, ktoré budú aj v budúcnosti zaujímavou pridanou hodnotou služieb.
Môže prísť tiež k rozšíreniu počtu e-shopov prevádzkovaných franšízovými konceptmi, resp. ku zmene stratégie, ktorú v tomto ohľade koncepty majú, a to platí v prípade tuzemských aj zahraničných. Faktom je, že v súčasnosti je stav taký, že e-shop veľmi často prevádzkuje iba franšízor. Vzniknutý problém s výpadkom tržieb franšízantov napr. v obchodoch s oblečením, elektronikou, domácimi potrebami mohol niektorých z nich motivovať ku zmene. Môžu teda uvažovať o umožnení využívať online obchodovanie na vytvaranie zisku aj svojim franšízovým partnerom.
Loajálni zákazníci pomôžu
Veľkú výhodu v tomto momente majú franšízy, ktoré v minulosti neexpandovali masívne, ale budovali komunity loajálnych zákazníkov. Sú to totiž oni, kto svoje obľúbené značky podržia a počas krízového obdobia, a tiež bezprostredne po ňom, im pomôžu „prežiť“. Dôležitá je v tomto momente aj komunikácia, či obchodníci, poskytovatelia služieb, franšízanti, využijú túto dobu, kedy napríklad nemôžu svojich zákazníky osobne obsluhovať. Buďte s nimi v kontakte a nedovoľte im na vás zabudnúť.
Môže sa stať, že situácia, v ktorej sa niektoré franšízové koncepty momentálne nachádzajú, odhalí ich slabiny, na ich odstránení bude potrebné pracovať. Na druhú stranu môžu na svetlo sveta vyplávať príležitosti, ktoré im pomôžu ďalej rásť. Poďme sa teda zamerať na to, ako súčasnú situáciu nie iba prežiť, ale ako ju využiť na ďalší rozvoj.
My z redakcie Franchising.sk vám prajeme hlavne zdravie, energiu a chuť posúvať podnikanie dopredu aj v tejto pre podnikanie neľahkej dobe. Verme, že všetko skoro pominie a vrátime sa, poučení, zasa späť do zabehnutých koľají. Sme pripravení pomôcť majiteľom franšízových konceptov s ich propagáciou tak, aby aj v tejto nie zrovna priaznivej dobe našli franšízantov, ktorí sa budú v budúcnosti podielať na ich rozvoji.

Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?