Podnikanie v krabičke
Vo franšízovom koncepte DietaFit zúročuje spoločnosť Nuvys Food, ktorá za ním stojí, svoje 30ročné skúsenosti s podnikaním v oblasti gastronómie a 10ročné v odbore krabičkových diét. V súčasnosti prevádzkuje sedem vlastných pobočiek v Česku. Prostredníctvom franšízantov chce zdravé a nutrične vyvážené stravovanie ponúknuť zákazníkom aj u nás.
Ideálnym kandidátom na franšízového partnera je človek, ktorý má už skúsenosti s prácou v gastro prevádzke. Blízko by mal mať aj k zdravému životnému štýlu, vďaka čomu bude schopná s chuťou odovzdávať túto myšlienku ďalej svojim zákazníkom. Investícia, ktorá na neho čaká sa odvíja najmä od nutnosti úprav a zariadenia budúcich výrobných priestorov. Za licenciu, ktorá franšízantovi zaistí územnú exkluzivitu vo zvolenom regióne a tiež prístup k potrebným surovinám, zaplatí uchádzač 2 tisíc až 5 tisíc Eur, podľa veľkosti regiónu. V prípade zariadenia úplne novej výrobne na kľúč sa výška investície pohybuje okolo 40 tisíc Eur, čo pri rozbehnutí podnikania v gastronómii nie je veľmi vysoká hodnota.
Aby ponúkané pokrmy boli pre koncových zákazníkov čo najkvalitnejšie, spoločnosť sa zameriava nie iba na predaj, ale tiež na vývoj a výrobu surovín, ktoré sú následne využívané v originálnych receptúrach DietaFit. „Súčasťou konceptu je aj veľkoobchod, odkiaľ sú tieto suroviny dodávané našim partnerom. Veľkoobchod disponuje aj ďalšími surovinami, ktoré nakupuje od pestovateľov a prvodovozcov, čím je možné docieliť efekt maximálneho ekonomického výsledku,“ vysvetľuje Robert Šefraný, majiteľ siete DietaFit.
Kto sú zákazníci, ktorí využívajú služby tejto franšízovej siete? Robert Šefraný upozorňuje, že ide najmä o širokú skupinu ľudí, ktorí sa aktívne zaujímajú o svoje zdravie a zdravý životný štýl je ich každodennou súčasťou. Nie sú to však iba športovci, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, ale aj ľudia ktorí chcú zdravo redukovať svoju váhu, alebo iba majú záujem sa zdravo stravovať a využiť tento stravovací systém. „V našich programoch si môžu zákazníci vybrať konkrétny program pre ich potreby – pre šport – pre zdravie – pre redukciu. Ponúkame tiež program office, ktorý vďaka trojchodovému menu pomáha zdravo sa stravovať aj v práci,“ dopĺňa Šefraný.
Rok či dva / Návratnosť investície môže franšízant DietaFit podľa franšízora očakávať v horizonte jedného roka až dvoch rokov. Rozhodujúca je vždy tiež aktivita franšízanta. Prečítaj články
Gastroranšíza aj pre začiatočníkov
/29.10.2023
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Neponáhľať a franšízových partnerov si dôkladne preveriť. Taká je stratégia konceptu DietaFit pri rozširovaní siete.
Väčšinu gastronomických konceptov ovplyvnila súčasná situácia negatívne, výrazne obmedzila ich prevádzku. Sú však aj také, ktorým kríza priviedla zákazníkov aj franšízantov.
Franšíza DietaFit sa snaží o rozvoj aj na slovenskom trhu. Podľa vedenie spoločnosti sa v nich skrýva veľký potenciál, napriek koronavírusu zaznamenala väčší záujem o služby.
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.