Teraz už aj v Maďarsku i Bosne a Hercegovine
Vydavateľstvo Modrý slon funguje od roku 1998. Ako by ste popísali uplynulých 20 rokov?
Za posledných dvadsať rokov bolo niekoľko období, kedy sme prešľapovali na mieste, ale za posledné štyri roky, kedy sme kompletne prepracovali obchodný model, nepretržite rastieme v desiatkach percent. Podarilo sa nám vybudovať kníhtlačiareň a spojiť ju s vydavateľstvom. Dnes od prvej myšlienky, nápadu na príbeh až po konečný výrobok – personálnu knihu, vzniká všetko pod jednou strechou. Vďaka franšíze sa nám podarilo rozšíriť sa aj do zahraničia.
Ponuku vydavateľstva tvoria personálne knihy a didaktické pomôcky. O čo je medzi vašimi zákazníkmi najväčší záujem?
Štandardnú ponuku tvorí okrem osobných kníh tiež motanica, puzzle či pexeso. Najväčší záujem je o naše personálne leporelá, ktoré patria medzi svetový unikát vyvinutý práve v našom vydavateľstve.
Modrý slon úspešne expandoval aj na zahraničné trhy. Ako sa mu tam darí?
Od zahraničných franšízových partnerov máme samé pozitívne reakcie. Oceňujú, že na svojom trhu získavajú ako držitelia master-franšízovej licencie exkluzivitu a veľkú podporu z našej strany. Môžu sa sústrediť na prevádzkovanie e-shopu, help desku a prijímať objednávky od zákazníkov. Objednané knihy prepošlú k nám, kde ich následne vyrobíme a zašleme späť nášmu master-franšízantovi, ktorý zaistí doručenie jeho zákazníkom. Profit master-franšízanta v každej krajine činí 50 % z predajnej ceny produktov. Ako sami hovoria, je to práca snov. Predávajú nádherný produkt a nepotrebujú sklady, kancelárie, stačí im iba pripojenie na internet.
Plánujete počet krajín, v ktorých má Modrý slon zastúpenie, ešte rozširovať? O ktoré by ste prípadne mali záujem?
V októbri sme podpísali master-franšízovú zmluvu s Maďarskom a Bosnou a Hercegovinou. Ďalších vážnych záujemcov máme z Portugalska a Talianska a veríme, že postupne nájdeme záujemcov aj v ďalších krajinách, ako aj na Slovensku.
Akým spôsobom získavate partnerov v daných krajinách?
Vďaka prezentácii ponuky master-franšízy na portáloch Franchising.hu a Franchising.rs sme získali partnerov v Maďarsku a Bosne a Hercegovine. Našu ponuku master-franšízy do zahraničia publikujeme i na ďalších sesterských portáloch Franchising.sk v krajinách, kde franšízantov ešte nemáme. Tiež nemôžeme zabudnúť spomenúť využívanie osobných kontaktov v ostatných krajinách, získaných vďaka ďalším podnikateľským aktivitám vo vzdelávaní detí.
Ako fungujete na domácom trhu?
Na českom trhu máme 4 franšízantov, s ktorými spolupracujeme dlhodobo. Zvyšnú časť trhu pokrývame vlastnými silami. Na franšízing sa sústredíme práve pri expanzii do zahraničia, aby sme boli schopní pokryť viac trhov naraz. Čo je nespornou výhodou franšízingu.
Kde vidíte Modrého slona za ďalších 10 rokov?
Naším cieľom je vybudovať s našimi partnermi v zahraničí európske vydavateľstvo a ponúkať našim malým čitateľom najkvalitnejšie príbehy a ilustrácie z celého sveta.
Stávka do inovácií a franšízing / Personálne leporelá patria medzi svetový unikát vyvinutý vo vydavateľstve Modrý slon. Medzi ďalšie unikátne didaktické pomôcky patrí napr. Motanica - rozvíja detskú logiku a vnímanie okolitého sveta. Získala niekoľko ocenení. Prečítaj články
Nové šance vo franšízíngu
/30.01.2025
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Že uspieť s franšízami je možné i v zahraničí, dokladá Modrý slon. Internetové knižné vydavateľstvo sa pripravuje na expanziu do ďalších krajín.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.